Bukefalos 28 år!

Gå mot strömmen - bildtråd!

Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Haha! Alltså jag avgudar att du har honom i köket! ;)

Jag går väl inte emot strömmen med min häst utan använder honom till typ allt man kan ha en häst till.
Bl.a gömställe... ;)

Hast.jpg
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Haha! Gud, det känns alltid så himla konstigt att se hästar inomhus! :D
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

vad härliga ni ser ut att vara tillsammans, du och dina hästar. Och lösdriften sen :love: kul att se halvblod där. :D
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

vet inte om det är så jätte myk att gå mot strömmen, men kanske inte så vanligt att rida in en 18 årig kallblodig travare som enbart har gått som avel sto. och dessutom har lyckats få i någolunda form, men det som kanske går lite mer mot strömmen är väl att vi rider engelsk men använder westernsadel och både rider dressyr och hoppar med den, och att vi rider enbart på bettlöst,och desutom på bettlöst pullarträns :D :p

och jaa detta var ju då en bildtråd :p

IMG_20120829_211434_zps3b3923f0.jpg

IMG_20120916_192647_zps3a451cbe.jpg

IMG_20120924_193453_zpsb05a6dad.jpg

IMG_20120924_194925_zpsaa144218.jpg

IMG_20120928_205424_zps4b3ca753.jpg
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Fina bilder :)

Jag har ingen koll men ska man verkligen hoppa med en westernsadel?
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Tack :)
Jadå låga höjder är ingen fara max 50cm. Hästen tar ingen skada men ryttaren kan om man inte är med i hoppet. Cowboys som driver boskap blir ju tvungna ibland att hoppa ;) :p
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Mnja, nog kan hästen ta skada.. Eftersom en westernsadel är en bladsadel så ligger den inte an optimalt när hästen hoppar. Nu dör nog inte hästen av ett litet skutt då och då men det är absolut något man bör undvika och det är inte bara ryttaren som kan göra sig illa :idea:

Cowboys som driver boskap vill väll sällan att hästen ska hoppa. De vill väll att hästen ex ska gå ner och upp i ex ett dike ist för att just hoppa det, det har iaf jag lärt mig av en bekant som tider western på en kossequarter, att det är strängt förbjudet för dem att hoppa.
 
Senast ändrad:
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Suck.... Orkar inte ta den diskutionen. Kan man inte få lägga upp bilder utan att det ska påpekas?! Så längen min häst inte tar skada elr säger ifrån att det inte är bekvämt ser jag inget hinder ifrån att ta ett skuttt då och då.
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Men jag skrev ju klart och tydligt att det inte var några problem att ta ett skutt då och då? Det var inte meningen att på något sätt kritisera dig, det enda jag var ute efter var att påpeka att det faktiskt visst kan skada mer än ryttaren. :)
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Då kommer jag in å är jobbig oxå, men det för hästens skull :).
Westernsadlar saknar stoppning som engelska sadlar har, därför använder man en tjockare padd under för att fördela trycket med. Som du har nu är inte skönt mot hästens rygg då du bara använder ett schabrak under.
Då ligger bladen (bommen naken mot hästens rygg).
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Jag visste att det skulle komma :p använder SJÄLVKLART en westernpad under schabraket. Men på vissa bilder har padden kassat bakåt. Ska köpa en som är bättre.
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

Och endå så är det inte hästen jag blir mest fundersam över vad DEN gör DÄR.... :D Är den till för den nakne kocken?

Jag blir avundsjuk, jag önskar att jag hade haft en strippstång och en naken kock i mitt kök. Kan bli hur bra somhelst :rofl:

Hästen får dock stanna i stallet :D
 
Sv: Gå mot strömmen - bildtråd!

jag döööör :rofl:

den här tråden blev plötsligt mycket roligare :D


2978998603_06d234c9bf.jpg
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 777
Senast: Shixle
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 755
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 815
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
539
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp