Farmen 2018

Alltså, det är rena dagiset, eller dagisbarnen är mer mogna.
Eller hur! Jag hade ganska mycket emot Gustav i förrgår, igår tyckte jag han verkade vettig. Gillade Stella bättre i förrgår också, igår tycker jag hon var ganska dryg och arrogant.
Så, vem väljer Gustav till förstekämpe, JP? Som då kommer välja...Pavel?
 
Eller hur! Jag hade ganska mycket emot Gustav i förrgår, igår tyckte jag han verkade vettig. Gillade Stella bättre i förrgår också, igår tycker jag hon var ganska dryg och arrogant.
Så, vem väljer Gustav till förstekämpe, JP? Som då kommer välja...Pavel?
Om han väljer Pavel så tar nog Pavel husförhöret, och då ligger JP pyrt till (och åker ut hoppas jag)
 
Dagens avsnitt i både Torpet och Farmen kommer bli väldigt spännande.
Kommer Jag tröttna på Kristi eller kan hon bita ihop? Det samma gäller ju Rocko. Men han har jag redan dissat. Inget ont i honom men så kompliserad.
Norrmannen fortsätt kämpa:heart
På farmen hade jag inte orkat en dag med Stellagänget. Dom är egoistiska, självupptagna och är korkade nog att packta istället för att se till att få mat på bordet.:banghead: Tur för eventuellt kommande djur att dom slipper komma till farmen. Hur skall detta gäng ta tag i mjölkning och övrig stallskötsel? Kommer Stellagänget strejka här med?
 
Eller hur! Jag hade ganska mycket emot Gustav i förrgår, igår tyckte jag han verkade vettig. Gillade Stella bättre i förrgår också, igår tycker jag hon var ganska dryg och arrogant.
Så, vem väljer Gustav till förstekämpe, JP? Som då kommer välja...Pavel?
Jag har fått mer antipati mot Gustav däremot, det lät vettigt med att den som jobbar minst blir kämpe, jag tvivlar på att det blir en rättvis bedömning. Han har gjort sin åsikt klar sedan tidigare. Stella har jag aldrig riktigt gillat.

Sen funderar jag på hur Kirsi visats, de verkar bara ha koncentrerat sig på hennes otrevliga sidor, och de är många, men hon måste ha visat sig i bättre dager mot de sina annars hade de rimligen inte gillat henne så. På torpet syns det tydlig, go som gull mot Norrmannen och bitsk mot Rocko som i sin tur försöker hävda sig och blir högljudd och mindre trevlig. Det känns direkt okristet att behandla folk så olika. Hon vill framstå som så god och rättrogen men beter sig inte i närheten av korrekt mot de hon ogillar.

Någon mer som har lagt märke till hennes kroppsspråk? Armarna i kors hela tiden, som hon försöker stänga ute världen.

Jag borde inte se på skiten....
 
Dagens avsnitt i både Torpet och Farmen kommer bli väldigt spännande.
Kommer Jag tröttna på Kristi eller kan hon bita ihop? Det samma gäller ju Rocko. Men han har jag redan dissat. Inget ont i honom men så kompliserad.
Norrmannen fortsätt kämpa:heart
På farmen hade jag inte orkat en dag med Stellagänget. Dom är egoistiska, självupptagna och är korkade nog att packta istället för att se till att få mat på bordet.:banghead: Tur för eventuellt kommande djur att dom slipper komma till farmen. Hur skall detta gäng ta tag i mjölkning och övrig stallskötsel? Kommer Stellagänget strejka här med?
De gör precis vad de andra gänget gjorde veckan innan- om de genomför det, Stella gänget, det är Kirsigänget som faktiskt strejkat. De är lika goa hela högen på det planet.
 
Grejen är väl att J-p kommer jobba sämst som vanligt, bli vald son förstekämpe och så kommer det gänget sura för att Gustav valde en ur andra gruppen. :cautious:
Det är många som inte jobbar något vidare, alla klagar på alla typ. Hur mycket folk egentligen jobbar har vi noll koll att avgöra, det vi ser är vad TV visar. De som fixade med ugn och växthus förra veckan verkar ha gjort mycket mindre än J-P.
 
Det är många som inte jobbar något vidare, alla klagar på alla typ. Hur mycket folk egentligen jobbar har vi noll koll att avgöra, det vi ser är vad TV visar. De som fixade med ugn och växthus förra veckan verkar ha gjort mycket mindre än J-P.
Nä alla verkar väldigt slöa, eller ha allmänt dålig koll på hur saker ska göras och det är därför det tar så lång tid.

Hoppas iaf det dröjer innan det kommer några stackars djur. :crazy: När Vincent pratade om kultingar kände jag bara nej.
 
Grejen är väl att J-p kommer jobba sämst som vanligt, bli vald son förstekämpe och så kommer det gänget sura för att Gustav valde en ur andra gruppen. :cautious:

Tror det också. Av det vi får se tycker jag mest att JP lullar runt och pratar skit, alternativt hänger på en grep eller spade och tittar på när alla andra jobbar. Kan inte säga att någon ur någon av grupperna jobbar lika lite som JP, men Stella-gruppen kommer ju protestera om han blir vald även om det är rättvist. Jag gillar fortfarande Stella, men de andra tre i hennes grupp kan gärna få åka hem.
 
Tror det också. Av det vi får se tycker jag mest att JP lullar runt och pratar skit, alternativt hänger på en grep eller spade och tittar på när alla andra jobbar. Kan inte säga att någon ur någon av grupperna jobbar lika lite som JP, men Stella-gruppen kommer ju protestera om han blir vald även om det är rättvist. Jag gillar fortfarande Stella, men de andra tre i hennes grupp kan gärna få åka hem.
Det är så tv4 vill att han ska framstå. Han och Mulle fixade hela staketet, det var väl någon till? Samt transporterade material. Jag säger inte att han jobbade mest, han kan ha jobbat minst för all del. Men tänk lite på hur lätt det är för TV4 att vinkla något sådant. Det räcker att man låter bli att jobba en kvart under hela dagen och går runt och kollar de andra och det finns bildbevis på att man lallar runt.

Jag är inte direkt imponerad av att 2-3 man inte han med att bygga växthuset och lika många på ugnen under samma tid. mest oimponerad är jag av Stella som mest vaktade och inte verkar ha jobbat alls.
 
Är det någon som har lite information om hur det går till "bakom kulisserna"? Jag tänker på att de exempelvis måste ju ha någon som har huvudansvar för djuren så att de sköts efter konstens alla regler?
 

Liknande trådar

Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 060
Senast: lil-sis
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 738
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
469
Senast: dobbis
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
793
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp