Fototråd nr.5

Jag bara älskar dina naturbilder :love:

kl
Jag var ute och rastade kameran igår, hittade en rolig vinkel!
14715615_10157667689015061_3051192474901322458_o.jpg

Åh men tack så hemskt mycket! :love: Dina bilder är så kreativa, alltid lika kul att se nya alster.
 
Orkar du bita ihop och spara ett par tusenlappar till så har du vunnit mycket! Jag tycker att det är ett bra beslut, framför allt om du vill ha ett snabbt objektiv :)

Sant! Samtidigt vill jag ju ha okej grejer (dvs mer zoom :D ) nu när vi åker iväg och han verkligen ska kita på ett bra ställe..

Men det är nog dumt att vara dumsnål!
 
Vilken sötnos, @Septicemia ! Här var det fint igår, men då låg kameran prydligt undanstoppad... :p Däremot trotsade vi molnen i söndags och var på stranden med en kompis och hennes häst!

14732215_10157725273450061_7838925870595822863_n.jpg

14656371_10157725273735061_4160995048089415201_n.jpg

14695446_10157725273745061_348150334801590327_n.jpg

Och en uppsutten bild
14666147_10157725273455061_1857110002421982997_n.jpg

Alltså jag dör alltid lite när jag ser ekorrar, de är så söta :D Det här är nog första jag lyckats fota på nära håll.
Vilken härlig liten häst, den ser så rejäl men ändå bärig ut, vad är det för ras? Första bilden är otroligt dramatisk, jättefin!

@pepp Åh, tack så hemskt mycket :love: Hur går det med din nya kamera?
 
Alltså jag dör alltid lite när jag ser ekorrar, de är så söta :D Det här är nog första jag lyckats fota på nära håll.
Vilken härlig liten häst, den ser så rejäl men ändå bärig ut, vad är det för ras? Första bilden är otroligt dramatisk, jättefin!

@pepp Åh, tack så hemskt mycket :love: Hur går det med din nya kamera?

Ekorrar är typ det sötaste som finns.
Inget vidare, helgerna har det varit skitdåligt väder (noll motivation att ens gå ut) och på veckorna är det kolsvart när jag åker/kommer hem från jobbet :D

Hoppas på bättre lycka och väder i helgen!
 
Alltså jag dör alltid lite när jag ser ekorrar, de är så söta :D Det här är nog första jag lyckats fota på nära håll.
Vilken härlig liten häst, den ser så rejäl men ändå bärig ut, vad är det för ras? Första bilden är otroligt dramatisk, jättefin!

@pepp Åh, tack så hemskt mycket :love: Hur går det med din nya kamera?
Jag med! De är ju skitsvåra att fånga på foto, så himla snabba och skuttar iväg utom räckhåll innan kameran är uppe och redo :p Riktigt bra fångat!

Okänd härstamning men import från Irland så det är säkert en del cob i honom. Han är en gammal ridskolehäst från en ridskola där min kompis brukade jobba, hon har velat köpa loss honom i evigheter och nu ville de äntligen släppa honom :) Han är 21 år gammal så vi tar det rätt lugnt och håller på att bygga upp honom nu. Han har rätt mycket mage även om han suger in den på bilden ;)
 
Ekorrar är typ det sötaste som finns.
Inget vidare, helgerna har det varit skitdåligt väder (noll motivation att ens gå ut) och på veckorna är det kolsvart när jag åker/kommer hem från jobbet :D

Hoppas på bättre lycka och väder i helgen!

Jag känner exakt samma här. Det har varit riktigt trist väder här nere de senaste veckorna och mörkt när jag kommit hem :mad: Är rädd att löven (och hösten) helt ska hinna försvinna innan det blir bättre väder. Jag håller också tummarna för helgen, min förhoppning är att kunna få fina gryningsbilder men ehrm... jag är extremt morgontrött och snoozar alltid förbi :rofl:
 
Jag med! De är ju skitsvåra att fånga på foto, så himla snabba och skuttar iväg utom räckhåll innan kameran är uppe och redo :p Riktigt bra fångat!

Okänd härstamning men import från Irland så det är säkert en del cob i honom. Han är en gammal ridskolehäst från en ridskola där min kompis brukade jobba, hon har velat köpa loss honom i evigheter och nu ville de äntligen släppa honom :) Han är 21 år gammal så vi tar det rätt lugnt och håller på att bygga upp honom nu. Han har rätt mycket mage även om han suger in den på bilden ;)

Haha precis! Jag och sambon var i Lund i helgen och hälsade på hans föräldrar så bilden är tagen på en hundpromenad. Deras malle jagade upp stackaren från marken så jag är också förvånad över att jag hann få en skarp bild, ekorren var inte stilla många sekunder :p

Åh vad roligt! Jag är så svag för äldre hästar, klokare djur finns inte :love: Magen försvinner nog i takt med motion och avsaknad av gräs i hagarna ;).
 
Jag känner exakt samma här. Det har varit riktigt trist väder här nere de senaste veckorna och mörkt när jag kommit hem :mad: Är rädd att löven (och hösten) helt ska hinna försvinna innan det blir bättre väder. Jag håller också tummarna för helgen, min förhoppning är att kunna få fina gryningsbilder men ehrm... jag är extremt morgontrött och snoozar alltid förbi :rofl:
Enda gången jag fått fina gryningsbilder är när jag körde ut direkt efter ett nattpass... :cautious: Lättare att fortsätta vara uppe än att kliva upp!
 
Haha precis! Jag och sambon var i Lund i helgen och hälsade på hans föräldrar så bilden är tagen på en hundpromenad. Deras malle jagade upp stackaren från marken så jag är också förvånad över att jag hann få en skarp bild, ekorren var inte stilla många sekunder :p

Åh vad roligt! Jag är så svag för äldre hästar, klokare djur finns inte :love: Magen försvinner nog i takt med motion och avsaknad av gräs i hagarna ;).
Aha, en lundensisk ekorre! Måste vara därför den är så fotogenisk ;)

Ja han är härlig :love: Men lite ovan att ridas själv och ute, så saker och ting är lite läskiga! Men det blir också bättre hela tiden, ungefär i samma takt som magen skulle jag gissa :D
 
Enda gången jag fått fina gryningsbilder är när jag körde ut direkt efter ett nattpass... :cautious: Lättare att fortsätta vara uppe än att kliva upp!

Fördelen med vintern är ju ändå att gryningen kommer senare än på sommaren :idea: När solen går upp efter 8 så har till och med jag en chans att hinna fota. Senaste gången jag på riktigt ansträngde mig för något liknande var det blodmåne förra hösten. Då kunde jag inte dygna pga lång arbetsdag både före och efter, men det var värt upplevelsen!
 
Fördelen med vintern är ju ändå att gryningen kommer senare än på sommaren :idea: När solen går upp efter 8 så har till och med jag en chans att hinna fota. Senaste gången jag på riktigt ansträngde mig för något liknande var det blodmåne förra hösten. Då kunde jag inte dygna pga lång arbetsdag både före och efter, men det var värt upplevelsen!
Ja exakt, typ den enda fördelen :angel: Ja jag var också uppe vid blodmånen, minns inte om jag höll mig vaken, men jag var ändå preggo då så då var sömnen ändå lite sisådär.
Snart kommer ett par stjärnbilder från igår, också en fördel med vinterhalvåret faktiskt!
 
En spökbild och två stjärnbilder från Lomma strand/pir. I horisonten syns Köpenhamn och på ena bilden ljuset från ett flygplan som går in för landning på Kastrup :) Tyvärr sabbar ju Facebook kvaliteten ganska duktigt på såhär mörka bilder, men jag pallar inte ladda upp dem någon annanstans.

14720581_10157737308700061_5249828946642042652_n.jpg

14716216_10157737311735061_4156507970746368577_n.jpg

14721635_10157737311790061_4835222202549919433_n.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 135
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 839
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 774
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp