Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Labben har blivit omöjlig att lämna ensam hemma. Han letar upp saker att göra/äta/förstöra oavsett om det är 20 min eller några timmar. Jag tror jag blir knäpp :banghead:.
 
Tack för tips! Partille är en bit att åka, men det kan ju helt klart vara värt :up:
Jag väljer alla gånger lång resväg till bra klinik framför medioker klinik på närmare håll. Jag passerar två stora djursjukhus och en mindre klinik på vägen till "min"(fantastiska) veterinär. Just höftledsröntgen tycker jag väl dock inte ska spela nån större roll!

Så värt det, ringde 08:10 imorse om Tidus tass, kl 09:30 var vi på röntgen - trots att de var fullbokade...
 
Mina älskade tjejer :love:
Är så himla nöjd med lilla Asta, så otroligt framåt & orädd tjej som är otroligt snabblärd å arbetsvillig.

En liten gangster i en ängels kropp som uppfödaren sa om henne, hehe! ;)

Men så otroligt nöjd jag är över dessa två fantastiska hundar. Så jäkla roligt å träna hund just nu :D

JnfYfXv.jpg


GHKtzHS.jpg


pIp100H.jpg


6rZJSfe.jpg


Tränat fotgående med dessa Två, så duktiga ihop :)
I5qKgco.jpg


Är man fågelhund så är man :D
sp6znXs.jpg
 
Nu är hund jäkeln billig!
Jävla Tant Karin satt i sovrummet och tuggade sönder mina spetstrosor :mad::mad:
Hon är nog på g in i löp och piper hela tiden, vill jämt ut och försöker smita till grannhunden när hon tror att jag inte ser :meh:
 
Du får förklara för henne att man inte ska tugga sönder spetstrosorna när man ska smita till grannen, man ska ta på dem. ;)
Hon får hellre tugga dem än att springa till grannen och få för sig något :meh::D

Kl
Måste till vetten om två veckor för att ultraljuda. Syrrans amstaff hoppade på henne i förrgår och syrran såg och sprang genast dit för att putta ner honom. Dem satt inte fast men vi vet inte om han lyckades skjuta. Precis så blev hon ju dräktig med förra kullen :arghh:
 
Jag väljer alla gånger lång resväg till bra klinik framför medioker klinik på närmare håll. Jag passerar två stora djursjukhus och en mindre klinik på vägen till "min"(fantastiska) veterinär. Just höftledsröntgen tycker jag väl dock inte ska spela nån större roll!

Så värt det, ringde 08:10 imorse om Tidus tass, kl 09:30 var vi på röntgen - trots att de var fullbokade...

Ja, så är det ju helt klart :) Men just SKK-röntgen känns inte som så viktigt på det viset, eftersom jag tror att en korrekt röntgad höft får rätt status oavsett vart den är röntgad så att säga.
Jag velar väl egentligen mellan Slöinge och Våxtorp, jag har hört väldigt gott om bägge och har drygt 1h till Slöinge och nästan 2h till Våxtorp. Partille borde vara någonstans mittemellan i restid. Slöinge är vårt vanliga djursjukhus, de är helt fantastiska :up: Det var de som räddade livet på Otis när han åt råttgift. En bra veterinär är guld!

Anledningen till att jag velar lite är för att Slöinge sederar rätt hårt. Våxtorp är kända för att inte använda mer sedering än vad de behöver och att man i princip kan gå direkt med hunden från röntgenbordet och ut genom entren.

Vi har ju röntgande kliniker på närmre håll så klart, men ingen av dem känns aktuella för det här.
 
Jag tror jag ska skicka mopsen till @AraSlei Hon är som en mini me av Otis,drar (hänger i både gardiner o kökshanduk) ,sliter i filtarna i soffan som Gissa sover på o den jag har ifall jag fryser,förstör saker (idag blev det hål i mina långbyxor medans jag borstade tänderna) ,är på allt hela tiden :devil: släpar ut saker från huset ut på gården :banghead:
 
Jag tror jag ska skicka mopsen till @AraSlei Hon är som en mini me av Otis,drar (hänger i både gardiner o kökshanduk) ,sliter i filtarna i soffan som Gissa sover på o den jag har ifall jag fryser,förstör saker (idag blev det hål i mina långbyxor medans jag borstade tänderna) ,är på allt hela tiden :devil: släpar ut saker från huset ut på gården :banghead:

Haha :D Skicka hit henne, här är Otis-säkrat och hon kommer få leka tills hon inte vill se en wachtel eller en labbe igen ;)
 
Konstaterar att jag blir nyförälskad i Aysu varje kväll. Hon är så fin när hon ligger bredvid mig i sängen, med huvudet på sin huvudkudde och resten av kroppen under ett täcke. Jag har skrivit om det säkert en miljard gånger nu, men ja... Hon är så fantastisk och ser så nöjd ut, och låter så fint när hon suckar, vilket hon gör om jag tex kramar henne eller bara lägger en arm mot henne. Världens finaste :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 960
Senast: zassoo
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp