Bukefalos 28 år!

Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går fick vi ett låååångt mail från min Calibras nya ägare. Jag har varit så orolig att hen inte skulle kunna ta Iba till sitt hjärta efter att ha fått det krossat av Slyngeln. Jag har också varit orolig för att hen ska ha varit besviken på oss för att det blev som det blev med den valp hen köpte av oss efter att ha längtat och planerat så väl.

Men mailet innehöll bara positivt. Hen var så otroligt nöjd och lycklig över Iba och gav hunden långa kärleksförklaringar. Även hens familj och vänner var jätteglada i hunden och hon funkade klockrent på ägarens jobb. I träningen, i klubbmiljön och det sociala livet var hon en dröm.
Vi fick också massa kärleksförklaringar för vår roll runt bytet av hundarna :p

Phu... känns så skönt!!! En lättnad.

Frågan är bara vad det ska bli av Slyngeln. Vi har jättefin coachning av vår tränare och erfarna medlemmar i klubben men Slyngeln förbryllar även dessa :down:
 
I går fick vi ett låååångt mail från min Calibras nya ägare. Jag har varit så orolig att hen inte skulle kunna ta Iba till sitt hjärta efter att ha fått det krossat av Slyngeln. Jag har också varit orolig för att hen ska ha varit besviken på oss för att det blev som det blev med den valp hen köpte av oss efter att ha längtat och planerat så väl.

Men mailet innehöll bara positivt. Hen var så otroligt nöjd och lycklig över Iba och gav hunden långa kärleksförklaringar. Även hens familj och vänner var jätteglada i hunden och hon funkade klockrent på ägarens jobb. I träningen, i klubbmiljön och det sociala livet var hon en dröm.
Vi fick också massa kärleksförklaringar för vår roll runt bytet av hundarna :p

Phu... känns så skönt!!! En lättnad.

Frågan är bara vad det ska bli av Slyngeln. Vi har jättefin coachning av vår tränare och erfarna medlemmar i klubben men Slyngeln förbryllar även dessa :down:
Vad skönt att dom gillar Iba och att dom talar om det.:bump:
Vad är det hanen gör eller inte gör som förbryllar?
 
Här har vi en kille som är väldigt påverkad av löptikar, och allmänt macho och gruffig och brötig. Han blir allt tråkigare ihop med andra hundar och jag ser ju att det eskalerar...

Jag har märkt att Skägget laggt sig till med en lite trist attityd sista året mot vissa hundar. Lite så som du beskriver det. Lite märkligt att det kommer så sent, han är ändå 4,5 år.
 
Har gått nästan 1 mil med hundarna idag. Gripa fick även ett spår på ca 650 m och sen lydnadsträning med mycket tärning med fokus på stadga, förbud/brytkommando och lite momentträning. Hon är väl genomarbetad och trött :D Resten av gänget också, för den delen.

Spåret gjorde mig faktiskt riktigt förvånad. Hon gick skitfint trots att vi spårat så lite,det blåste, fanns ett par viltslag i spåret och att det var så mycket längre än vi spårat innan.

Film på några delar av spåret:
 
Vad skönt att dom gillar Iba och att dom talar om det.:bump:
Vad är det hanen gör eller inte gör som förbryllar?

Otroligt svårt att säga eftersom vi kliar oss huvudet. Vad han gör är glasklart. Men vi finner ingen röd tråd i varför. Då blir det svårjobbat.
Eftersom han har haft en annan ägare fram tills nu så vill jag inte gärna disskutera honom offentligt innan vi har kläm på honom. Jag vill verkligen inte att någon skulle missuppfatta något och känna sig utpekad eller så. Nu har vi dock ett MYCKET stort förtroende för förra ägaren, annars hade jag knappas gett hen min svarta älskling :)
 
Ammo fick paket från sin lillebror Lusse idag (eller ja hans matte @Lilla-S )
En förtidig julklapp, torrisar och annat gottis! Väldigt bra dag hälsar Ammo!
23795906_10154756139596707_5500276368594125219_n.jpg
 
Phew. Idag har jag fixa en massa ekonomiska saker, lagt till tre nya rasdekaler till min sida på fb, övat stadga på Tinjas olika trick inför att möjligtvis göra någon tricks-video och kört lite balansövningar för både mig och Tinja :D OCH jag har städat!

Hann dock inte ut i snön, hade möte och kunde se den smälta utanför fönstret :(
 
Här har vi en kille som är väldigt påverkad av löptikar, och allmänt macho och gruffig och brötig. Han blir allt tråkigare ihop med andra hundar och jag ser ju att det eskalerar...

Jag har märkt att Skägget laggt sig till med en lite trist attityd sista året mot vissa hundar. Lite så som du beskriver det. Lite märkligt att det kommer så sent, han är ändå 4,5 år.

Lasse blir tre i februari och det senaste året har han blivit så jävla pinsamt brötig. Inte en enda okänd hund går att släppa fram om tik finns i närheten, han blir otrevlig och kontrollerande. Tycker det är så himla tråkigt när jag tidigare kunnat släppa ihop honom med "vem som helst" (inte vem som helst förstås, utan trevliga, fungerande hundar). Jag vet ju att hans pappa och åtminstone en helbror är likadana, men hade ändå hoppet uppe eftersom det kom så tidigt på brorsan men inte Lasse. Och så detta jävla nosande. Och pinkande. Och hysteri vid tikar. Jösses alltså. :meh:
 
Phew. Idag har jag fixa en massa ekonomiska saker, lagt till tre nya rasdekaler till min sida på fb, övat stadga på Tinjas olika trick inför att möjligtvis göra någon tricks-video och kört lite balansövningar för både mig och Tinja :D OCH jag har städat!

Hann dock inte ut i snön, hade möte och kunde se den smälta utanför fönstret :(
Någon *host* såg dekalerna på instagram, och ser med stor förväntan fram emot den vallande border collien :angel:

Som ju redan fanns! :love:
 
Världens bästa Fridolf :love:
Verkligen :love:
Det var verkligen en fröjd att se dem springa ihop där ute. Jag märker att Tinja gärna skulle vilja springa med en "likasinnad" hund med samma fysik. Hon och Benji älskar varandra, men han springer ju bara i bursts några gånger på promenad, medan hon nog gärna skulle vilja ha någon som också har galopp som "cruise speed". Hon försöker allt hon kan för att få honom att springa mer, men det funkar ju liksom inte :cautious:
 
Fåntratten har agerat filmstjärna (:laugh:) i några demofilmer till kurser, omväxlande vrålat "JAG HAR TRÅKIGT!!!" och försökt sitta i knät på samtliga på kvällens teori (det är inte min kurs utan en vi går, så han är någon annans huvudvärk under dessa timmar :angel:), och sedan varit lite omväxlande hopplös och suverän på planen... Tror ni han är nöjd? Nä. :cautious:

Jag vill gå och lägga mig, det vill inte han. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 190
Senast: zassoo
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
560
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 221
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp