Game of Thrones säsong 7

Hur kommer det funka med den omvandlade Draken? Borde den inte bli en vålnad? Eller kan white walkers omvandla den till en white walker också? Varför gör de inte alla till white walkers i så fall om de nu har möjlighet att göra det?

Om den blir en vålnad så borde den väl rent teoretiskt inte kunna spruta någon eld för då borde den elda upp sig själv.
 
Ja, det hade väl inte varit helt osannolikt ;). Jag har spekulerat kring följande scenario: Jon och Dany försöker ingå allians med Cersei mot White walkers, Cersei förråder dem och tror att hon kammat hem världsherravälde. Dock dör hon i barnsäng och Sansa tar över järntronen. Vad som sedan händer med white walkers har jag dock inga som helst spekulationer kring, det kan ju verkligen gå hur som helst :S.

Men Sansa har absolut ingen dynastisk rätt till järntronen. Robert Baratheons mamma, tror jag, var en Targaryen, därmed hade han en legitim rätt.
 
Men Sansa har absolut ingen dynastisk rätt till järntronen. Robert Baratheons mamma, tror jag, var en Targaryen, därmed hade han en legitim rätt.
Nej, det är sant (så himla bra att du har koll på släktskap och arvsrätt i GoT :D). Å andra sidan borde hon väl kunna hävda sin rätt som en stark ledare, om folket erkänner henne som drottning? Fast å andra sidan, varför skulle de göra det? De verkar ju vara väldigt noga med att den som härskar ska ha rätt släktband.

Hörde nyss en podd där de spekulerades kring att Gendry i så fall skulle kunna ha rätt till tronen. Låter väl inte helt orimligt i så fall eftersom han är son till Robert?
 
Men Sansa har absolut ingen dynastisk rätt till järntronen. Robert Baratheons mamma, tror jag, var en Targaryen, därmed hade han en legitim rätt.

Nej, det är längre bak. I stort sett obetydligt, i praktiken var det med erövrarens rätt Baratheon gjorde anspråk på tronen.
Edit från awoiaf:Ormund Baratheon was the Lord of Storm's End during the second half of the reign of Aegon V Targaryen and during the reign of Jaehaerys II Targaryen. He served the latter as Hand of the King, until his death whilst commanding the royal army in the invasion of the Stepstones in the War of the Ninepenny Kings. He was married to Princess Rhaelle Targaryen, the youngest daughter of King Aegon V. Ormund was the father of Steffon Baratheon and grandfather to Robert Baratheon
 
Senast ändrad:
Angående Danys infertilitet så läste jag någon teori om att hon inte har någon förbannelse över sig, utan att hon helt enkelt inte kan få avkommor med "non-dragons". Att dessa avkommor inte överlever hennes eld. Men däremot om en "dragon-born" skulle göra ett försök :angel:
 
Jag har någon sorts idé om att arya beter sig som en idiot av någon anledning och att det kommer att komma en twist som visar att hon vetat /fattat något som gör att hon är tvungen att vara taskig. Det kan vara bara för att hon är en av mina favoriter och det visar sig vara ett fåfängt hopp....
jag får mer uppfattningen av att hämnden och allt det här med att byta ansikten har stigit henne åt huvet./SPOILER]
 
Nej, det är längre bak. I stort sett obetydligt, i praktiken var det med erövrarens rätt Baratheon gjorde anspråk på tronen.
Edit från awoiaf:Ormund Baratheon was the Lord of Storm's End during the second half of the reign of Aegon V Targaryen and during the reign of Jaehaerys II Targaryen. He served the latter as Hand of the King, until his death whilst commanding the royal army in the invasion of the Stepstones in the War of the Ninepenny Kings. He was married to Princess Rhaelle Targaryen, the youngest daughter of King Aegon V. Ormund was the father of Steffon Baratheon and grandfather to Robert Baratheon

Jo absolut så är det en avlägsen släktskap och Robert tog ju kronan genom att döda Rhaegar, men utan den där droppen hade han inte varit legitim kung. Ett perfekt exempel i RL är ju Henry VII som hade ett ännu svagare dynastiskt anspråk - du måste gå tillbaka ända till John av Gaunt och hans son med Katherine Swynford som dessutom enligt kungligt edikt inte kunde ärva tronen. Så ja, han erövrade tronen, men hade han inte haft det där avlägsna anspråket, beroende på att alla andra Lancastrian arvingar var döda, då hade han inte kunnat göra anspråk alls. Han ärvde sitt anspråk genom sin mor Margaret Beauford som var syster till hertigen av Somerset. Hade någon manlig Beauford överlevt rosornas krig så hade han varit närmast arvsrätten.

Henry gifte sig ju också med Elizabeth av York för att styrka sin lagliga rätt.Det fanns ju de som hade starkare rätt från York sidan, tex earl of Warwick och hertigen av Buckingham men genom att gifta sig med den äldsta dottern till Edward IV som var den sista legitima York kungen så bekräftade han sitt eget och ffa sina barns rätt till tronen. I Westeros som följer medeltida heraldiska lagar och arvsrätt så kunde Robert göra anspråk på tronen men inte Ned Stark. Så även om Huset Targaryen föll så var de odiskutabelt kungahuset och därför behövdes den där droppen blod för att Robert skulle bli legitim kung även om han erövrade tronen genom att döda Rhaegar och fördriva resterna av Targaryens.
 
Ja, det hade väl inte varit helt osannolikt ;). Jag har spekulerat kring följande scenario: Jon och Dany försöker ingå allians med Cersei mot White walkers, Cersei förråder dem och tror att hon kammat hem världsherravälde. Dock dör hon i barnsäng och Sansa tar över järntronen. Vad som sedan händer med white walkers har jag dock inga som helst spekulationer kring, det kan ju verkligen gå hur som helst :S.
så hade det ju funnits någon form av morbid rättvisa om hon föder en dvärg, får se den och sen dör :angel: Då kan barnet härska tillsammans med tyrion! :D
 
Angående Danys infertilitet så läste jag någon teori om att hon inte har någon förbannelse över sig, utan att hon helt enkelt inte kan få avkommor med "non-dragons". Att dessa avkommor inte överlever hennes eld. Men däremot om en "dragon-born" skulle göra ett försök :angel:

Tja, Jon kanske har supersperma ;)
 
Jag och särbon sitter och svär och undrar när någon tänker avliva Petyr Littlefinger :meh:Kan också medge att jag skrek "Neej" rakt ut när draken blev träffad :o
enligt teorin från @Retro kanske det är Littlefinger som är kvar på slutet istället. Det hade ju inte känts helt orimligt sett till Tre Kronor-kopplingen :angel: :D
För han är det då ingen som gillar...
Alternativt att Littlefinger spränger allt och överlever.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 265
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
367
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 054
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp