Game of Thrones säsong 7

Älskade avsnittet jag med, Arya är min idol :p
Asså.. nog för att Jamie är stark, men att han ska lyckas simma upp till ytan med all den där rustningen... Men jag håller med om att han måste överleva för att tala om för C att det var Olenna som dödade Jeoffrey..

Han kanske blir räddad av samma person som kastade sig och honom ur vägen? Jag minns ju aldrig vad han heter heller, jag och namn... Han som sköt efter Dany och draken. Visst var det han som slängde sig på Jaime?
 
Bron har också hängt med igenom det mesta... nu gillar jag hans karaktär så jag hoppas han överlever. Tror det är han som drar upp J, det var väl han som kastade sig och drog J av hästen mitt i rättan stund? ...måste även kommentera det ologiska i J galopperar längs en flodstrand när vattnet når hästen upp till kotorna, sedan kastas av hästen åt sidan och plötsligt sjunker ned många meter under vatten - väldans vad bråddjupt det blev snabbt... :angel:

Arya fick komma hem tillslut, hennes och Sansas möte tyckte jag om. Likaså Brienne! Kommer någon ihåg om Littlefinger finns på Aryas dödslista?

Tack! Så heter han!
 
Wiii, äntligen sett sista avsnittet! :love:

Jag var säker på att Drogon skulle dö! :o Men nu känns det nästan som att ting går lite för bra igen för Starks och Targaryens, kommer väl vända snart antagligen....

Jag var säker på att Drogon skulle dö! :o Men nu känns det nästan som att ting går lite för bra igen för Starks och Targaryens, kommer väl vända snart antagligen....

Ang. Danaerys ärvingar:

Det ska ju finnas en till Targaryen! Jag blir ganska irriterad om de inte tänker ha med honom i serien alls... :mad: .

Vem tänker du på? Aegon och Rhaenys är båda döda enligt tv canon. Det är väl som att i böckerna finns det en bror till Loras och Margaery Tyrell, Willas, men eftersom han inte existerar i tv serien så är House Tyrell utdött. Aemon dog ju tidigare och var dessutom 100 år gammal
 
Vem tänker du på? Aegon och Rhaenys är båda döda enligt tv canon. Det är väl som att i böckerna finns det en bror till Loras och Margaery Tyrell, Willas, men eftersom han inte existerar i tv serien så är House Tyrell utdött. Aemon dog ju tidigare och var dessutom 100 år gammal

Fast Aegon antogs ju vara död i boken också tills han dök upp. Så han skulle kunna finnas undangömd i tv-världen också. Känns dock som att han borde ha börjat visas vid det här laget i så fall. I boken dyker han ju upp i samband med Tyrions och Jorahs resa till Dany.
 
Ja hugaligen. När det var ungefär tio minuter kvar på senaste avsnittet så övervägde jag allvarligt att trycka på paus bara för att själv få andas en stund och gå ner i puls lite. :nailbiting:

Är det inte han som till sist förväntas döda Cersei också enligt profetian som stämt in på allt annat, hennes tre barn som alla skulle dö före henne etc?
 
Ja hugaligen. När det var ungefär tio minuter kvar på senaste avsnittet så övervägde jag allvarligt att trycka på paus bara för att själv få andas en stund och gå ner i puls lite. :nailbiting:

Är det inte han som till sist förväntas döda Cersei också enligt profetian som stämt in på allt annat, hennes tre barn som alla skulle dö före henne etc?

Någon av hennes lillebröder. Vilket Cersei alltid har antagit är Tyrion. Men det finns ju vissa misstankar om att han inte är en legitim bror till dem. Så det kan mkt väl vara Jamie. Men det vet vi inte än :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag har btw sett avsnittet 4 ggr :rofl:
 
Någon av hennes lillebröder. Vilket Cersei alltid har antagit är Tyrion. Men det finns ju vissa misstankar om att han inte är en legitim bror till dem. Så det kan mkt väl vara Jamie. Men det vet vi inte än :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag har btw sett avsnittet 4 ggr :rofl:
Jag tror helt klart efter senaste avsnittet att det är störts chans att Jamie som kommer ha ihjäl C. Hans känslor mot henne verkar ha vart instabila sen snorungen Joffrey dog (tycker jag iaf) och C bestämde sig för att det var Tyrion som gjort det och nu när han fått veta med all säkerhet att det inte var han så ja, bägaren kan nog rinna över. Skulle inte förvåna mig om han stryper henne i sänghalmen :cool::rofl:
 
Jag tror helt klart efter senaste avsnittet att det är störts chans att Jamie som kommer ha ihjäl C. Hans känslor mot henne verkar ha vart instabila sen snorungen Joffrey dog (tycker jag iaf) och C bestämde sig för att det var Tyrion som gjort det och nu när han fått veta med all säkerhet att det inte var han så ja, bägaren kan nog rinna över. Skulle inte förvåna mig om han stryper henne i sänghalmen :cool::rofl:
så tycker jag att Tommens död verkar ha tagit hårdare på honom och hur Cersei har reagerat på den. Att hon liksom inte sörjer och tycker att det är lugnt att hon var med och medverkade till hans död genom sin sprängning. då tyckte jag att han såg direkt äcklad ut.
 
så tycker jag att Tommens död verkar ha tagit hårdare på honom och hur Cersei har reagerat på den. Att hon liksom inte sörjer och tycker att det är lugnt att hon var med och medverkade till hans död genom sin sprängning. då tyckte jag att han såg direkt äcklad ut.
Det har du rätt i! Jag hade faktiskt glömt bort det :o:cautious::nailbiting:
 
så tycker jag att Tommens död verkar ha tagit hårdare på honom och hur Cersei har reagerat på den. Att hon liksom inte sörjer och tycker att det är lugnt att hon var med och medverkade till hans död genom sin sprängning. då tyckte jag att han såg direkt äcklad ut.
Håller med. Cersei tar Jaime för givet och verkar tro att hon kan gå fram hur som helst utan att Jaime viker från hennes sida. Det är ju hans barn också, och Jaime verkar inte alls bekväm med den person cersei blivit.
 
Förresten, någon mer som tror att Jamie siktade på Dany och inte Drogon? Återigen så tyckte jag att slagscenen var fantastisk, och det som var extra bra var allt det var enkelt att glömma bort vilken sida man står på. Vilket blir en påminnelse om att de flesta av karaktärerna varken är svarta eller vita utan snarare mångbottnade. Det känns lite problematiskt, men Jamie är nog en av mina favoriter med tanke på utvecklingen som karaktären har gjort (tydligen ska resan vara ännu mer påtaglig i böckerna, som jag inte läst).
 
Förresten, någon mer som tror att Jamie siktade på Dany och inte Drogon? Återigen så tyckte jag att slagscenen var fantastisk, och det som var extra bra var allt det var enkelt att glömma bort vilken sida man står på. Vilket blir en påminnelse om att de flesta av karaktärerna varken är svarta eller vita utan snarare mångbottnade. Det känns lite problematiskt, men Jamie är nog en av mina favoriter med tanke på utvecklingen som karaktären har gjort (tydligen ska resan vara ännu mer påtaglig i böckerna, som jag inte läst).
Självklart siktade han på Dany och inte Drogon, det tycker jag syns rätt tydligt? Hur skulle han döda en drake med det lilla spjutet? Dany däremot kan ju lätt stupa av ett sånt

Jösses så laddad jag är inför nästa avsnitt! Det är nästan löjligt nu!!
 
Självklart siktade han på Dany och inte Drogon, det tycker jag syns rätt tydligt? Hur skulle han döda en drake med det lilla spjutet? Dany däremot kan ju lätt stupa av ett sånt

Jösses så laddad jag är inför nästa avsnitt! Det är nästan löjligt nu!!

Haha, spontant tänkte jag inte så långt utan tänkte att han kanske gjorde en klassiker där han tänkte sig att slunga iväg spjutet i munnen på draken. :D
 
så tycker jag att Tommens död verkar ha tagit hårdare på honom och hur Cersei har reagerat på den. Att hon liksom inte sörjer och tycker att det är lugnt att hon var med och medverkade till hans död genom sin sprängning. då tyckte jag att han såg direkt äcklad ut.

Jag tyckte också hans uttryck när han kom tillbaks till en utraderad Baelors Sept och hennes kröning sa ungefär "vad fan är det här för ett monster". Då tänkte jag att det blir han som kommer att ha ihjäl henne, det skulle på något sätt kännas passande. Och ändå, så kan han inte hålla sig från att ligga med henne. :crazy: :arghh: :rage:
 
Han siktade på Dany, och Drogon försvarade henne trots att han var skadad och döende :cry:
 
Är det inte så att en av drakarna kommer att dö under seriens gång?
Det har spekulerats i att det är någon av drakarna från förr. Samt att det även verkar vara Viserys (stavning?) och inte Drogon om jag har förstått "de kunniga" rätt
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 084
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
325
Senast: Hellhound
·
Fritid En liten spinoff på andra serie-tipsar tråden eftersom jag gärna ser historiskt, fantasy, sci.fi. och rysare. :D Jag gillar serier som...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 695
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp