Bukefalos 28 år!

Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åkte jag med min väns för att kolla på den förskola där hennes bebis ska skrivas in. Herregud, alla sånger, alla pussel, alla böcker, allt är nästan exakt samma som när jag gick på dagis för över 20 år sen :rofl:
Sen åkte jag iväg med hundarna till en stor äng där de fick springa av sig tills det blev mörkt.
Nu fasar jag inför att skicka mina rapporter och kursfilmer till hundinstruktörsutbildningen... Jag låter som en mupp på filmerna :nailbiting:
 
Mopsdamen sitter risigt till.
Många mopsar är :turd: ätare,både sin egen o andras och det är mest vanligt bland dom svarta.
Det finns 2 saker jag har noll tolerans mot skitätning och hundagresivitet.
Börjar med att byta tillbaka till fodret hon åt för en vecka sen,funkar inte det så åker hon ut,
Ge färskt käk - har aldrig haft någon valp som käkat skit efter intag av färsk mat. Däremot har några få som käkat av dom korvar som är av torrfoder (det syns tydligt vilken skit som är vilken...)
Har även hört om en nypa vanlig jäst i käket en veckas tid eller nåt - ska tydligen fungera bättre än ananas :turd:
 
Ge färskt käk - har aldrig haft någon valp som käkat skit efter intag av färsk mat. Däremot har några få som käkat av dom korvar som är av torrfoder (det syns tydligt vilken skit som är vilken...)
Har även hört om en nypa vanlig jäst i käket en veckas tid eller nåt - ska tydligen fungera bättre än ananas :turd:
Jag har ju musch bollar (stavas det så?) i frysen där ute :idea: Hur många bollar ska en mops äta/mål? Dom är egentligen Gissas sysselsättningsmat.
 
Väger hur mycket ? vuxenvikt runt 8 kg ca 6 bollar per dag - öka om det behövs :)

Anledningen till att färskmatsbajs sällan är attraktivt, är för att smältbarheten är så hög - finns inget gottigt kvar däri :p
Nuvarande vikt är väl 4-5kg,vuxenvikt bör stanna på 6.5-7kg,jag köpte ingen heffaklump mops och håller henne slimmad (tyvärr bidrar även det till kräkets goda aktivitets nivå)
Så hon får 2 bollar i kväll då hon redan ätit ananas o kyckling.
 
Väger hur mycket ? vuxenvikt runt 8 kg ca 6 bollar per dag - öka om det behövs :)

Anledningen till att färskmatsbajs sällan är attraktivt, är för att smältbarheten är så hög - finns inget gottigt kvar däri :p

Calibra åt ändå :wtf:
Men nu vid 1,5 års ålder har det försvunnit. Men hon höll på länge.
 
Jag är så kär i blicken på mina ungar :love: Tar massa såna här bilder varenda gång kameran är med. Jättetråkiga :rofl:

23622030_10155266755848666_7357307405671928353_n.jpg
 
Idag åkte jag med min väns för att kolla på den förskola där hennes bebis ska skrivas in. Herregud, alla sånger, alla pussel, alla böcker, allt är nästan exakt samma som när jag gick på dagis för över 20 år sen :rofl:
Sen åkte jag iväg med hundarna till en stor äng där de fick springa av sig tills det blev mörkt.
Nu fasar jag inför att skicka mina rapporter och kursfilmer till hundinstruktörsutbildningen... Jag låter som en mupp på filmerna :nailbiting:
Alla mina 4 barn går/har gått på samma dagis som jag själv gick på.. Alla grejer jag minns därifrån finns kvar (plus en del nytt), t o m personalen :D å då är det ändå typ 25-30 år sen jag gick där.
 
Alltså.. Min hund är tråkig. Riktigt tråkig. Han har noll och inget intresse för att träna alls. Hans livsfilosofi verkar vara att ligga på rygg i soffan, mysa, lulla runt lös i stallet och i skogen. På sin höjd kan han busa lite med sin ikea-råtta, men det är inte många minuter åt gången.
Nog för att jag ville ha en hund som inte krävde lika mycket som Ixi men den här börjar bli löjligt och jag blir mer o mer sugen på att skaffa en till hund med liiite mer intresse för träning/lek osv :/
 
Alltså.. Min hund är tråkig. Riktigt tråkig. Han har noll och inget intresse för att träna alls. Hans livsfilosofi verkar vara att ligga på rygg i soffan, mysa, lulla runt lös i stallet och i skogen. På sin höjd kan han busa lite med sin ikea-råtta, men det är inte många minuter åt gången.
Nog för att jag ville ha en hund som inte krävde lika mycket som Ixi men den här börjar bli löjligt och jag blir mer o mer sugen på att skaffa en till hund med liiite mer intresse för träning/lek osv :/
Ska vi byta :D
 
Vissa dagar skulle jag kunna byta ut honom mot vad som helst :D enda skillnaden mellan honom och ett gosedjur är att han drar ett race med kattungarna med jämna mellanrum haha.
Men resten av familjen är helnöjda med honom så jag får väl leva med att han är har noll träningsintresse
 
Alltså.. Min hund är tråkig. Riktigt tråkig. Han har noll och inget intresse för att träna alls. Hans livsfilosofi verkar vara att ligga på rygg i soffan, mysa, lulla runt lös i stallet och i skogen. På sin höjd kan han busa lite med sin ikea-råtta, men det är inte många minuter åt gången.
Nog för att jag ville ha en hund som inte krävde lika mycket som Ixi men den här börjar bli löjligt och jag blir mer o mer sugen på att skaffa en till hund med liiite mer intresse för träning/lek osv :/

Det går att konditionsträna hundens motivation och träningslust några snäpp om man är tålmodig, slug och har en plan.
 
Hon har varit rumsren sen ca 10-14 dagar efter att hon kom,senaste 2 nätterna har hon skitit inne ätit det mesta o kladdat runt i resten,igår prövade hon att stå i Gissas rumpa o ta den varm :yuck:,just det har hon prövat förut o fått banner för så det trodde jag det var slut med,men nej.
Nu bytte jag mat på henne för någon vecka sen så det kan vara den felande länken,så jag provar att byta tillbaka så får vi se.

Hum...äcklig och skum ovana :wtf:
 
Slyngeln skulle röntgas i dag men väl där blev det inställt pga utrustningsstrul.
Så vi får boka ny tid längre fram. Men när sambon ändå var i Göteborg så passade han på att hälsa på Criga.
Hon är öppnare, har mognat fint och var i jättefin kondition. Prövotiden på 6 mån är ute nu så nu köper "ägaren" henne då båda parter är nöjda med varandra :)

Mamma Mu har ont i sin tand och har varit hängig i dag :(
Jag har fått en tid åt henne i morgon bitti. Det var svårt med tider så i morgon blir nog mest undersökning, bedömning och smärtstillande. Troligtvis får vi komma tillbaka om det behöver åtgärdas.
Hon fick sin morot riven i maten idag. Lilla tanten :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 192
Senast: zassoo
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
569
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 234
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp