Bukefalos 28 år!

Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jarla och Slyngeln gjorde var sin fin lydnadsträning ikväll :)
Men Mamma Mu åt väldigt långsamt i kväll. Kollade munnen. En hörntand av :(
Får boka en tid åt henne.
 
Lilla schäfern har väger nu 18,6 kg som 4 månaders valp.
DSC_0164.jpg

och så här ser våra promenader ut numera:
DSC_0363.jpg
 
Igår var det simskola igen, och Pu tog nog simborgarmärket eller nått sånt :D ! Fick både simma utan linor för första gången och skötte det med bravur, och gjorde svanhopp från rampen ner i poolen :up: ! Så himla kul att se att hon verkligen uppskattar det (till skillnad från sin syster Lyxa, som kan ligga i sjön hur länge som helst och simma, men tycker det är pest med inomhuspool :D )


Och innan vi simmade så fick hon köpa en egen simleksak på stans bästa hundbutik (som ligger vägg i vägg med simmet, helt suveränt!)

23473234_1529147077175419_7671573179889213096_n.jpg
 
Dagen har börjat underbart. Var på väg mot parken för att träffa en ny hund jag ska börja passa på dagtid. På väg dit träffade jag på världens bästa samojedvalp, Luna. :love:
Hon har växt otroligt sen jag såg henne sist (var en månad sedan) och så börjar hon sätta riktig vuxenpäls.

Vet inte vem av oss, Luna eller jag, som var gladast av att få träffas igen. Så på söndag ska sambon och jag träffa Luna+ husse och matte på stans hundcafé. :D

Mötet med nya daghunden gick bra. Det är en liten tysk spets som först var något skeptisk mot mig men sen när det visade sig att jag hade en gobit i min ficka då blev jag accepterad. Mysig och trevlig hund, så ja. Nu blir jag med spets på deltid igen :angel:
 
Imorse skulle husse äta leverpastej, Matte fick i uppdrag att vakta den från Sid. Så kommer husse tillbaka till bordet, och jag visar honom en bild på telefonen. Vips var leverpastejen i Sids mun.

Matte ska gå ut och titta på en grej, hundarna är själva i max 10 min. När matte kommer in igen har Sid tuggat sönder husses bluetooth -headset.
:arghh:

Han kan inte vara i ett möblerat rum? :confused::meh:
 
Imorse skulle husse äta leverpastej, Matte fick i uppdrag att vakta den från Sid. Så kommer husse tillbaka till bordet, och jag visar honom en bild på telefonen. Vips var leverpastejen i Sids mun.

Matte ska gå ut och titta på en grej, hundarna är själva i max 10 min. När matte kommer in igen har Sid tuggat sönder husses bluetooth -headset.
:arghh:

Han kan inte vara i ett möblerat rum? :confused::meh:
Kan man annat än älska valpar? :love::rofl:
 
Mopsdamen sitter risigt till.
Många mopsar är :turd: ätare,både sin egen o andras och det är mest vanligt bland dom svarta.
Det finns 2 saker jag har noll tolerans mot skitätning och hundagresivitet.
Börjar med att byta tillbaka till fodret hon åt för en vecka sen,funkar inte det så åker hon ut,
 
Mopsdamen sitter risigt till.
Många mopsar är :turd: ätare,både sin egen o andras och det är mest vanligt bland dom svarta.
Det finns 2 saker jag har noll tolerans mot skitätning och hundagresivitet.
Börjar med att byta tillbaka till fodret hon åt för en vecka sen,funkar inte det så åker hon ut,
Skiter hon inne och äter ?:confused:
 
Skiter hon inne och äter ?:confused:
Hon har varit rumsren sen ca 10-14 dagar efter att hon kom,senaste 2 nätterna har hon skitit inne ätit det mesta o kladdat runt i resten,igår prövade hon att stå i Gissas rumpa o ta den varm :yuck:,just det har hon prövat förut o fått banner för så det trodde jag det var slut med,men nej.
Nu bytte jag mat på henne för någon vecka sen så det kan vara den felande länken,så jag provar att byta tillbaka så får vi se.
 
Sitter åter igen och snackar saluki med uppfödarvän.
Jag konstaterade precis att Ebrahs farfars farmor var en av de första salukis jag fick starta på lure coursing och jag kommer så väl ihåg hur det var då. Jag känner mig gammal :rofl:
 
Mopsdamen sitter risigt till.
Många mopsar är :turd: ätare,både sin egen o andras och det är mest vanligt bland dom svarta.
Det finns 2 saker jag har noll tolerans mot skitätning och hundagresivitet.
Börjar med att byta tillbaka till fodret hon åt för en vecka sen,funkar inte det så åker hon ut,

Vet att folk kan avhjälpa bajsätande genom att ge dem ananas, det får tydligen skiten att smaka skit (hehe). Alla de valpar jag har fått hem från uppfödare har ätit hundskit i nån utsträckning, har helt enkelt sett till att de inte kommer åt och fyat dem när de ändå försöker, brukar försvinna snabbt. Mina egna nu har aldrig visat intresse för hund- eller kattskit, men är desto gladare i buffen av ank/gås/ko/häst/fårskit som finns ute ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 753
Senast: Tilly_85
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
1 207
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 488
Senast: zassoo
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
372
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp