Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså...hon hade inget hål efter op. Det var sytt. Men det har gått upp lite och huden har dött så det går inte att sy ihop nu. Därav att hon nu kan få in mat.

Har även köpt en munnkorg för hon är blixtsnabb på att sätta käften i pinnar :meh:
 
Om ngn är intresserad av min katt förutom jag själv :angel: så går det framåt. Idag lyckades hon ta sig ur tratten och var hur lycklig som helst. Husse fick svänga förbi Arken och Vettris (delar lokal) och försöka hitta ngt alternativ. Sån där kuddkrage är inte ett alternativ tydligen, baserat på katters smidighet och akrobatiska förmåga att slicka sig i röven utan att blöja huvudet utan bara kroppen :banghead: Så hem kom han med en heltäckande body för småhundar. Den var för liten... :meh: I morgon blir det till att antingen köpa en storlek större eller gå på tikskydd, vilket jag misstänker att hon kommer lyckas ta sig ur... det var INTE roligt att få på henne tratten igen. Det skär i hjärtat över att hon är så olycklig med den.

Såret i sig ser iaf mycket bättre ut. Det läker fint inifrån, så nu är det inte ett hål rätt in i henne längre. Yes, jag har tagit bilder nästan varje dag :laugh:
 
Otis har jagat katastrofdåligt i år, men när jag och pappa uppgivet började prata om vem man kunde ge bort honom till så stack han iväg och hittade gris som han körde för fullt i 25 min, precis som att han hörde vad vi pratade om, haha. Lille vännen :heart
Han kanske vill komma hit på lite ombyte? :D Här är det fullt med vildsvin och rådjur, huliganen får inte jaga och taxfröken tog ett rådjur och drev det så långt längs med vägen hon kunde, jag hann i kapp henne med bilen innan hon tröttnade och gick ut på vägen. :cautious: Jag som inte ens var med ute och jagade utan bara skjutsade dottern. Men det var ju bra att jag satt i bilen och kunde trycka på lite. Hon är hemsk med att gå rakt ut på vägen så fort hon släpper, det är alltid panik när hon driver längs med vägarna. Huliganen har alltid varit klockren i sina återgångar så har han inte korsat vägen på drev så gör han inte det på återgången heller.
 
Skitungen fick ett spår igår och var så fokuserad, noggrann och fin mitt i kärnan :love:

Däremot så var spåret så självbelönande att hon hoppade över de flesta godisarna.. Det var något nytt,hon brukar inte hoppa över mat :angel:

Medans spåret la till sig fick hon en kortare promenad + uppletande och efter spåret hämtade jag resten av gänget inne och gick en långis på 1,5 h.

Idag vaknade jag lite innan 5 så blev en långpromenad vid 6 på en timme. Så nu ligger vi inne och slappar. Vädret var inte det roligaste :down: Blåst och snöblandat regn.. All snö kommer förmodligen att regna bort idag, och sen ska det frysa på igen så blir det såndär fin isgata :wtf:

Glad Gripa från igår:
23659198_1529984267087530_5272285331467935321_n.jpg
 
Han kanske vill komma hit på lite ombyte? :D Här är det fullt med vildsvin och rådjur, huliganen får inte jaga och taxfröken tog ett rådjur och drev det så långt längs med vägen hon kunde, jag hann i kapp henne med bilen innan hon tröttnade och gick ut på vägen. :cautious: Jag som inte ens var med ute och jagade utan bara skjutsade dottern. Men det var ju bra att jag satt i bilen och kunde trycka på lite. Hon är hemsk med att gå rakt ut på vägen så fort hon släpper, det är alltid panik när hon driver längs med vägarna. Huliganen har alltid varit klockren i sina återgångar så har han inte korsat vägen på drev så gör han inte det på återgången heller.

Haha, ja, kanske det? :D
Om han bara kan hålla sams med huliganen :angel:
Skämt å sido, men andra hundar brukar ha svårt för Otis eftersom han har ett lite speciellt kroppspråk...

Fy så otäckt :( Avskyr när de lärt sig att springa på väg!
Mina har, pepparpeppar, alltid haft bra återgångar. Det är så mycket bättre för mattehjärtat :p
 
Floyd alltså, huliganunge!
Pappa har passat honom nu eftersom han jobbar hemifrån. Igår var de ute och gick i typ en timme, Floyd var lös som vanligt så han sprang ju tre gånger så långt som pappa och gammelhunden. Efter det slaktade han två av mammas prydnadskuddar (obs, väldigt omtyckta och tydligen sådana som inte går att få tag i längre, givetvis), innan vi kom hem från jobbet och kunde ta in honom. Väl inne härjar han som en galning, hetsar Ladda och Otis till att leka och hämtar alla grejer han kommer åt - så klart ackompanjerat med stolt uppvisning av sina fynd.

Ungefär här åker jag på föreläsning av Anders Hallgren och lämnar sambon i kaoset :angel: De hade dock lugnat ner sig sedan.

Idag var tassen så fin att han får vara i hundgården, med skyddsstrumpa på. Tänkte köra lite dirigerings- och avlämningsträning med honom i hundhallen ikväll, hoppas det tröttar ut honom lite...
Ladda och Otis får sig nog ett agilitypass, Otis blir helt stollig av det :D
Himla skönt med en hundhall nu när snön vräker ner!
 
Jag har en förtvivlad hund, det snöar och blåser här så han ligger bredvid mig i vardagsrummet. Han gillar inte att vara inne så mycket, men vädret som vi har idag passar inte honom så han gör som katterna ;går till dörren och gnäller, tittar ut på snön och sen vänder inåt igen.
 
Åh vad jobbigt det blev, jag ha
Haha, ja, kanske det? :D
Om han bara kan hålla sams med huliganen :angel:
Skämt å sido, men andra hundar brukar ha svårt för Otis eftersom han har ett lite speciellt kroppspråk...

Fy så otäckt :( Avskyr när de lärt sig att springa på väg!
Mina har, pepparpeppar, alltid haft bra återgångar. Det är så mycket bättre för mattehjärtat :p
Huliganen gillar alla, det är andra som tycker att han är skitdryg! :D Taxfröken är nog den som är svårast att övertyga, men håller de bara avstånd när hon morrar så går de flesta hundar bra! :D Men det är snart dags att ta ett beslut med huliganen, det har dykt upp nya knölar. :cry:
 
Åh vad jobbigt det blev, jag ha

Huliganen gillar alla, det är andra som tycker att han är skitdryg! :D Taxfröken är nog den som är svårast att övertyga, men håller de bara avstånd när hon morrar så går de flesta hundar bra! :D Men det är snart dags att ta ett beslut med huliganen, det har dykt upp nya knölar. :cry:

Haha, bara de vill leka så tycker Otis att de brukar vara okej :D

Usch, stackars huliganen :(
 
Jag har en förtvivlad hund, det snöar och blåser här så han ligger bredvid mig i vardagsrummet. Han gillar inte att vara inne så mycket, men vädret som vi har idag passar inte honom så han gör som katterna ;går till dörren och gnäller, tittar ut på snön och sen vänder inåt igen.
På med kläder och gå ut ändå, så kanske han inser att det är skönt att ligga och vila inomhus efter det ;)

Skulle min äldsta tik få bestämma när hon skulle gå ut, då hade hon gått på låda inomhus från september till slutet av april. Vi kom precis in från en 2 timmar långpromenad och när vi väl började närma oss skogen, då kom hon på att det var ganska fint att vara ute ändå. Det gick dock väldigt(!) mycket snabbare på vägen hem jämfört med på vägen mot skogen :p Dubbla täcken fick hon ha också, för att inte frysa.
 
På med kläder och gå ut ändå, så kanske han inser att det är skönt att ligga och vila inomhus efter det ;)

Skulle min äldsta tik få bestämma när hon skulle gå ut, då hade hon gått på låda inomhus från september till slutet av april. Vi kom precis in från en 2 timmar långpromenad och när vi väl började närma oss skogen, då kom hon på att det var ganska fint att vara ute ändå. Det gick dock väldigt(!) mycket snabbare på vägen hem jämfört med på vägen mot skogen :p Dubbla täcken fick hon ha också, för att inte frysa.

Vi har fördel (nackdel?) att kunna släppa ut honom i trädgården som är på 2000 kvm så han får vara ute och inne så mycket han vill. Han gick ut sen när väl blåsten lagt sig. Nu är han nöjd och sover inomhus, det är inte lätt att uppleva snö och kyla för första gången så jag förstår att han blev förtvivlad att det blåste och yrde massa snö ute :p

Vi har motsatta bekymret, vår hund vill ut nästan hela tiden oavsett väder - om man bortser från snöblåsten förut då :angel: Är någon hemma så får han göra som han vill, och under sommaren hade vi alltid en dörr öppen ut. Och ja, han får givetvis promenader också, nyttigt för både hund och oss att komma utanför staketet :laugh:
 
Ååååh, jag har ältat och tänkt och har väl i princip landat i att kastrera Billy under vintern.

Han är åtta år.
Vardagsaspekten, hälsoaspekten och sportaspekten säger egentligen samma sak. Det är bara den irrationella matteaspekten som säger ”Tänk om han inte förlåter mig?” :cautious:
 
Ååååh, jag har ältat och tänkt och har väl i princip landat i att kastrera Billy under vintern.

Han är åtta år.
Vardagsaspekten, hälsoaspekten och sportaspekten säger egentligen samma sak. Det är bara den irrationella matteaspekten som säger ”Tänk om han inte förlåter mig?” :cautious:
128842224240054184.jpg
 
Så, har gjort MH. Var första gången jag har varit med om det, tyckte det var riktigt kul! Så pass kul tom, att testledaren vid ett tillfälle sa åt mig att jag kunde berömma mitt lilla yrväder till hund lite lugnare...kom av mig och råkade göra det lite väl glatt en gång ;)

Såhär blev det:

1a) 4
1b) 5
1c) 3

2a)4
2b)4
2c)5

3a1) 4
3a2) 4

3b1) 2
3b2) 3

4) 2

5a) 2
5b) 1
5c) 1
5d) 1
Avståndsleken dvs, av nån anledning var han inte så intresserad av att leka med just den gubben.. Han joggade till honom direkt och drog ett par varv runt honom, men blev 1or ändå pga att han inte "tog kontakt" så att säga.

6a) 3
6b) 1
6c) 5
6d) 1
6e) 2

7a) 1
7b) 5
7c) 1
7d) 1

8a)1
8b)3
8c)1
8d) 5
8e) 4

9a) 3
9b) 4

10) 1

Är rätt nöjd med detta själv, han är inte mogen för 5 öre, men var inte rädd och är social och gillar att leka. Stämde rätt bra med min bild av honom :) På andra leken var han nog lite tröttare, startade lite segare då men sen lekte vi loss rejält! Han var ganska uppspelt från direkt när vi gick in på planen, sniffade av publiken i 110km/h och älskade testledaren..vilket även gjorde att han blev lite hoppig när hon gick iväg med honom. Men han lugnade ner sig på vägen tillbaka iaf, vilket jag tyckte var bra ändå. Skott har vi bara hört nån enstaka gång i skogen när de jagat i trakterna.. Så en etta där var ju toppen, tycker jag.
 
Ååååh, jag har ältat och tänkt och har väl i princip landat i att kastrera Billy under vintern.

Han är åtta år.
Vardagsaspekten, hälsoaspekten och sportaspekten säger egentligen samma sak. Det är bara den irrationella matteaspekten som säger ”Tänk om han inte förlåter mig?” :cautious:

Jag har grubblat lika dant med Skägget. Han är egentligen inget problem inakt och jag är emot slentianmässiga kastreringar. Men just Mamma Mus löp blir han jobbig (övriga tikar struntar han i).
Från hon går i höglöp och ca en vecka frammåt så har han blivit jobbigare för varje gång. Pip och gnäll dygnet runt och sist gång fick vi knappt sovit.

Så på onsdag ryker kulorna på honom!! :sneaky:
 
Jag har grubblat lika dant med Skägget. Han är egentligen inget problem inakt och jag är emot slentianmässiga kastreringar. Men just Mamma Mus löp blir han jobbig (övriga tikar struntar han i).
Från hon går i höglöp och ca en vecka frammåt så har han blivit jobbigare för varje gång. Pip och gnäll dygnet runt och sist gång fick vi knappt sovit.

Så på onsdag ryker kulorna på honom!! :sneaky:

Här har vi en kille som är väldigt påverkad av löptikar, och allmänt macho och gruffig och brötig. Han blir allt tråkigare ihop med andra hundar och jag ser ju att det eskalerar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 987
Senast: zassoo
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
530
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 962
Senast: ako
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp