Bukefalos 28 år!

flytten som blev en katastrof

Usch, hemskt att man ens säger så! Inte det bästa i en sådan situation, blir arg när jag hör hur folk kan släppa så korkade kommentarer.
Ja, den där mäklaren verkar ju vara en man med gåtor, om jag förstått det rätt så existerar inget företag/bolag på honom alls? Utöver just som påstådd mäklare? Undra hur många fler han kan ha lurat längst vägen? :crazy:

Han utger sig för att ha bolag+mäklarfirma. Kollar man på hans sida så ser den väldigt, väldigt seriös ut. Bilder på "personal" och "receptionist", lite lyxig ingång o.s.v. men alla dessa bilder måste mer eller mindre vara stulna. De har ingen besöksadress utan "vi möts på bestämt ställe efter kontakt" samt enbart en boxadress (som går till något postkontor). Finns flertalet kategorier på vad som säljes och hyrs ut (kiosk, bostäder, lokaler o.s.v.) men det som slog mig igår när jag spanade att den enda aktiva mäklaren var just denne som lurat Annso.

Hans företag i sig är reggat (finns att hitta på bl.a. solidinfo) men inte under mäklarföretagets namn utan ett annat. I det "företaget" finns två styrelseledamoter (och nu när jag tänker: vi kollade aldrig upp dem mer ingående) och de är reggade som typ: mäklarfirma, klädfirma, auktionsbolag bl.a.

Företagen existerar väl i sig men det de utlovar existerar då inte.
 
Vänta nu...sa han PÅ RIKTIGT att han inte fått några pengar? Och trodde på riktigt att du skullr vara snäll och sätta över mer?
Där försvann alla eventuella tvivel om att han är en bluffande dåre! :mad:
Lägg till det i kontakten med polisen eller något, de lär ju förstå vad det handlar om (han är ju inte den första som beter sig bedrägligt) :(
 
@whwycd
Nu tror jag oxå att det rör sig om en inte helt hederlig person. Men är det så att han faktiskt inte har fått sina pengar så har han faktiskt rätt att hålla inne med sin prestation (lämna över nycklarna). Å andra sidan så borde han i det fallet vara villig att kommunicera. Om jag har förstått det rätt så vill han inte svara i telefon.
 
Ja fast nu HAR ju ts både satt över pengar OCH har bevis på överföringen, så det är väl högst troligt att han försökte med en fuling?
Och han går dessutom inte att få tag i...
 
@Svartfot absolut har man rätt att hålla inne sin del av överenskommelsen om betalning uteblir men när man gör sig onåbar och okontaktbar och sen visar sig inte ens ha licens, företag eller kontor så känns det väldans suspekt...
 
En liten fråga.
Har någon varit ute vid det hus som Sonic enligt kontraktet har hyrt?
Det kan ju vara öppet och nyckeln finnas inne i huset.
 
Inte troligt då han vill ha mer pengar innan han lämnar över nyckel.
En riktig bedragare brukar se till att ha klart bakåt.
D.v.s. om det kommer till det rättsliga så har de en plan B för det.
Som t.ex. att nyckeln sitter i låset på huset så att han minsann inte har undanhållit den.

Om man vill kunna få skadestånd senare så bör man kontrollera det noga.
T.ex. vara 2 st så att man har vittne.
 
Troligen finns han inte ens i Sverige. Jag skulle tro att han lejer in någon som visar objektet och lämnar ut nycklar. Då kan han skylla på den personen.
 
Polis, soc, advokat och hyresgästföreningen är inkopplad.
Inget ljud från mäklaren idag

Glöm inte att slå en liten pling till skattmasen. Det hjälper förmodligen inte dig i den situation du befinner dig i, men det är väl ingen nackdel om de får vädring på att den här typen håller på med fuffens. Eller? :devil: :D :angel:
 
Troligen finns han inte ens i Sverige. Jag skulle tro att han lejer in någon som visar objektet och lämnar ut nycklar. Då kan han skylla på den personen.
Tro mig - det kan vara ordnat redan.
Och huset stå öppet.
Då kan Sonic dessutom åka dit för att inte ha vaktat det enligt hyreslagen med tanke på kontraktet.

Någon måste åka dit och göra en kontroll.
För säkerhets skull.
Tro mig jag vet allt om sådant här.
 
Glöm inte att slå en liten pling till skattmasen. Det hjälper förmodligen inte dig i den situation du befinner dig i, men det är väl ingen nackdel om de får vädring på att den här typen håller på med fuffens. Eller? :devil: :D :angel:
Det behövs inte när KronKalle är inblandad.
De vet då redan.
 
Det vi vet är att det var låst igår vid 12 tiden. Då stod fogden och vattenfall och väntade.
 

Liknande trådar

Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 251
Senast: hoppsann
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 451
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 177
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp