Game of Thrones säsong 7

WHAAAAAA vilket avsnitt!!!! :eek::love::cry::eek:
Måste smälta detta lite.
Eller hur! Så jäkla bra avsnitt!

att Jamie faktiskt kunde fått dö där, du försöker inte döda drakar hur som helst :down: och det blev så mycket typisk cliffhanger där att det typ är komiskt :D

Och så älskar jag Aryas återkomst! Den känns verkligen lång ifrån konfliktfri och enkel, tror det kommer bli tufft framöver, men det är så fint att hon är hemma och får lite glädje i tillvaron efter allt hon slitit med! :)
 
Håller helt med dig @Killaloe , men tack vare cliffhangern kan det fortfarande ske tänker jag :angel:

När Jamie kommer upp till ytan står Dany redo med en dolk? :D
 
Håller helt med dig @Killaloe , men tack vare cliffhangern kan det fortfarande ske tänker jag :angel:

När Jamie kommer upp till ytan står Dany redo med en dolk? :D
Sant! Men det hade ändå känts bättre att inte behöva vänta på att det ska hända :angel:
så tycker jag det är löjligt om Jamie överlever typ allt? Jag menar, bättre och roligare karaktärer gar dött för mindre liksom? Varför måste han envisas med att överleva :angel: :D
 
Avsnittet hann ju knappt börja innan det var slut :arghh: men i övrigt älskade jag det :love:
Hur gör man en spoiler föresten?

Du trycker på plusset bredvid filmklippssymbolen så kommer det upp lite alternativ, bl a spoiler. Tryck så kommer kodningen upp och så skriver du mellan koderna (jag har lagt in blanksteg för att du ska se). Det ser ut så här
[ SPOILER] skriv din text här [ /SPOILER]
 
Det göttiga här nu hade ju verkligen varit om Dany lagt beslag på guldet Jaime hämtat hos Tyrell så Cersei kan stå med lång näsa! Järnbanken får inget guld och kan inte låna ut mer till C.

Alltså Brienne är nog min absoluta favvo i hela serien! :love: Skrattade högt när Arya svarade "no one" på vem som lärt henne fajtas. Hon sa ju sanningen :D

Jag var lite rädd att draken skulle stryka med men skönt att vapnet oskadliggjordes. Återstår att se om Jamie tar sig till ytan...
 
Wiii, äntligen sett sista avsnittet! :love:

Jag var säker på att Drogon skulle dö! :o Men nu känns det nästan som att ting går lite för bra igen för Starks och Targaryens, kommer väl vända snart antagligen....

Ang. Danaerys ärvingar:

Det ska ju finnas en till Targaryen! Jag blir ganska irriterad om de inte tänker ha med honom i serien alls... :mad: .
 
Det göttiga här nu hade ju verkligen varit om Dany lagt beslag på guldet Jaime hämtat hos Tyrell så Cersei kan stå med lång näsa! Järnbanken får inget guld och kan inte låna ut mer till C.

Alltså Brienne är nog min absoluta favvo i hela serien! :love: Skrattade högt när Arya svarade "no one" på vem som lärt henne fajtas. Hon sa ju sanningen :D

Jag var lite rädd att draken skulle stryka med men skönt att vapnet oskadliggjordes. Återstår att se om Jamie tar sig till ytan...
Fast vakten kom ju och sa precis innan Dany dök upp att skatten var säkrad i kings landning (eller var det Red Keep) så skatten kanske hon inte når. Tyckte dock det var onödigt av henne att förstöra alla vagnar med mat. Det kanske skulle behövts inför vintern...
 
Fast vakten kom ju och sa precis innan Dany dök upp att skatten var säkrad i kings landning (eller var det Red Keep) så skatten kanske hon inte når. Tyckte dock det var onödigt av henne att förstöra alla vagnar med mat. Det kanske skulle behövts inför vintern...
Tänkte också på det med maten, men hon kanske resonerade att hellre förstöra det än att det riskerar att komma C till nytta?
 
Fast vakten kom ju och sa precis innan Dany dök upp att skatten var säkrad i kings landning (eller var det Red Keep) så skatten kanske hon inte når. Tyckte dock det var onödigt av henne att förstöra alla vagnar med mat. Det kanske skulle behövts inför vintern...

Jag tänker att Tyrion säkert vet hur man kommer åt den.
 
Älskade avsnittet jag med, Arya är min idol :p
Asså.. nog för att Jamie är stark, men att han ska lyckas simma upp till ytan med all den där rustningen... Men jag håller med om att han måste överleva för att tala om för C att det var Olenna som dödade Jeoffrey..
 
Älskade avsnittet jag med, Arya är min idol :p
Asså.. nog för att Jamie är stark, men att han ska lyckas simma upp till ytan med all den där rustningen... Men jag håller med om att han måste överleva för att tala om för C att det var Olenna som dödade Jeoffrey..


Bron har också hängt med igenom det mesta... nu gillar jag hans karaktär så jag hoppas han överlever. Tror det är han som drar upp J, det var väl han som kastade sig och drog J av hästen mitt i rättan stund? ...måste även kommentera det ologiska i J galopperar längs en flodstrand när vattnet når hästen upp till kotorna, sedan kastas av hästen åt sidan och plötsligt sjunker ned många meter under vatten - väldans vad bråddjupt det blev snabbt... :angel:

Arya fick komma hem tillslut, hennes och Sansas möte tyckte jag om. Likaså Brienne! Kommer någon ihåg om Littlefinger finns på Aryas dödslista?
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 096
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 729
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp