***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Velat och fegat nån dag, men kastar mig nu ut för stupet ;)
"I will expose myself" and my horse :D
Lämnar en länk med snuttar från ett pass i helgen. Känner från ryggen att jag är nära ett genombrott i traven men ser det inte riktigt på film :cautious:. Har kommit på mig själv med att lixom inte riktigt få fatt i vänstersidan i rädsla att tappa böjningen åt höger. Så jag känner att öppnorna har varit reko för ett tag nu, men de blir för flat...platt...långdraget... Så nu har jag satt anamma på mig själv. Att inte fega ur, utan jag bara måste börja får ihop honom på vänstersidan och kunna rida UPP honom mer med "inner skänkel - ytter tygel" så det där högerbak också får en möjlighet att jobba sig framåt uppåt inunder magen. Sen blir det inte helt enkelt när han har den beställningen bak men hey, har vi tagit oss hit..... då ska vi väl kunna ta oss en bit längre ;)

Den andra snutten är från Kjellinträningen i början av sep. Mycket galopp blev det där och just arbeta med att få denna häst att gå från badboll till att agera ping pong boll ;) Halt - förvändgalopp, halt - förvändgalopp..... vi hade lite skilda meningar och om det inte vore för att jag hade Kjellin gastandes i mitt öra så hade jag troligen låtit herren smita iväg i nåt skrittsteg innan första galoppskuttet. På skoj sattes vi sedan i expriment, byte i varje. Tror jag vart ping pong boll här :D

http://youtu.be/whzY6BGtWDY

http://youtu.be/pUqCdNnbN7o
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Byt mer så blir det inte lika spännande. byt till förvänd osv.

Blir man avvaktande kan man sig den på att de läser ens tankar eller förekommer.

Jag bytte på framridningar inför LA o fick inga oönskade byten inne på banan.
I klassen efter fick den ju......
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Han förekommer ibland, det gör han med det mesta dessvärre. Tre upprepningar - sen är det kört.

Tack för tips!! Dock har jag ingen känsla för byten så jag vågar inte göra det utan tränarens översyn. Det här var ju bara femte gången vi försöker/gör byten :)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

*KL*

Över 2000 inlägg så jag låser tråden men fortsätt gärna i en ny.

/Tulip, moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
58
· Visningar
2 879
  • Artikel
Dagbok Jag har skitsvårt få in rutiner, jag har vissa saker jag gör samma varje dag men det har tagit en livstid få till dom :cool::p På jobbet...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: cewe
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 156
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp