Bukefalos 28 år!

Gå mot strömmen - bildtråd!

Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

KL

Härliga bilder alla har!!


Här kommer en Connemara på Täby galopp! Hittar dock bara bilder från uppvärmningen....

galopp1.jpg


galopp2.jpg
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

*kl*

Inte jättemycket mot strömmen, finns ju fler som jag men jag rider och tävlar fjording framförallt i dressyr. :)

Kul! Har du fler bilder, det är så inspirerande att se !



tuaphua . Har du några dressyrbilder på din gammleponny? Tycker er historia är rätt otrolig, och ni verkar ha så kul!
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Vet inte om det är så jättemycket mot strömmen men jag kör "renodlad" dressyr med min islandshäst. Jag är allergisk mot folk som tycker att islandshästar kan inte hoppa, dom duger bara till tölt, dom kan inte gå i dressyr för dom har inte rena steg pga tölten osv...
Min prins är superduktig och har den snyggaste skänkelvikning jag någonsin sett! :D
Dock är han pensionerad nu. Kan även slå hål på myten att gamla hästar inte kan lära. Här har ni min pojke på 26 år som nyss lärt sig rida och lyssna på mig utan utrusning. :love:

tyyyynnnn.jpg


SKa se om jag hittar faktiska dressyrbilder sen som jag också kan dela med mig av! :)
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

*knapplån*

Som många tidigare i tråden är jag 30+ och rider fortfarande ponny.
Dessutom är det en B-ponny och all ridning sker barbacka.
Skulle inte byta bort honom mot nån annan häst även om det händer att man river med fötterna när man hoppar:rofl:
Har tyvärr inga bilder dock.
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

*kl*

Vi går väl lite mot strömmen jag och min valack. Vallar kossor med en varmblodstravare är det inte alla som gör. Duktig är han iallafall och kul tycker han att det är.

picture-250_110704176.jpg


picture-255_110704390.jpg


picture-252_110704080.jpg
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Min förra nordsvensk som jag tyvärr var tvungen att sälja.


Här utbildad i 8 månader av mig.
Malmö City Horseshow 2011


Här utbildad 6 månader av mig.
Nord & Fjordkampen 2011 som tyvärr inte gick nå vidare resultatmässigt men snygg var han :o




Min 3-åriga shettishingst i töm i våras från ett par olika tillfällen.






Printad från en film så lite halvkass kvalitet, hehe.
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

KL

Vad många trevliga, vackra och roliga bilder :)

Jag antar att det är liiiite motströms att jobba med tölten på en vbl travare istället för att jobba mot den. Fast jag tävlar ju inte eller så..

Untitled-1cgncvbbn.jpg

vbncvb.jpg

hhh.jpg

Ska%cc%88rmavbild%202012-08-18%20kl.%2016.24.30.png


Ursäkta för de trista och gamla bilderna, har inga nya eftersom jag mest fokuserat på trav och annat på träningarna, och töltat i skogen utan fotograf.
Sen går jag väl mot strömmen när jag "leker" också. Fast det är väl inte riktigt samma sak... Tycker iaf att det ger en häftig bild, även om jag inte rekommenderar andra att göra likadant ;) Efter 5 år har han fortfarande inte börjat göra det som ofog, bör jag kanske tillägga, och inte tänker han bakåt heller och riskerar att gå över (studsar framåt)
Ska%cc%88rmavbild%202012-08-18%20kl.%2016.18.30.png
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Jag har också varit allergisk mot sådana uttryck, nu har jag även tränat hoppning en gång varannan vecka med min tävlingsvalack, men jag förstår vartifrån ryktena har kommit ifrån.

Typ..
68199_10150102611751754_239984_n.jpg
:angel:
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Jag har min häst inomhus=) Svårast var att lära honom gå upp för trappan. Jag gick dit och lirkade flera gånger och fick upp honom ett steg, men sen en vacker dag så gick han plötsligt bara rakt in! Nu kan jag ta in honom när jag vill ha lite sällskap, han står i köket och sover undertiden jag gör andra saker.

loidenkylskap.jpg


koket.jpg


loidenikoket.jpg


IMG_2880.JPG
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

KL

Här har ni en till som är fast i ponnyträsket och struntar i åldern :p

Jag och min c-ponny:

IMG_0734.jpg
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Kolbeinn: Haha, det var en intressant teknik ni hade där! :D :rofl:
Men skämt åsido så förstår man ju att viss fundering finns huruvida dom kan hoppa bra. Men det handlar mer om hästen, individen, än det gör om rasen. Jag har två isisar, varav en som inte kan hoppa om så hans liv hängde på det, eller jo, han tar ju sig över utan att riva faktiskt, men sällan jag lyckas sitta kvar i hans skutt.. :D Medan jag även har en annan isis som löshoppar som en gud med perfekt teknik! :) Han är under inridning nu så ska bli intressant att hoppa honom från ryggen sen! :D

mallie: Gud så mysigt att få ha honom i köket som sällskap! Närmaste jag har kommit är att mina hästar som har hagen runt huset kommer till mitt sovrumsfönster på morgonen och tigger nåt gott! :D
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

;)
Jag har min häst inomhus=) Svårast var att lära honom gå upp för trappan. Jag gick dit och lirkade flera gånger och fick upp honom ett steg, men sen en vacker dag så gick han plötsligt bara rakt in! Nu kan jag ta in honom när jag vill ha lite sällskap, han står i köket och sover undertiden jag gör andra saker.

loidenkylskap.jpg


koket.jpg


loidenikoket.jpg


IMG_2880.JPG

Ha ha ha när jag ser dessa bilder kommer jag o tänka på mitt arabsto som oxå var inne i vårt hus o gick. Hon hade kommit ut från hagen som låg intill vårt hus o rätt va det var stod hon i hallen o sen gick hon runt inne i huset :) i vårt nuvarande hus har vi dock inte haft några hästar
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 828
Senast: Shixle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 735
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 858
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
596
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp