Bukefalos 28 år!

Game of Thrones säsong 7

Jag vill prata lite mer om huruvida Dany kan få barn eller inte! Jag minns inte exakt vad som är sagt i serien men googlade lite och hittade vad jag tror är formuleringen i boken i alla fall:
When the sun rises in the west and sets in the east, when the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves. Only then would her womb quicken once again...
Jag har aldrig tolkat det här som att hon inte kan få barn igen, jag har bara väntat på vilka krafter som ska göra det här! Jag tror också att Mirri Maz Duhr (ursäkta stavningen) sa det här i sammanhanget att "then he will return to you", där "he" är Kahl Drogo.

Så min slutsats är att jag tror att hon kan bli gravid bara rätt saker infaller. Jag tänker mig också att när White walkers tar över världen kommer alla hav att bli is = torra ... Hur bergen ska blåsa i vinden är jag mer osäker på men kanske att The Mountain kan blåsa iväg åtminstone :D
 
@Retro
Dany bars ju gravid in i tältet där "döden dansade" när Kahl Drogo skulle räddas, jag fattade det som att det var därför barnet dog. Häxans ord gällde vad jag förstod det som, enbart Kahl Drogos liv. Och sedan kvävde Dany honom och eldade upp hans kropp, häxan, sig själv och drakäggen, men på morgonen var det hon och de tre drakbebisarna som reste sig ur askan. Minns inte att det någonsin konstaterats att hon är infertil, hon kanske bara tror det?
 
@Retro
Dany bars ju gravid in i tältet där "döden dansade" när Kahl Drogo skulle räddas, jag fattade det som att det var därför barnet dog. Häxans ord gällde vad jag förstod det som, enbart Kahl Drogos liv. Och sedan kvävde Dany honom och eldade upp hans kropp, häxan, sig själv och drakäggen, men på morgonen var det hon och de tre drakbebisarna som reste sig ur askan. Minns inte att det någonsin konstaterats att hon är infertil, hon kanske bara tror det?
Jag är väldigt osäker på mina minnen kring det här, för jag är rädd att mina minnesbilder från boken liksom är sammanblandad från serien. Ja, barnet dog för att Kahl Drogo skulle räddas, så har jag förstått det också "only death can pay for life". Jag har också alltid tolkat det som att häxans liv betalade för drakarna. Jag tror däremot att någon har sagt något till henne om hennes fertilitet men kan inte svära på vad eller vem ... Det är så mycket jag skulle behöva se igen för att komma ihåg allt :D
 
Men det var väl hästens liv som betalade för Drogos? De offrade ju hans krigshäst. Inte barnet väl? Eller står det så i boken?
 
Men det var väl hästens liv som betalade för Drogos? De offrade ju hans krigshäst. Inte barnet väl? Eller står det så i boken?
Nja, initialt var det väl hästen, men eftersom Dany gick in och störde så gick det fel och även barnet strök med. Eller, så tolkade jag det åtminstone :).
 
Jag stör mig så mycket på att Jamie fortfarande verkar vara på Cerceis sida trots allt hon har gjort! Att han accepterar så mycket skit från henne. Och vice versa. Nog för att deras förhållande redan från grunden är sjukt, men ändå.

Jag läste en teori gällande Jons svärd och ögat som gick ut på att det hade någon koppling till Benjen via Bran. Fast jag hängde inte riktigt med om det var Bran som tog kontroll över svärdet eller varför annars ögat skulle öppnat sig.

Btw, är det bara jag som har svårt att skriva Jon när övrig text är på svenska? Det ser så fel ut:D
 
Jag har hela tiden tänkt att det medvetet är luddigt beskrivet (både i böcker och serie) för att öppna för egna tolkningar och konspirationsteorier.
Ja, så är det nog. Det hade varit tråkigt om allt skrevs precis så som det var. Då skulle vi inte sitta här och spekulera :D
 
Det bästa är att det mesta kommer vi nog aldrig att få reda på, precis som IRL :idea:
Så är det nog. Och vissa "profetior" finns bara i böckerna, och inte i serien. Jag har svårt att hålla isär vilken information man fått från böckerna/serien och det är ju inte säkert att serien fångar upp alla trådar från böckerna.
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 267
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
371
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
434
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 088
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp