Bukefalos 28 år!

Game of Thrones säsong 7

Känns som att det kommer bli en lååååång dag innan det blir kväll:( ja är så förbannat nyfiken:bump:
Samma här! Jag ska dessutom hem till mamma efter jobbet, så istället för att slå på det typ halv fyra lär väl klockan bli närmare 5 :cautious: Varför sa jag att jag ska hälsa på idag för :arghh:
 
Samma här! Jag ska dessutom hem till mamma efter jobbet, så istället för att slå på det typ halv fyra lär väl klockan bli närmare 5 :cautious: Varför sa jag att jag ska hälsa på idag för :arghh:
Jag har gått hela veckan sen förra avsnittet och bara knorrat. Har lite halvhjärtat letat spoilers men inte hittat minsta lilla som skulle kunna avslöja nått. Älskar spoilers. Brukar spoila när jag läser böcker med om jag inte vet vad som ska hända ( Typ om jag sett filmen först). Läser alltid slutet först och bläddrar och har mej :D
 
Säsongsavslutningen avklarad och jag är helt otroligt nöjd med avsnittet!

Det var många saker jag gillade i detta avsnittet. Börjar med hur Arya och Sansa fintade Baelish. Var helt säker på att Arya låg risigt till men älskar hur Sansa fick spela ut sin listighet och vända på det sättet. Kul också att Bran fick ta lite plats i detta avsnitt. Är lite besviken på att han inte har tagit så mycket plats denna säsongen heller, trodde han skulle kunna bidra med en hel del men det har han ju inte gjort. Hoppas på mer av honom i nästa säsong.

Att Cersei ändå väljer att inte hålla sitt löfte till Dany och Jon förvånar mig inte ett dugg. När hon till en början sa att de skulle strida mot de dödas armé trodde jag det var för bra för att vara sant - vilket det ju visade sig va. Jag är glad att Jaime valde att avvika vid hennes sida. Han verkar äntligen ha insett (eller åtminstone slutat förneka) hur galen hon är. Är så himla trött på Cersei och hennes maktbegär. Hon skiter fullständigt i alla andra, förutom sig själv. Suck!

Att Jon är arvinge till Järntronen var inte direkt någon nyhet. Därför ogillar jag han och Danys romans starkt, plus att det är så himla förutsägbart att det skulle hända. Känns inte alls typiskt Game of Thrones att ta till sådana klyschor.

Men alla historiebågar känns oerhört fjuttiga med tanke på det riktiga hotet, som nu ser ut att vara svårstoppade. Det är ingen liten armé de har. Draken såg dock ut att vara en vålnad och då borde det "räcka" med att elda upp den, även fast det är svårt nog det med.
Åh, kan knappt bärga mig till sista säsongen :nailbiting:

Nu får det bli att se om alla säsonger från början :).
 
@athena_arabians jag kan inte hålla med föregående svar! Att tvinga sin älskade att vänta orimligt länge på att få se senaste avsnittet är inget annat än psykisk misshandel. Dock tycker jag det är viktigt att ni pratar igenom saken innan så att ingen blir sårad!

;)
Där är jag benägen att hålla med. Det får ju inte gå orimligt lång tid. Den andra parten bör själv avsätta tid och möjliggöra för samtittning. :)
 
Jag är ju på din sida här, det är han som ska ge och du som ska ta :devil:

För övrigt skulle jag behöva en draksmiley.

Något sådant här?
dragon-anim-right-t.gif
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 414
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
405
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 563
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp