Bukefalos 28 år!

Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen :love:
Det var verkligen en fröjd att se dem springa ihop där ute. Jag märker att Tinja gärna skulle vilja springa med en "likasinnad" hund med samma fysik. Hon och Benji älskar varandra, men han springer ju bara i bursts några gånger på promenad, medan hon nog gärna skulle vilja ha någon som också har galopp som "cruise speed". Hon försöker allt hon kan för att få honom att springa mer, men det funkar ju liksom inte :cautious:
Så snart Aysu får springa med annan hund igen så kan vi ju testa att släppa dem tillsammans, då får Tinja iaf leka med någon som gillar att springa och som tycker det är skitkul när någon låter mycket och jagar samtidigt :p
 
Alltså. Fy vilket kaos det blev på vägen hem från morsan ikväll! Även här är det pissväder, så humöret var inte på topp ens från början varken när det gällde mig eller hundanra. Sedan blev det skitjobbiga hundmöten...

Vi hann knappt komma ur en gångtunnel innan vi hörde någon liten hund skälla hysteriskt. Det var två småhundar med matte som kom från vårt vänstra håll. Vi stannade för att låta dem passera, då det verkade som om de skulle gå rakt fram. Mina hundar blev lite upprörda över småhundarnas hysteriska beteende, för de små var dessutom i flexikoppel (mina hundar tar stor skillnad på om andra är i flexi eller vanligt koppel).

Direkt efter dem kom en stor golden från samma håll, den gick spänt och med mycket hög svans, och skulle såklart åt vårt håll. Ägaren stannade inte upp, ändrade inte tempo eller någonting för att underlätta så att vi kunde ta oss lite mer åt sidan, så jag fick slita mina hundar åt höger för att skapa lite mer utrymme. Ägaren tar dock kontakt med sin hund och går så att hunden är bort från oss. Mycket skönt.

Då precis kom en amstaffliknande sak från vänster och går i full fart rakt över, och jag hann precis tänka "jäklar vad mycket hundar det kom nu då!" innan någon liten sprattlig och skällande sak kom rakt framifrån, rakt mot oss...

Efter en del stök fortsatte vi hemåt och mina damer var nog glada åt att slippa alla hundar. Meeen, 50 meter senare blir vi utskällda igen! Då var det kvarterets stökigaste hund, den som flyger runt hejvilt och vrålar om den så bara ser svansen på en annan hund och som har huggit matte i armen flera gånger för att den blir så stressad att den inte vet vart den ska ta vägen... Aysu skällde till några gånger med rest ragg, men lugnade sig så fort jag stod mellan henne och den skällande.

Men ja. Så jäkla mycket stök på så otroligt kort sträcka. Hela promenaden tog väl 10-15 minuter... Brukar gå en annan kvällsrunda men ville raka vägen hem nu. Det var visst fel beslut.
 
Så snart Aysu får springa med annan hund igen så kan vi ju testa att släppa dem tillsammans, då får Tinja iaf leka med någon som gillar att springa och som tycker det är skitkul när någon låter mycket och jagar samtidigt :p
Det skulle vara kul! Stackars Ebrah blev ju bara rädd av Tinjas lekinviter :rofl:
 
Det skulle vara kul! Stackars Ebrah blev ju bara rädd av Tinjas lekinviter :rofl:
Kanske skulle släppa Tinja o Leon? Har för mig att det är ungefär samma storlek o stuk på dom. En som plockade upp honom när han var på rymmen beskrev honom som en röd blandis som såg ut som en aussie, månne pga bobtailen?
 
Har idag bokat tid för Tant Karins sista resa :cry: Till helgen kommer hennes ägare med barn för att säga adjö och sen så får tantan leva loppan med färsk mat och massor godis fram tills torsdag. Vi har sett ut en plats för hennes sista vila och ska förbereda den till helgen.

Hur har ni andra gjort med dem andra hundarna?? Jag har funderat på om Bobber ska få följa med, både som stöd för Karin men även så han ser vad som händer. Eller är det bättra att han bara får lukta på henne när jag kommer hem med henne igen? Villrådig angående detta.
 
Har idag bokat tid för Tant Karins sista resa :cry: Till helgen kommer hennes ägare med barn för att säga adjö och sen så får tantan leva loppan med färsk mat och massor godis fram tills torsdag. Vi har sett ut en plats för hennes sista vila och ska förbereda den till helgen.

Hur har ni andra gjort med dem andra hundarna?? Jag har funderat på om Bobber ska få följa med, både som stöd för Karin men även så han ser vad som händer. Eller är det bättra att han bara får lukta på henne när jag kommer hem med henne igen? Villrådig angående detta.

Så sorgligt :( *stor kram*
 
Har idag bokat tid för Tant Karins sista resa :cry: Till helgen kommer hennes ägare med barn för att säga adjö och sen så får tantan leva loppan med färsk mat och massor godis fram tills torsdag. Vi har sett ut en plats för hennes sista vila och ska förbereda den till helgen.

Hur har ni andra gjort med dem andra hundarna?? Jag har funderat på om Bobber ska få följa med, både som stöd för Karin men även så han ser vad som händer. Eller är det bättra att han bara får lukta på henne när jag kommer hem med henne igen? Villrådig angående detta.

Beklagar :(

Angående Bobber så hade jag låtit honom stanna hemma. Om Karin blir orolig så be dem ge henne lugnande i bilen.
Jag tror inte hundar har behov att se vad som händer och nosa i form av att ta avsked. Han kanske bara blir orolig av det?
 
Har idag bokat tid för Tant Karins sista resa :cry: Till helgen kommer hennes ägare med barn för att säga adjö och sen så får tantan leva loppan med färsk mat och massor godis fram tills torsdag. Vi har sett ut en plats för hennes sista vila och ska förbereda den till helgen.

Hur har ni andra gjort med dem andra hundarna?? Jag har funderat på om Bobber ska få följa med, både som stöd för Karin men även så han ser vad som händer. Eller är det bättra att han bara får lukta på henne när jag kommer hem med henne igen? Villrådig angående detta.
Fy så tråkigt :( Så fint ändå att ni får möjlighet att skämma bort henne lite extra nu på slutet.

Jag har tagit med de andra hundarna i sådana situationer. Det har känts bäst så och hundarna har hanterat det hela mycket bra. Kanske inte nödvändigt att ha med dem, men jag har åtminstone inte upplevt någon nackdel med det. Hos mig är hela lilla flocken samlad hela tiden, dygnet runt och livet ut. (Eller ja, hundarna är ju såklart utan mig när det behövs i vardagen, men jag är med dem så mycket det bara går)
 
Beklagar :(

Angående Bobber så hade jag låtit honom stanna hemma. Om Karin blir orolig så be dem ge henne lugnande i bilen.
Jag tror inte hundar har behov att se vad som händer och nosa i form av att ta avsked. Han kanske bara blir orolig av det?
Fy så tråkigt :( Så fint ändå att ni får möjlighet att skämma bort henne lite extra nu på slutet.

Jag har tagit med de andra hundarna i sådana situationer. Det har känts bäst så och hundarna har hanterat det hela mycket bra. Kanske inte nödvändigt att ha med dem, men jag har åtminstone inte upplevt någon nackdel med det. Hos mig är hela lilla flocken samlad hela tiden, dygnet runt och livet ut. (Eller ja, hundarna är ju såklart utan mig när det behövs i vardagen, men jag är med dem så mycket det bara går)
Tack för svar. Jag tror han får följa med. Sist vi var hos vetten när dem skulle kolla på hålet i hennes kind så gav dem henne sedering medans vi röntgade Bobber och hon kämpade emot Ända tills Bobber kom tillbaka, först då la hon sig ner. Så jag tror för Karins skull att ha flocken samlad blir det bästa.:cry:
 
Tack för svar. Jag tror han får följa med. Sist vi var hos vetten när dem skulle kolla på hålet i hennes kind så gav dem henne sedering medans vi röntgade Bobber och hon kämpade emot Ända tills Bobber kom tillbaka, först då la hon sig ner. Så jag tror för Karins skull att ha flocken samlad blir det bästa.:cry:

Ja reagerar hon så starkt så förstår jag.
 
Beklagar :(

Angående Bobber så hade jag låtit honom stanna hemma. Om Karin blir orolig så be dem ge henne lugnande i bilen.
Jag tror inte hundar har behov att se vad som händer och nosa i form av att ta avsked. Han kanske bara blir orolig av det?
Fähunden blev otröstlig när hans lektant (husses finnstövartik) försvann. Han letade o gnydde dygnet runt.

När vi sen åkte upp till stugan (där husse gått till skogs med hund o bössa) följde Fähunden med husse till källan för att hämta vatten. Fäis stannade vid det stenröse som husse placerat över tikens grav o låg kvar tills husse var på väg hem med vattnet. Efter det slutade han gny o leta efter tiken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 209
Senast: zassoo
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
588
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 238
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp