Bukefalos 28 år!

***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Ska prova en Amerigo nästa vecka :)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Tack! Jag försöker lära mig att redigera film i iMovie och mina program får vara testfilmer, plus att det är ett bra sätt att visa för min tränare hur det gått. Och roligare även för de som inte känner oss antar jag. :)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Jättebra gjort med kommentareran! Är jätteintressant att se hur ritten bedömdes :) Fint ridet :)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Oj vad mycket som hänt sedan förra filmen jag såg på er! Jättefin häst som du rider så bra :) Ni är en av mina favoriter här på buke, helt klart. Kul att se!
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

*KL

Ett par minuter från dagens pass :love:
http://www.youtube.com/watch?v=uGU1ZNILx98&feature=youtu.be

Första 15-20 minutrarna trodde jag att hela passet skulle vara katastrof. Antingen for hon iväg från mig eller så låste vi oss fast i varann i handen, om vartannat. Till slut blev jag uppgiven, gjorde halt, väntade till hon gav efter och slappnade av någorlunda, ryggade sakta men säkert ca 20 meter, kom fram i trav igen och sedan var hon många snäpp mjukare på alla sätt. Mycket lättare att jobba vidare och sedan släppte det ganska snabbt :) Så tillvida att jag nog vågar säga att det är ett av våra mest lösgjorda pass någonsin. Väldigt lätt stöd i handen hela tiden, Ninya kändes otroligt mjuk och lätt och härlig mest hela tiden och det var helt enkelt underbart rida idag :D:love:

Hon tuggar ganska mycket när jag rider nu dock. Men det är knappt så jag känner det i handen, inte som när hon är taggad och liksom tuggar "mot" handen ibland som hon kan göra på vintrarna främst. Hon har fluglarver, så det kan mycket väl bero på det åtminstone till viss del (hon står och tuggar i boxen med ibland, fast hon inte har mat, så det stör henne uppenbart en del). Så jag försöker vänta några veckor innan jag överanalyserar och/eller får panik över att det är bettet, handen och/eller ridningen. I vilket fall var känslan i handen idag bland de bästa vi haft.
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Åh va glad jag blir:D Han börjar bli mer och mer ridbar och nu känns det som att vi är på lite mer rätt väg och har precis börjat träna för tränare vilket känns himla bra!
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Ser riktigt, riktigt lovande ut!! Får du lite mer tryck i honom så kommer det bli fantastiskt!!:D:d

Vet att jag sagt det förrut men han är sååå fiiin din pålle!!
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Gudars va snälla ni är! Jag blir ju alldeles lycklig:D
Jag har verkligen fått en lite aha-upplevelse sedan jag tränade förra gången och riktigt förstått hur det känns när hästen är framför än. Det va så "enkelt" att fungerar de i skritt är det så mycket lättare att ta med den känslan direkt i trav och galopp. Väldigt nyttigt!
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Tack vad snällt. Jag hoppas verkligen att jag och lilla F kommer upp lite i formen så den duger i Msv också. Det ridhuset var dock inte så kul, känslan i söndags var att det var som att rida i sirap typ. Mina ben darrade efteråt!
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

*kl* Här är film från gårdagens Mattiasträning! De har hänt såååå mycket med passage/piaff de senaste dagarna. Idag när jag red mitt "dagen efter pass" så var Ådi helt otrolig - synd vi inte filmade idag den fina passagen och de fantastiskt kontrollerade 9 bytena i varje! :love: Ådi fick ryggen fixad förra veckan, kan ha något med det hala att göra ;) Jag vill bara rida och rida och rida! Får tvinga mig själv att sitta av :D

Känns inte omöjligt med Ungdoms Grand Prix nästa år! :love:

http://youtu.be/VZ4kLKzMSxc (mamma filmade ett par snuttar "bonusmaterial" också :D)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

ni är jättefina!! Det ser så himla mjukt och trevligt ut när du rider otroligt inspirerande att se! :)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

*kl*

Litet klipp från gårdagen, traven känns ganska fin, men galoppen har gått bedrövligt dåligt sista tiden, blir spänd i nacken, "gungig" och framtung (inte tung i handen men jag får honom verkligen inte "på bakbenen" annat än korta sekvenser. Måste verkligen få upp och fram min hand. Tar gärna emot tips och ideér på hur jag ska få bättre ordning på galoppen! :)

https://www.facebook.com/photo.php?v=600466313337746&l=7158269662484572553
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

hmmm mysko, jag ser filmen (utan att vara inloggad på FB) Någon annan som kan prova? :)
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Funkar inte för mig heller. Det står "innehållet kan inte hittas"...
 
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Jag kan se filmen.. :)

Jättefin häst! Jag är långt ifrån någon expert. Men jag hade jobbar samlande skolor på den hästen för att få igång bakbenen i galoppen. :)

Mvh Domino_s
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 841
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Jag har skitsvårt få in rutiner, jag har vissa saker jag gör samma varje dag men det har tagit en livstid få till dom :cool::p På jobbet...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: cewe
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
383
· Visningar
23 248
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp