Bukefalos 28 år!

M

Mumlan

Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa hund, en Fransk Bulldogg! :bump:
Så jag kommer säkert hänga här ganska mycket framöver...

Tips, råd och synpunkter emotages gärna!
 
Sv: Fralla

Det är trevliga hundar och så där fulsöta på något vis. :D :angel:

Det går nog bra, var noga med valet av uppfödare bara och lycka till.
 
Sv: Fralla

Det känns som om jag läst allt sm finns på nätet och jag har pratat med en del uppfödare... Men ibland känns det som om ju mer man lär sig ju krångligare blir det! Jag skulle också vilja prata med någon som är neutral - som jag inte vill köpa valp från och som inte vill sälja valp till mig...

Någon här som har erfarenheter av rasen??
 
Sv: Fralla

Hade vi inte en som bakade frallor här på forumet? Om jag minns rätt. Någon som kommer ihåg, vem det är?
 
Sv: Fralla

Nu minns jag!! Bebben var det ju...som födde upp eller åtminstonde hade en mamma som gjorde det.

Var har hon tagit vägen??
 
Sv: Fralla

Hon var ju hos nån i Skåne :) De har tjabblat lite med nicken på senior. Dvs inte loggat ut utan skrivit med "fel" namn. C_L eller vad heter hon? Bebben är helborta från MSN också :( (Eller så har jag bara tappat henne kanske :D)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fralla

hon har visst bara modem där nere i mitt hemland. och hon ska visst stanna året ut, minst...
 
Sv: Fralla

Bebben bor hos C_L just nu (alldeles riktigt) :)
C_L har inget bredband ännu men har för mig att det skall komma snart men under tiden har jag uppfattat att dom bara är ute korta stunder på nätet.
Bebben pratade jag senast med idag via MSN så hon är vid liv ialla fall :D
Det är förövrigt hennes mamma som har uppfödningen som heter Starbulls ;)
 
Sv: Fralla

Åh vad roligt! Hoppas allt går bra för er och att ni hittar en bra uppfödare!

Jag ska, när jag blir stor :angel:, med skaffa en fralla :love:.
 
Sv: Fralla

pulkan -> Åh, jag tyckte väl att jag kände igen figuren på din användarbild! Sööööööööt!! :love:


Jag ska också köpa hund. Håller med om att det är jättesvårt att sätta sig in i allt omkring att välja uppfödare och valp... :crazy: Det var så mycket man skulle kolla och så mycket man skulle vara uppmärksam på och så noggrannt med allt för att det skulle bli rätt, så tillslut blev det kortslutning i huvudet och jag gjorde ett val helt emot all logik, men med hjärtat... :crazy: :p Jag får väl helt enkelt se vad det blir av det - det kan bli bra det kan bli dåligt eller hur som helst. I påsk kommer jag förhoppningsvis få hem min valp! :bump:
 
Sv: Fralla

Det kommer bli en liten luspudel. :D

Apropå frallor så hade Salukin vi hade när jag var liten en jättebra kompis som var en fralla-tik (verkligen ett omaka par ;) ). Hon var hur rolig, jättecharmig, glad och egensinnig som helst! Så om någon börjar prata frallor så ser jag genast henne framför mig. :love: Annars kan jag inte så mycket om rasen tyvärr.

Hur långt har ni kommit i hundköparplanerna? Har du hittat någon uppfödare eller kull du är intresserad av?
*också nyfiken* ;)
 
Sv: Fralla

Ja, vi har ställt oss på väntlista på några ställen men det är ju så att man väljs ut... Hoppas att vi blir valda när det är dags för valpar :crazy: Det känns som om man måste marknadsföra sig själv för att ens få komma och titta. Men jag kan förstå uppfödare som är måna om sina bebisar det hade jag också varit!

Rasen är ju ganska liten i Sverige och efterfrågan på valpar är stort vilket gör att det är LÅååång väntetid på dem :( Vi hoppas att vi kan få en valp till nästa jul, det passar bra i våra liv då - oj vad långt att vänta när man väl har bestämmt sig!
 
Sv: Fralla

Hallå alla gamla vänner! :)

Jo, jag är väldigt sällan ute på internet längre. Och jag bor i Skåne fortfarande! Och min mamma bakar Frallor :D

Tippan, du har nog bara tappat bort mig från MSN. Är ute ibland i alla fall! PM'a så ska du få min mail igen, kan vara så att jag inte fick med dig när jag bytte på MSN..

Cilla, vi får se hur länge jag stannar.. Du får väl ta och hälsa på när du är här igen. Dessutom borde jag nog PM'a dig och berätta om en del som hänt, men jag hinner inte nu tyvärr..
 
Sv: Fralla

Där är du ju! :)

Hur går det för...nu ska vi tänka till ...Xantia??

Har hon blivit stor vovve nu? Hur går det i Skåneland?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 492
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 285
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 150
Senast: DeCloe
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 300
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp