Gå mot strömmen - bildtråd!

Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Haha jag dör!! Lenny! Den där bilden har jag och mina polare skrattat ihjäl oss åt!

Jag har en strippstång. Kanske borde ställa den i köket, blir ju en schysst träning och jäkligt effektivt matlagande om man kan svinga sig runt till allt :D
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Nu blir vi ruskigt nyfikna..

Vad använder du strippstången till om du inte strippar med den??

Matlagning? Hänger matkassar på? Binder hästen i för att få laga mat ifred?

Det beror lite på..;) Denna stång används inte just till att strippa, och då duger köket:) Mest plats där.

/Lavinia och sambo..
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Trevlig överasking, detta var inte vad jag förväntade mig att få se när jag bestämde mig för att titta igenom denna tråd :D
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

JAG VILL OCKSÅ VETA!!!!!!!!!!!!!! :D

Vart väldigt spännande det här..... Vi borde ha en gissningstävling! :idea: Den som vinner får strippa! :rofl:
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Nu blir vi ruskigt nyfikna..

Vad använder du strippstången till om du inte strippar med den??

Matlagning? Hänger matkassar på? Binder hästen i för att få laga mat ifred?



/Lavinia och sambo..

Är det inte någon form av träning man kan göra med såna stångar? Typ med kläderna på? Fast synen av dem leder dock till avklädda tankar hos mig.. :D
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Jo det har jag min till, det är grymt mycket jobbigare än man tror och hur bra träning som helst :)
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

KL

Missade bussen till skolan en morgon, kollade ut i hagen och såg att en av mina hästar var rena.. Så, så fick det bli! Slutade med att han hamnade i idrottssalen...

photo.php


Samma häst har gjort en rad knäppa saker som kanske är lite emot strömmen för en tävlingshäst i hoppning och dressyr :D

photo.php

photo.php

photo.php

photo.php

photo.php

photo.php


Redigering: bilderna ville inte visa sig alls? Så får återkomma när det fungerar haha!
 
Senast ändrad:
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

KL

Missade bussen till skolan en morgon, kollade ut i hagen och såg att en av mina hästar var rena.. Så, så fick det bli! Slutade med att han hamnade i idrottssalen...

536006_117943691689550_334975601_n.jpg


Samma häst har gjort en rad knäppa saker som kanske är lite emot strömmen för en tävlingshäst i hoppning och dressyr :D

photo.php

photo.php

photo.php

photo.php

photo.php

photo.php


Redigering: bilderna ville inte visa sig alls? Så får återkomma när det fungerar haha!

Fixade till din ena länk, resten går inte att nå (förmodligen inställt att bilderna inte ska vara publika)
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Jag har en islandshäst som jag gör lite allt möjligt på.

Hoppa det tycker hon är superroligt här är en dålig bild men man ser liiite i alla fall här hoppar hon 85 cm med en tjej i stallet.

Hon hoppar väl hällre än bra, men det viktigaste är ju att man har kul=)

384047_10151777369233998_614149776_n_zpse15a81d0.jpg



Vi dressyrar också en hel del och håller på och lära oss lite passage just nu.. svårt men de går sakta men säkert frammåt.
Passage_zpsdec0dfcb.jpg



Något som verkligen är att gå "mot strömmen" är att ha kort och klippt man på sin islänning.

484100_10151799352963998_991006852_n_zpsf9d884ff.jpg



Har även planer på att köra in henne

Jag älskar denna lilla gula häst.. hon är så go. :love:
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Nyfiken fråga, varför islandshäst om man vill ha manen kortklippt och hålla på med dressyr? Finns det inte bättre raser då? För mig ska islandshästar ha mycket man :)
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Nyfiken fråga, varför islandshäst om man vill ha manen kortklippt och hålla på med dressyr? Finns det inte bättre raser då? För mig ska islandshästar ha mycket man :)

Det är nog fel fråga i denna tråd hehe.. här går ju många emot strömmen som sagt=)



Men jag kan svara för mig

Varför inte??=) måste man göra som alla andra?=)
Och det är väl underbart att vi får tycka olika.. vissa vill ha lång man på sin häst andra vill ha stubb å en 3:e vill ha halvkort=)
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Ja, hon är vacker min dam, om än inte den lättaste att rida. Det tog oss några år att gå från hennes ridskoleutbildning till ridbarhet!:D

IMG_7093.jpg


IMG_6152.jpg


IMG_6076.jpg


Hon är ju rätt så biffig, så det krävs självbärighet och lösgjordhet för att orka rida i någon form av samling. Ska man dra ihop och agera stödhjul så ramlar armarna av:D
sadelbock.jpg
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

kl

ååå så fin :) Är så svag för maffiga raser :D


I den här tråden passar skrutten och jag in bra :) Han gick i travträning till han var fyra, sen såldes han som ridhäst. När jag köpte honom som sexåring gick han inte att svänga ens... Därifrån har vi tagit oss till detta; hoppning i riddarschabrak!

PICT2182_zps5a0fcf80.jpg


PICT2183_zpsafbef9de.jpg


PICT2195_zps032dc7b0.jpg


PICT2199_zps8514b46d.jpg


De andra hästarna tittade lite skumt på oss på framhoppningen men skrutten brydde sig inte det minsta :D Numera är vi lite mer dämpade och kör på AR :)
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Ja, hon är vacker min dam, om än inte den lättaste att rida. Det tog oss några år att gå från hennes ridskoleutbildning till ridbarhet!:D

IMG_7093.jpg


IMG_6152.jpg


IMG_6076.jpg


Hon är ju rätt så biffig, så det krävs självbärighet och lösgjordhet för att orka rida i någon form av samling. Ska man dra ihop och agera stödhjul så ramlar armarna av:D
sadelbock.jpg

åååh Lea :love: var länge sen, kul att se bild på henne :)
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 703
Senast: Shixle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 663
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 793
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
498
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp