Bukefalos 28 år!

Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Min operatör erbjuder spårningsservice för en mindre summa.
Om telefonnumret är registrerat på någon på något vis så skulle jag få namn och adress men inte själva telefonnumret.
Om det inte fanns något registrerat på numret så skulle jag inte behöva betala.

Olika.
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Det är som tur är väldigt sällan det är någon som vill mig något på riktigt som ringer med skyddat nummer. T ex så ringer både barnpsykiatrin och socialtjänsten med öppna nummer så jag förstår inte svårigheten med att visa varifrån man ringer.
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Jag tycker det är ohyfsat med dolt nummer så den som inte vill visa var den ringer ifrån får ringa någon annan. Jag svarar inte.
Ohyfsat? Som privatperson har man nog oftast en god anledning att ha dolt nummer - det är inte direkt gratis - och inom t.ex. sjukvården är det vanligt. Jag minns när mitt jobb tog bort det dolda numret och växelnumret dök upp i folks telefoner. Herregud vilket tryck det blev på växeln. Och vi kunde inte hjälpa folk för de visste ju inte vem som hade ringt i vilket ärende och det visste inte vi heller.
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Det finns säkert de som har god anledning med dolt nummer som privatpersoner t ex. Men jag förstår inte varför myndigheter och serviceinrättningar ska ha det. De ringer till mig på dagtid, när jag är på jobbet och då får det vara något viktigt om jag ska "gå ifrån jobbet" för samtal som är privata.
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Jag tycker det är ohyfsat med dolt nummer så den som inte vill visa var den ringer ifrån får ringa någon annan. Jag svarar inte.

Men hur tänker du nu? Både jag och min man jobbar eller har jobbat inom rättsväsendet. Vi har inte bara hemligt nummer utan även skyddade personuppgifter enligt beslut från Skatteverket. Som du säkert förstår beror det på att vi inte vill bli kontaktade och uppsökta av kriminella personer. Ska vi avstå från det skyddet bara för att någon tycker det är "ohyfsat" med dolt nummer? Särskilt min man har nära nog daglig kontakt i jobbet med grovt yrkeskriminella. Det är inte personer man vill ha i luren på sin fritid.

Tur för oss att de flesta inte resonerar som du.
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Ja det är nog tur för er. Och ni skulle nog inte heller ringa till mig på dagtid när jag sitter på jobbet. Jag är bara så övertrött på allt som måste ske på dagtid när jag jobbar, sånt som kan vänta till kvällen eller ligga i en mejllåda tills jag har tid att ta hand om ett eventuellt meddelande från vårdcentralen.

Låtsas att du och jag kände varandra och ville ringa till varandra ibland, då skulle jag nog känna igen mönstret i hur du ringer. Eller så skickar du ett sms och jag ringer upp.
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Det är skillnad på dolt och hemligt nummer.

Ja, det är jag medveten om.
Men det verkar som om det kan se olika ut hos olika teleoperatörer. Min arbetsgivare har valt att telefonnumret inte ska visas när man ringer från verkets telefoner, men numret är inte hemligt (det är ett statligt verk).
När jag ringer från min tjänstetelefon till min mans mobil står det "Okänd" i hans display. När jag ringer till en vän som har en annan operatör än jag kommer det upp "Skyddat nummer" och hos någon står det "Dolt nummer" när jag ringer.
Tyvärr kan jag inte välja att visa mitt nummer längre. Innan vi bytte till nya telesystemet var det bara att knappa in ett prefix innan man knappade in abonnentnumret, och då visades mitt nummer för den jag ringde till.
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

kl
Kan ju passa på att knuffa upp den här tråden. Personen har inte slutat ringa, men ibland har det gått ett par veckor mellan samtalen...
Inatt började det igen, typ 02:57. Sen dess har det ringt nu (håller på fortfarande...) 46 ggr!!! Verkar som hen försöker slå nått jävla rekord!

Inatt svarade jag, men sa inget utan bara lyssnade och då hörde jag hur någon gick med telefonen innan personen insåg att jag svarat. Tidigare har jag hört nån fnissa. Det höll på mellan 3- till ca 13-14 inte lika mkt varje timma men extremt mkt mellan 3-5 sen 9-11. Sen några enstaka mellan 12-14, uppehåll till 17.30 och sen 6 samtal på 1 timme. Idioten sov väl middag :meh:

Så imorgon blir det en polisanmälan, nu har det ju pågått i 3 mån så jag hoppas att dom anser det tillräckligt allvarligt för att inte lägga ner det. Är det personen jag tror så är jag inte så oroad för att hen skulle göra något mer, men jag ska jäklar i mig se till att hen förlorar jobbet:mad:
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Tidigare syntes det inte från vilket nummer jag ringde ifrån när jag jobbade (stor växel) och det hade ju sina nackdelar eftersom en del vägrar att svara då.
Nu har de ändrat så nu syns våra direktnummer när vi ringer.
Eftersom jag får söka massor olika människor (och då på alla de telefonnummer de kan ha) när vi får tillbaka post (Avflyttad enligt posten) så har det verkligen sina nackdelar.
För då händer det att det ringer någon som frågar "Vad vill du" (och kanske inte ens samma dag som jag sökte personen) och jag inte har en aning om vem människan är för det kanske inte ens är den som är registrerad på telefonen som är användare och som ringer upp.:meh:
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

De flesta myndigheter etc har ju verksamhet på dagtid så det är ju ganska logiskt att de ringer då.

Jag har inte telefonen på när jag jobbar men tom min husläkare klarar av att lämna ett meddelande. Om det är ngt som ska konsulteras så bestämmer vi en tid när han ringer.

Jag svarar bara på dolda/privata nummer när jag väntar samtal från typ vårdcentralen.
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Nu är det anmält, bara att hålla tummarna att det inte blir nedlagt. Idag har det bara ringt 6 ggr...
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Trist att "allt måste ske dagtid när du jobbar". Kanske är så att övriga människors arbetstider, vars jobb är att få tag på dig, är samtidigt? Vilket resonemang.
Däremot kan man ju tycka att det borde kunna bli fler alternativ till "Dolt nummer", att det istället för ett telefonnummer dyker upp "Vårdcentralen". Men det är väl något tekniskt hinder som en trött förkyld Nemo inte kan klura ut nu ;) .
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Jag har oxå ett dolt nr som ringer 3-4 gånger per dag, antar att det är försäljare. Se hur länge det skall hålla på
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Tror inte det är försäljare, har hållit på hittills i 3 månader. Vissa dagar ringer det upp emot 50 samtal om dagen, inte helt sällan från 2-3 på natten och framåt förmiddagen innan det slutar. Igår kväll ringde det 20 samtal mellan 21.34- 23...
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Jag vet nu till 99% säkerhet vem personen är.
Ringde häromdagen från en mataffär i en grannstad som påstod att de hittat min mans gamla visakort. "Dom" ringde från dolt nummer, och kortet var borttappat i våras. Kortet är inte borttappat nu, jag ringde dessutom affären och frågade om de hade hittat kortet sen, och dom hade inte hört nått om nått upphittat kort.
Jag kände inte igen rösten då jag inte väntat mig att personen skulle låtsas ringa från en mataffär... Hade ju liksom inte en tanke på att hen var så fräck.. Vi har dessutom ett väldigt ovanligt efternamn som är svårt att uttala och det uttalades perfekt...
 
Sv: Få fram vem som ringde från dolt nummer?

Ja det har jag gjort. Tyvärr är det nedlagt, men det ringer fortfarande så kommer anmäla igen..
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 292
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 175
Senast: Jahaja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 362
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp