Får barnkläder kosta pengar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

Jag håller med om att det inte är märken och yttre som är det viktiga men jag blir rädd när du säger saker som barbiekänsla ody om ett barn bara för att det har märkeskläder, det signalerar ju verkligen inte att det är det inre som räknas utan att du har ju redan dömt märkesklädes barnet och hans familj, och om det är ett litet barn så är det ju inte barnet som bestämt vilka kläder som skall köpas.
Tycker det är bättre att lära sina barn att vare sig dom h ar kläder med hål på eller märkeskläder så kan det vara urtrevliga och vänliga människor.
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

Jag dömer inte BARNET om det kommer i svindyra kläder men jag tycker uppriktigt SYND om det och familjen.

Famiuljen Beckham tycker jag är ett utmärkt exempel på det, med superdesignade barnkläder för MILJONER på de stackars små liven som knappast kan få någon normal barndom.
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

Precis det där var det jag menade :eek:

En tvååring som är så mode- och märkesmedveten att den aldrig skulle ta på sig jeans under tusenlappen, typ.

Jag tycker barn ska ha helt andra bekymmer - typ om de ska kasta sig i sandlådan eller rejsa på gräset :crazy:
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

Men vad har folk egentligen för inkomster om de har råd att lägga så mycket på barnkläder :eek: ? För den summan får man ju hö åt hästarna i flere månader.....:rofl:

Jag hör till dom som köper barnkläder typ två-tre ggr per år, men då brukar det bli ett lass :D . Oftast på våren och hösten då, och Lindex är en favorit, tycker att de har hyfsad kvalitet till bra priser. Ibland beställer jag också nåt från Ellos eller H&M.

Lingon och Blåbär har jag köpt nån gång och gillat det jag fått, men har tyckt att det varit litet onödigt att köpa så dyra kläder till bara ett barn, han har ju inte hunnit nöta upp dom precis. Med flere barn skulle jag definitivt ha satsat på flere kläder därifrån. Sedan är jag välsignad med ett par föräldrar som bara har ett barnbarn och därifrån kommer det en del tillskott nu och då.

Fast dyrast är ändå sportutrustning!!! Sonen gillar att skida, både längd- och utförsåkning, och där snackar vi dyra grejor :eek: ! Och nu skall det vara ny cykel till våren, lovade redan i fjol :crazy: .....
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

Tror du att det finns någon tvååring som bryr sig om om det står H&M eller Von Dutch på bakfickan?

Barn kan ju vara olika klädintresserade, alltså vad gäller form och färg t ex men jag har väldigt svårt att tro att småungar har en uppfattning om märken, det är ju bara hysteriska föräldrar..
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

Basilika skrev:
Tror du att det finns någon tvååring som bryr sig om om det står H&M eller Von Dutch på bakfickan?

Barn kan ju vara olika klädintresserade, alltså vad gäller form och färg t ex men jag har väldigt svårt att tro att småungar har en uppfattning om märken, det är ju bara hysteriska föräldrar..

:bow: :bow:
Detta är precis vad jag menar också:bow:
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

Läste du artikeln i länken? Hur mamman var stolt över att dottern vägrade ta på sig något annat än sina "fina" kläder :crazy:

Jag kunde läsa i den åldern, jag är övertygad att om man prioriterar kan man få ett barn att bli snobbigt när det är litet också.

Att vi inte kan fatta det talar bara till vår fördel, normala föräldrar tänker ju inte så att de ska hjärntvätta småbarn till att bli märkessnobbar :cool:
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

Nej, jag läste tydligen inte så noga..

Läsa är väl en grej men jag trodde inte att så små ungar förstod skillnaden (vad den nu består i) mellan märken och märken
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

Har man själv inställningen att det inte är skillnad och att barn får vara smutsiga så är det nog ofarligt att sätta på barnet dyra kläder.

Är helt övertygad om att inte ens min rätt smarta 4½-åring har greppat att det är skillnad på hans mkt blandade kläder. Plagg står olika högt i kurs pga färg, funktion och motiv hos honom, men nytt/beg, pris eller märke är han - som jag tycker barn ska få vara - lyckligt omedveten om.

Den där "barbiedocke-grejen" är något annat - man undrar vilken störning föräldrarna har som (som i artikeln) får pirrande upphetsade känslor av att se barnen uppklädda som små skyltdockor i svindyra plagg :crazy:
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

Själv fick jag en lycklig tår i mitt öga igår när jag gick igenom lite kläder och Elin kunde ha en klänning som min gammelmormor sydde till mig... Det kändes skönt nere i hjärteroten...
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

*lånar igen*

Klickade på en av Gunnars annonser här uppe och hittade ett klipp:

IMG_1687.JPG

http://www.alfonsjuniorhouse.com/online.asp?WCI=Shop&WCE=Detail&ID=6719
:angel:
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

...men 450 spänn är ju ett VERKLIGT klipp för ett par dm tyg :p

erkänner mitt märkesköp - Vidar som tjatat om sommar i flera månader plockade lätt ut en sån på Polarn och Pyrets Outlet - fast han ville ha en knallturkos och tyckte att Eskil skulle ha en röd, så så blev det :)

32071865_1.jpg


Intressant BTW att de ligger på tradera för dubbla nypriset :cool:
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

du har rätt till viss del.... när dom är såpass unga att dom inte vet klädernas värde så "skadar" det väl inte.... jag är självklart emot att man som barn ska få allt man pekar på osv... och tja det tar väl några år innan dom börjar förstå vad kläder kostar... innan ser dom väl kläder som kläder... det är så att säga mitt nöje... ;)
 
Sv: Får barnkläder kosta pengar?

ameo skrev:
Man kan ju också reflektera över VAD som är dyra kläder?

Ja, det har du rätt i. De flesta tänker nog på märkeskläder, som man har för "se snygg ut". Eller se rik ut?

Men jag kan oxå betala dyrt ibland, för ekologiska kläder. De kan vara väldigt dyra, fast det inte "syns" på dem. Skulle oxå kunna tänka mig att betala mycket för rättvisemärkta kläder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 774
Senast: Buzzter
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 514
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 934
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 013
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp