Femte vinthundstråden!

Idag ska vi tävla! Det går välnknappast sådär jättebra, men hela poängen är att hinns fåren officiell tid inför nästa tävling, så att hon kan placeras i snigellopp. Det blir nog inte så många sådana dock, eftersom hon kommer att springa certtider ganska snart. Om inte denna säsong så nästa.

Håll tummarna!
 
Här händer inte mycket just nu. Vilja är i ganska dålig form och går lite på lågvarv. Jag började på ett nytt jobb nyligen så jag är rätt mosig när ledigheten väl infinner sig :p Men snart får jag semester!

Något som är desto roligare är att Vilja är med i senaste numret av Whippetbladet :D

13645309_10153582404025588_2501239244198693277_n.jpg


Och att jag shoppat lite :D
En Zero DC shortersele

13669667_10153622140570588_6647559277341310814_n.jpg
13782158_10153622140655588_7703660956037928142_n.jpg


Och en MYCKET uppskattad (och dyr...) leksak!
Elastiskt handtag, kaninskinn med pip inuti och en boll längst ut. Jackpot!

13668947_10153622140725588_8927621703817793471_n.jpg
 
Här händer inte mycket just nu. Vilja är i ganska dålig form och går lite på lågvarv. Jag började på ett nytt jobb nyligen så jag är rätt mosig när ledigheten väl infinner sig :p Men snart får jag semester!

Något som är desto roligare är att Vilja är med i senaste numret av Whippetbladet :D

13645309_10153582404025588_2501239244198693277_n.jpg


Och att jag shoppat lite :D
En Zero DC shortersele

13669667_10153622140570588_6647559277341310814_n.jpg
13782158_10153622140655588_7703660956037928142_n.jpg


Och en MYCKET uppskattad (och dyr...) leksak!
Elastiskt handtag, kaninskinn med pip inuti och en boll längst ut. Jackpot!

13668947_10153622140725588_8927621703817793471_n.jpg

Har du sett vem som fotat omslagsbilden? :angel::D
 
Stackars Gaia klättrar på väggarna och hennes humör är inte riktigt på topp!

Hon måste ha skor ute för att inte få in smuts i ingångshålet och har fick skavsår av dem på längre rundor i värmen. Och det är väl som för oss - har man väl fått skavsår av en sko så är det jobbigt att gå med dem även kortare bitar.

Det är nu man önskar att man hade ett löpband som man kunde slänga upp henne på. Jag funderar också på om det kan funka med tassen att simma i bassäng. Det borde hon ju kunna bli ordentligt trött av!
 
Stackars Gaia klättrar på väggarna och hennes humör är inte riktigt på topp!

Hon måste ha skor ute för att inte få in smuts i ingångshålet och har fick skavsår av dem på längre rundor i värmen. Och det är väl som för oss - har man väl fått skavsår av en sko så är det jobbigt att gå med dem även kortare bitar.

Det är nu man önskar att man hade ett löpband som man kunde slänga upp henne på. Jag funderar också på om det kan funka med tassen att simma i bassäng. Det borde hon ju kunna bli ordentligt trött av!
Du kan inte lägga ett tassbandage istället för att ha sko?
 
Ge mig tips
Hur kommer jag igång med LC med Pyssling Podengo - var börjar jag? Finns någon bra bok/hemsida att rekommendera?
 
Stackars Gaia klättrar på väggarna och hennes humör är inte riktigt på topp!

Hon måste ha skor ute för att inte få in smuts i ingångshålet och har fick skavsår av dem på längre rundor i värmen. Och det är väl som för oss - har man väl fått skavsår av en sko så är det jobbigt att gå med dem även kortare bitar.

Det är nu man önskar att man hade ett löpband som man kunde slänga upp henne på. Jag funderar också på om det kan funka med tassen att simma i bassäng. Det borde hon ju kunna bli ordentligt trött av!

Vattentrask på gångband? :D
 
@BornAgain
Börja lek lite med trasa på snöre och se om Pyssling är intresserad. :) Har du en långpisk så kan du sätta en trasa längst ute i den och dra den i ett snöre utmed marken kring dig.

VKLC Svealand ordnar med jämna och ojämna mellanrum träningar. Träningar för Sverige hittar du här: http://www.vklcm.svvklc.se/index.php/traening/lc-traeningar

Vi bor ju ganska nära varandra, så hojta till om du vill ha hjälp med något, t.ex. att reta henne lite med en trasa ute på stora fältet vid skogen.
 
Vattentrask på gångband? :D

Jag har inte något sådant nära mig. :) Om inte Gaias fysioterapeut har skaffat någon sådan förstås, hon pratade om det förra sommaren när hon höll på att renovera poolen. Kanske jag skulle kolla upp det, men jag tror att simning gör dem mer trötta. Thisbe blev inte trött alls när hon gick 2x10 minuter i vattentrask och då var hon ändå 13-14 år gammal. :P
 
Du kan inte lägga ett tassbandage istället för att ha sko?

Problemet är att det har varit så varmt och ett bandage och sedan något som fuktskyddar inte alls är bra för såret. Dessutom så har hon gått så pass mycket och belastat ojämnt att jag ogärna sätter på något tjockare endast på ena tassen. Hon behöver kunna belasta tassarna jämnt.

Nyss var vi ute i skogen i ca. en timme och då satte jag en suturtejp över "hålet" och sedan en fleecesocka över det. Det funkade ganska bra, men det kom ju igenom fukt så klart. Jag har en idé om att sätta goretex under tassen på sockan och sedan impregnera. Jag har en slaktad goretexjacka med lite tyg kvar som jag kan använda. Det borde funka!
 
Problemet är att det har varit så varmt och ett bandage och sedan något som fuktskyddar inte alls är bra för såret. Dessutom så har hon gått så pass mycket och belastat ojämnt att jag ogärna sätter på något tjockare endast på ena tassen. Hon behöver kunna belasta tassarna jämnt.

Nyss var vi ute i skogen i ca. en timme och då satte jag en suturtejp över "hålet" och sedan en fleecesocka över det. Det funkade ganska bra, men det kom ju igenom fukt så klart. Jag har en idé om att sätta goretex under tassen på sockan och sedan impregnera. Jag har en slaktad goretexjacka med lite tyg kvar som jag kan använda. Det borde funka!

När mira hade klokapselbrott tejpade vi på en strumpa och satte en paw-ballongsko över. Kan det vara något?
 
Glömde uppdatera om racet. Hon sprang 280m på 20.21, vilket är en ganska dålig tid. Fastbsen såg hon knappt nåt av luren, eftersom de snabbare hundarna var så långt före. Säkert och bra race ändå. Ettan och tvåan sprang på tiden 18 nånting. Raceavlade...

Nästa race är bättre eftersom hon kommer att starta med lika snabba whippar som henne själv.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 047
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 420
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Tidigare års succé återuppstår: bukes egna vinthundstråd! Vi hann med fem vinthundstrådar innan "serien" av någon lite halvt okänd...
28 29 30
Svar
589
· Visningar
48 097
Senast: Trott
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
270
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp