***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Jag googlade för att hita rätt länk till det på youtube, det var inte helt självklart :)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Vända kan man ju göra på datorn också, men kan man beskära så att det inte blir feta svarta kanter på sidorna också?
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

fantastiskt snyggt ridet!! Härlig häst!

KL.
Min 2½ åring e.Zuidenwind-Sack-Flamingo visar sig vara lättlärd och gör fina framsteg under tömkörning (endast ett fåtal ggr), och självklart mkt cred till den duktiga tjejen som håller i tömmarna och ska hjälpa mig rehablitera honom.

http://www.youtube.com/watch?v=S7hJEdcbr5M

Sedan min 1½ åring e.Highcruiser-Sack-Flamingo stor som ett hus men en mkt trevlig dam!
http://www.youtube.com/watch?v=EuCmfbEIU0I
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

har inte lyckats redigera de på det enkla programmet jag har i min dator..
nej de svarta kanterna fick jag inte bort.
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Lägger in en kort film på min knas häst, som äntligen efter flera år börjar fungera som en normal ridhäst. Vilket år som helst kanske de blir någon tävling för oss också, om jag kommer i håg hur man gör.:D Stallbyte har gjort henne gott, och hon är nu en mkt mera harmonisk häst, som inte stressar upp sig över minsta lilla.
https://www.youtube.com/watch?v=n7TRNCaBJ3k&feature=c4-overview&list=UUJjQ5LYvl6XGtxXgljar2Uw
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Hon är jättefin! visst var det den som fick ett oplanerat föl? Hur gammal är avkomman nu? har du kvar den?

Jag försöker hänga med men ibland sviker minnet :o
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

kl

Tar ett djupt andetag och lägger upp klipp här. De visar början av första träningspasset i helgen. Pålle sprang i början så jag får jobba med att låta honom balansera sig själv, inte komma ned i formen för mycket och jobbar sidorna.

Jag visar inte det som var bra, jag visar det jag har. Två klipp som barnen filmade. Det andra är försök till byte där han slår först, det gjorde han inte sen, då tog han i så jag höll på att flyga ur sadeln i stället. Varför är det inget mellanting? :o

Kan meddela att det är 5:e passet med byte för både mig och hästen, vi bägge är nybörjare på detta.

jag önskar att de hade orkat stanna och filma lite mer, för jag är nyfiken på hur traven ser ut nuförtiden :D

http://www.youtube.com/watch?v=gaV8IeB2iuQ

http://www.youtube.com/watch?v=0NHhDa5wkOk
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

De stämmer bra. Hon är 6 år nu och "fölet" är 3 år. Jag har tyvärr inte kvar avkomman. Pappan(som nu är valack) visade sig vara en häst med talang, och vann Breeders i hoppning förra hösten för 5 åringar. Avkomman hade löshoppat 150 för ett tag sen så han kanske också blir en hoppstjärna. Har han talang så kommer han i alla fall få visa den.
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

ok kul att höra!

Så ödet gav inte bara en fin utan kanske även en talangfull unge :D
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Jag hoppas de. I framtiden kanske de blir en planerad dressyr bebis, men nu vill jag ha henna som ridhäst ett tag. Hästen är mkt sugen på att bli mamma igen och bjuder in för en naturlig betäckning igen , så fort hon får chansen.:crazy:
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Men va himla fina ni är! Trevligt ridet och hästen är verkligen en snygging. Hur stor är han?
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Tack så väldigt mycket :) vad glad jag blir. Jo, han är fin mitt lilla troll.

Eller, så liten är han inte (även om han ofta beter sig som en bebis), han är 173.
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Så Villa Villerkulla ligger i Sundsvall =) Då kanske man får se er live snart alltså =)
Mer film åt folket tillsvidare tycker jag, det lilla man ser i klippet ser ju intressant ut =)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

*KL

Ett par klipp på mig och Ninya igen :)

Först film från dressyrtävlingen på ridskolan för ett par veckor sedan, LB:1
http://www.youtube.com/watch?v=C4SIeoYBi1o&feature=c4-overview&list=UUQaRNbCr2QiaNc8eYD3zjUg

Slog personligt rekord med 68,27% och det räckte till vinst bland 13 deltagande. Överlag väldigt nöjd trots bristerna då hon faktiskt var MED mig i princip hela tiden, trevlig känsla och jag var inte så hjärndöd som jag ofta är när jag är nervös. Galoppökningarna är svårt att göra något åt då de brukar funka himla bra både vid träning och framridning, men inte när det väl gäller.

Nästa gång det är dressyr CR så ska jag troligen rida LA:1 :eek: Inte för att jag egentligen tycker att vi (jag) på långa vägar är klar för det, utan mest för att en annan i min ridgrupp ska prova LA och då ska jag med det tydligen :cautious::rofl:


Och en liten film från gårdagens pass:
http://www.youtube.com/watch?v=k89hpOjmJqQ&feature=youtu.be

Inget superpass, men överlag trevlig känsla (bjuder som synes på bland annat en mkt otaktig ryggning). Värmde faktiskt upp med tyglarna i brygga och det gick bättre än förväntat, ska definitivt göras fler gånger. Absolut inte något av våra bästa pass, men jag lyckades hålla mig lugn och mjuk bättre än jag brukar, när hon spänner till.
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Vad ni har utvecklats:)

Bra tränare verkar det som.

gillar inte när de säger- OK! det betyder- nöjaktigt:D
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Fast det är ju bara okej.. inget tryck, dåligt avbrott.. har lärt mig hans termer när det är mellanmjölk å när det är bra :) och "det är okej" tyder på att det just är rätt ok men inget mer
:-/

Begär jag mer tryck tappar jag lätt lite bärkraft och det var ngt vi laborerade med. Jag är för dålig med mina avstämningar men det blev bättre (tack å lov iom att detta var början av 2 dagar)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Så Villa Villerkulla ligger i Sundsvall =) Då kanske man får se er live snart alltså =)
Mer film åt folket tillsvidare tycker jag, det lilla man ser i klippet ser ju intressant ut =)

Haha. Japp, där är villa villerkulla :D
Tävling blir det inte förrän t våren :) ska få till byten och att kunna rida samma vägar som nu utan att han tror det är byte på gång... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
58
· Visningar
2 880
  • Artikel
Dagbok Jag har skitsvårt få in rutiner, jag har vissa saker jag gör samma varje dag men det har tagit en livstid få till dom :cool::p På jobbet...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: cewe
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 160
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp