Bukefalos 28 år!

Fånga drömmen??

Sv: Fånga drömmen??

Jaha då sparkar jag lite i min egna tråd, ringde till bonden igår som jag väntat på ska ringa mig, det visar sig att de som redan står på gården, har slagit bakut för DEM vill inte ha fler/andra hästar på gården (dem är alltså inhyrda, de har inget annat att bestämma över än just sina egna hästar) Så ska bli intressant och se vart de slutar, bonden är dock klok, han ringer runt till folk som kan sina saker och skaffar sig skinn på näsan, så nu ska han konfrontera dem och så får vi se vart det leder..

Håller fortfarande ALLA tummar och hoppas på att drömmen ska bli sann...
 
Sv: Fånga drömmen??

Jaha då sparkar jag lite i min egna tråd, ringde till bonden igår som jag väntat på ska ringa mig, det visar sig att de som redan står på gården, har slagit bakut för DEM vill inte ha fler/andra hästar på gården (dem är alltså inhyrda, de har inget annat att bestämma över än just sina egna hästar) Så ska bli intressant och se vart de slutar, bonden är dock klok, han ringer runt till folk som kan sina saker och skaffar sig skinn på näsan, så nu ska han konfrontera dem och så får vi se vart det leder..

Håller fortfarande ALLA tummar och hoppas på att drömmen ska bli sann...
Vad bra med en klok bonde. Det är ju trots allt han som äger gården, så då borde det vara han som bestämmer hur många hästar han anser får plats...
 
Sv: Fånga drömmen??

Ja precis min tanke, och där gräver ju dem andra sin grav om dem ska opponera sig..förstår inte riktigt hur dem tänkte..Men men, som sagt han är klok han jagar reda på fakta och tar det därefter och han VILL ju ha fler folk till gården, och det är ju inte så att han smygit med den faktan direkt..

Håller som sagt alla tummar, men är inte direkt orolig över att dem som finns där nu kör över honom!
 
Sv: Fånga drömmen??

Åå så kul att du hänger med ;) Nä tyvärr inget ännu, går som på nålar...Men vill inte stressa bonden heller ju :( Men funderar på att ringa honom kanske senast tisdag och kolla om inte annat få komma ut och ta lite bilder...:p
 
Sv: Fånga drömmen??

Puffar lite i din tråd.. :)

Är ju superintresserad nu, när jag uppmärksammade att det är Västerås-trakten det gäller!

Så fortsätt skriva.. :)

// Mvh - J
 
Sv: Fånga drömmen??

Hej!!

Ja jag önskar att jag hade något att uppdatera med, men vi går på nålar just nu...det är stand still så att säga, men hoppet lever..!!
 
Sv: Fånga drömmen??

Nu finns det lite uppdatering!! Och en Strimma hopp..Men vågar ju inte riktigt hoppas än :grin:

Bonden har lovat att ringa mig imorgon efter att jag slutat jobba...Så imorgon eftermiddag/kväll återkommer jag med lite mer info...Jag har nämligen kunnat ge honom ett hundra procentigt löfte om att vi lätt kommer att fylla stallet och eventuellt mera därtill, kan inte delge mer än då just nu...

Men som sagt väntar spänt på vad vårt samtal kommer leda imorgon...Frågan är om man lyckas somna nu :banana:
 
Sv: Fånga drömmen??

Hur har ni tänkt med hagar? Finns det gott om mark att bygga nya eller kommer ni behöva samsas om hagarna med de andra inackorderingarna?
 
Sv: Fånga drömmen??

Mark finns så det förslår, dock är mycket åkermark som han gärna sår in till vall för sommarbete i övrigt har vi tänkt att grusa vinterhagar (på åkermark) Då det ändå ska vara fri tillgång på foder så är det skönt att slippa den slaffsiga lera..:D
 
Sv: Fånga drömmen??

KL mig själv, IGEN!

Pratat en kort stund med bonden på kvällen EFTER att min telefon HAVERERADE några timmar eller ja, telenor gjorde :cry: Men efter mycket om och men fick vi kontakt med varann :)

Det är tyvärr så att han fortfarande står och väger...Stackarn blir ju en bit av en intresse konflikt för han då de som redan finns på gården med hästar också bor där (i ett av husen han äger) så jag förstår honom, samtidigt som han vill ju ha in fler folk...

Så det är väl bara vänta lite till :grin: men känns ju just nu som om att de glider en lite ur händerna...So Near But Yet So Far :(
 
Sv: Fånga drömmen??

Men det är väl ändå bonden som bestämmer? Bor jag i en lägenhet och det finns några lägenheter lediga i samma byggnad så kan ju inte jag komma och säga att jag inte vill att hyresvärden ska hyra ut dessa lägenheter för att jag tycker det är skönt utan massa folk.. Hyresvärden hade aldrig gått med på det, så varför skulle bonden göra det? Det är ju ändå han som äger allt :confused:
 
Sv: Fånga drömmen??

kan inte hålla med med!!
Men jag förstår att det är en bit av en intresse konflikt sen tycker jag att de som redan "finns där" är väldigt löjliga...Hade kunnat förstått oron mer om vi skulle delat på hagar eller gått i samma flocker, men fallet är ju inte ens så..

Samtidigt vet jag inte om man ska behöva va ovän med folk smo man istället hade kunnat samarbeta med om det blir så bra...Men vill ju som sagt såå gärna..Hade varit A dream come true!!
 
Senast ändrad:
Sv: Fånga drömmen??

Följ på :) Men just nu känns de som om de rinner ut händerna på mig/oss :(
Suttit och lusläst alla "till salu" sidor för att hitta något att hyra alt liknande projekt men dem existerar ju inte..

Försöker att inte tänka på det så mycket just nu utan bara låta han bestämma sig, inte så mycket jag kan påverka i hans beslut ändå...
 
Sv: Fånga drömmen??

Jaha kära följeslagare, nu ger jag officiellt upp:cry:...Pratade med bonden för en tid sen och då stod det helt still som sagt och det var 50/50 för hur han skulle göra...:grin:

Vi letar andra möjligheter, nu när man smakat på kakan så vill man :devil: ha den med...!!

Så för er som eventuellt känner någon som känner någon så mottages tacksamt ett PM om detta..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 508
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Ja som rubriken säger, vad längtar du till eller efter? Någon dröm som kanske är svår att uppnå som du ändå verkligen önskar eller saker...
2
Svar
37
· Visningar
2 689
Senast: Qelina
·
Gnägg Hej! Tyvärr så är det så att älskade hästen måste fortsätta vidare till ett annat hem pga att vi kommer att flytta hem från Dubai till...
Svar
8
· Visningar
2 299
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Vi har i dagarna äntligen köpt oss en egen hästgård :love: Vi flyttar in i mitten av december. Idag finns det ett "tillfälligt" stall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
20 603
Senast: Catrool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovlera
  • Födda 2022
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp