***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Det är en gullig Frans man ska ha på tillväxt! :love: (min är bara 4 mån dock).
Vem är Frans efter nu igen?

Ser ut att bli en riktig snygging!
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Han är e. Sir donnerhall II u. Frida (stofamilj 36) ue. Tiptop. :)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Tack! Han inspirerar mig med :) Jag hoppas att den lille kan ge mig samma roliga ridkänsla!
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

KL...

Idag har jag tränat för Nina (ni som känner henne kommer känna igen hennes röst i klippet). Fokus på grunden för jag har ändrat i min sits (jag satt för långt bak på mina sittben förut, och nu har jag inte kontroll på kroppen på samma sätt längre) och på att återfå förtroendet efter några mindre bra insatser på tävlingsbanan. Det är ju en hel del att jobba på och jag har fått läxa att jogga igenom MsvC:1 på lördag, bara för att få en mjuk och lugn känsla och få henne att känna att hon är duktig igen. Precis som hon är. Jag har lite mkt hjärnspöken och önskar att jag kunde koppla bort mitt huvud och rida mer på känsla, men det är såååååå svårt! O_o Håll till godo:

http://youtu.be/gQm9RpuK__E

Hästen är (som vissa kanske kommer ihåg) inte min, utan en lektionshäst som jag tränar och tävlar på.
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Vilken fin lektionshast!!
Varfor kan man inte bara kopa perfekt kroppskontrol pa internet? Fy va jobbigt det ar, jag kampar ocksa som tusan. Hoppas jag sitter lika fint som dig snart!

Men sag at din filmare att vanda pa telefonen! :p
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Ah, det är mycket saker jag skulle vilja kunna köpa eller ta ett piller för. Stilla-underskänkel-pillret skulle jag betala mycket för!

Jag försöker lära henne hur man filmar och fotar, undrar om jag kan ge henne ett piller för det också? :D
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

KL

Hänger ut mig och medishäst för första gången. Hästen är en hopphäst efter Ragazzo. Född 05 men i princip bara riden ordentligt i ett år (innan dess mest skogsriden och lite gymnastikhoppad).

Tävlar nu med sin ägare på 120. I dressyren (ffa i galoppen) behöver både jag och han stärkas mycket mer.

Alltid väldigt nyttigt att se sig själv på film - oj vad jag behöver träna core! :o

http://www.youtube.com/watch?v=yEHjXioWcDI
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Jag med!

http://www.youtube.com/watch?v=AXMVs94ZzfA&feature=c4-overview&list=UUici_5PTzCeI-FHPpqnvDOA

Min medryttarhäst. När jag började rida honom i vintras gick det inte framåt alls, skänkel innebar grisnit och galoppfattning
var med risk för livet :O. Med tanke på det är jag glad att vi nu börjar samverka i ridningen. Dock finns det fortfarande gränser, en liten "special" visas i slutet. (filmen är ett ihopklipp av diverse klipp så blev lite rörigt i ordningen).
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Åh vilken underbar miljö!!
Hästen är fin och har en härlig energi.

Liksom mig kanske du borde stämma av gas, broms oftare med halvhalt så hästen inte bara kutar iväg. Jag tycker jag gör det hela tiden men insåg via filmen att en gång per varv är mer korrekt :p

Sen är det din vänsterskänkel som studsar iväg. Du ser stadigare ut k den högra, kan det vara så att du sitter lite mycket på inner?
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Va kul att du gillar henne och tack för råden!
Jag tänker nästan aldrig på halvhalter så det får jag bättra mig med. Gasen funkar inte alltid men det blir bättre och bättre så nu behövs väl bromsen också :)

Det kan mycket väl vara så att jag sitter lite snett, jag har helt ärligt jättesvårt att känna om jag sitter rakt.
Har tränat lite utan stigbyglar i veckan och det verkar redan hjälpa lite. Har stela höfter som märks extra då!
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Ja en sponsor hade inte varit fel ;) har faktiskt en superfin 5 åring som jag har från uppfödaren. Den har jag privat eller vad man säger ;) lillebror till hohe lufts Rammstein som rids av falk rosenbauer. Så det ska bli spännande! Sen hoppas jag på att komma ut och tävla mer nu! Har några fina hästar just nu! :))
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Va kul att du tycker det:d:) jättesnällt sagt!!

Waco: Kul att du tycker det! Jag gillar henne väldigt mycket! :)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Tack så mycket!

Helt riktigt men sen fick jag ett väldigt bra erbjudande så jag stannar ;)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Som vanligt väldigt fint ridet!
Kul att du stannar hos PK:)

Jag har alltid undrat hur det fungerar med sponsor inom ridsporten? Har man en som skickar in pengar varje år mot reklam ex som Redbull vars aktiva alltid hade kläder med deras logga, med på reklam mm?

Eller är en sponsor en sån som köper in hästar och betalar för dem?

Känner att jag är väldigt okunnig om just detta inom ridsporten:D


I övrigt så håller jag med alla som skriver att det är inspirerande med filmer från flera av er! Ni år några stycken som rider så himla väl så man blir alldeles lyrisk:) Man själv har liiiiite att jobba på om man säger som så:p
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

kl

ÄÄÄÄÄNtligen så har jag fått någon som filmar en snutt. Mina kära barn bistod i några minuter på träningen igår.

Men så hade det mobilen åt fel håll. :laugh:


:cry:

:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
58
· Visningar
2 880
  • Artikel
Dagbok Jag har skitsvårt få in rutiner, jag har vissa saker jag gör samma varje dag men det har tagit en livstid få till dom :cool::p På jobbet...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: cewe
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 156
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp