Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft en så himla bra helg med fina träningar tillsammans med Pu! Spår, avsök, lydnad, upplet och skydd :up: . Särskilt i avsöket fick vi ett genombrott, nu kändes det som att poletten trillade ner ordentligt :banana: !

21761777_1479019845521476_6979144874392160273_n.jpg

21618039_1479055275517933_5674969620649185523_n.jpg

21768254_1479185248838269_8994207174313053738_n.jpg

21762067_1479204712169656_2841840713271915866_n.jpg

21768363_1480094618747332_3351193005012523952_n.jpg
 
Hoj-hoj, hur är det med er?
Wave_Smiley_Emoticon.gif

Länge sen sist, men tänkte om jag inte tittar in nu kommer det aldrig att bli av! Monster och jag harvar vidare, intet nytt under solen egentligen förutom att det verkar bli allt mindre tid per dag för varje dag som går. :cautious: :D

Funderade lite på vilken tråd jag skulle lägga frågan i, men hoppas att den inte är helt malplacerad här.

Sitter och fixar med kennelns hemsida. Själv hatar jag när det är undermenyer efter undermenyer efter undermenyer, men inte mer än vad jag tröttnar på att scrolla i en evighet.

På sidan för presentationerna av hundarna har jag idag alla på samma sida, så man får scrolla. Upplägget är så gammalt att det från början var tre hundar så då såg det OK ut, men nu med >fem börjar det bli svårt att få överblick. Likaså på kullens sida, där finns än så länge bara varje valps namn och en bild från de var pyttesmå.

Är det bättre att varje hund får en helt egen sida? Det innebär ju att det blir många menynivåer: Mina hundar- samlingssida med länkar - individsida. Kullar- samlingssida med länkar- individsida. Till salu - samlingssida med länkar -individsida.

Och vilken information tycker ni är intressant att se om varje hund? Beskrivning, länk till databasen med tävlingsresultat osv, kort om höftstatus osv, bilder, filmer?

Är det intressant med födselvikter/viktkurvor på valparna?

Ha! Vi är tydligen synkade, sliter med liknande just nu. Ska konstatera rakt av att jag har insett att jag är för dålig på detta för att försöka få ihop något bättre än "äh det får duga" (för även med extrem ansträngning kommer skillnaden inte att bli stor :o), men kan dela med mig av mina tankar om menyer/sidor i alla fall. Med menyerna tror jag det är bra att ha ganska få toppval, och hellre mycket under varje i en så platt hierarki som möjligt. Med sidinnehåll vill jag att varje ska ha sin info och vara tydlig. Jag tänker att de besökare som är ute efter specifik information ska kunna gå direkt på den och hitta den utan en massa scrollande och textskummande, medan de som vill surfa runt ju ändå är beredda att stanna ett tag och leta så de får klicka mycket istället. Vet inte om det hjälper - eller om det är vettigt - men jag måste såklart dela med mig av min visdom. :idea::laugh:
 
Funderar på om det skulle vara möjligt att bygga sig en egen släpharemaskin, för att kunna låta dårarna jaga trasa rakt fram... Varför funderar jag på sådant när jag istället borde sova?!
Du är som mig, kommer på massa bra ideér och funderar en massa när man egentligen bör sova. :rofl:
 
Funderar på att ta mig an att lunchrasta en CC. Har ingen erfarenhet alls av rasen sedan innan, vi får väl se om jag vågar. 65 kg skulle kunna dra om kull mig i ett hejdrundrandes svep. Men han ska tydligen vara oerhört snäll :nailbiting::rofl:
 
Hm, vet inte om detta är utanför forumreglerna kanske, men finns det någon klinik i södra Sverige (Småland/Halland/Västra Götaland) som ni rekommenderar särskilt för HD-/ED-röntgen, alternativt som ni verkligen avråder ifrån?
Skicka gärna PM om ni inte vill skriva i tråden :)
 
Hm, vet inte om detta är utanför forumreglerna kanske, men finns det någon klinik i södra Sverige (Småland/Halland/Västra Götaland) som ni rekommenderar särskilt för HD-/ED-röntgen, alternativt som ni verkligen avråder ifrån?
Skicka gärna PM om ni inte vill skriva i tråden :)
Djursjukhuset Anicura i Jönköping avråder jag starkt ifrån. Otroligt slarvigt och stressigt där :meh:
 
Djursjukhuset Anicura i Jönköping avråder jag starkt ifrån. Otroligt slarvigt och stressigt där :meh:

Ja, den kliniken har jag inte särskilt mycket till övers för sedan tidigare :meh: Så det var inte ett alternativ, men det är ju inte lätt att veta för er :p Skönt att det inte bara är jag som tycker att den kliniken är skrämmande dålig!
 
Ja, den kliniken har jag inte särskilt mycket till övers för sedan tidigare :meh: Så det var inte ett alternativ, men det är ju inte lätt att veta för er :p Skönt att det inte bara är jag som tycker att den kliniken är skrämmande dålig!
Haha jaha! Ja alltså jag tycker att det är helt sjukt att inget görs :confused: De är ju inte direkt kända för att vara en bra klinik sas. :p
 
Hm, vet inte om detta är utanför forumreglerna kanske, men finns det någon klinik i södra Sverige (Småland/Halland/Västra Götaland) som ni rekommenderar särskilt för HD-/ED-röntgen, alternativt som ni verkligen avråder ifrån?
Skicka gärna PM om ni inte vill skriva i tråden :)

Partille Djurklinik i Göteborg. Mycket nogranna.
 
Vi har valpköpare som åkte från Östersund för att röntga där. De har röntgat samtliga 4 hundar där :D

Jäklar :D Uppfödaren vill helst att jag åker till en hen rekommenderar i Stockholm, men det känns lite overkill :p
Egentligen är jag av åsikten att en bra höft är en bra höft oavsett var den röntgas - så länge den röntgas korrekt så klart. Vet inte varför jag är mer nojig med labben än vad jag varit med de andra hundarna.
 
Jäklar :D Uppfödaren vill helst att jag åker till en hen rekommenderar i Stockholm, men det känns lite overkill :p
Egentligen är jag av åsikten att en bra höft är en bra höft oavsett var den röntgas - så länge den röntgas korrekt så klart. Vet inte varför jag är mer nojig med labben än vad jag varit med de andra hundarna.

Vem rekommenderar dom i Stockholm? Bara sex månader kvar innan det är dags för min. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 960
Senast: zassoo
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp