Bukefalos 28 år!

gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Prova att vinkla fram höfterna, släppa ut dem o dra in magen, iaf för mej får det mej att sluta "spjärna emot" har också en sån där utan broms ;-) Bra vara utan stigbyglar alt barbacka om det går.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

KL*

Jag var ut och busade idag med en i stallet och fick lite nya bilder på mig och Lokbrá. Tyvärr är kavlitén på bilderna inte den bästa, och om ni undrar så har hennes ena boots glidit upp och det märkte jag inte för ens när vi ridit klart. Annars var hon pigg (pigg är bara förnamnet) och glad som vanligt. Hon är helt underbar att rida. Jätte rolig, alltid glad och positiv. Uppsittningarna går bättre och bättre för varje gång :love:

Hon är rätt mycket på framdelen, och det är jag medveten om. Men vi jobbar på det!
Hm, ja.. min sits är ju fortfarande katastrof. Men men :D

12_5103fbd3ddf2b351ca6309b4.jpg

17_5103fbd6e087c32c9c675c56.png

6_5103fbc79606ee5ab88d82aa.jpg

4_5103fbc09606ee5ac210a6aa.jpg

2_5103fbbce087c32ca5ca90c4.jpg

1_5103fbb6e087c32c67914db4.jpg

9_5103fbcbe087c32c98a90cc9.jpg
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Kul att det går så bra, jag som känner hästen vet att det kan vara rysligt svårt att få igång bakdelen på henne. Ser fint ut och kommer säkert bli ännu bättre så småningom.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Åh tack :) Hon är iallafall massa fin! Imorgon ska vi på hoppträning.
Hakar på två tjejer i stallet som har hopphästar, ska bli jätte roligt! Blir dock mest bommar och kanske något litet skutt för skojs skull :D
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ingen annan som har något att säga om oss? :D

20_5106c38ae087c3065f440e8d.png
 
Senast ändrad:
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Jag är så himla dålig på att "se" hur hästen går, men jag klarar att se att hon ser väldigt nöjd o glad ut!

KL

Fick lillsyrran att ta kort igår igen(himla bra med en som älskar att ha/ta kort lika mkt som jag...)

Kveikja går stora kliv framåt hela tiden, jag försöker hänga med o utvecklas i samma takt. Det är inte alltid bättre men oftast! Hon är starkare, men konditionen är fortfarande bättre än musklerna. En stor edel av ridpassen går åt till att värma upp o förbereda för tölt, när vi väl töltar nu så orkar hon inte så länge innan benen känns som gelé. Men det känns som ett bra tecken, då är ju det vi gör jobbigt! (jobbigt för hästen brukar vara rätt :angel: )

Dels tränar vi efter Halldors förlaga, i en lägre form
130207tlthalld1.jpg

Den är lättare, men blir rollig i högervarvet o har närmare till travtakt.

O så den högre formen vi fick order om att börja med för några veckor sedan... Den är jobbig säger Kvekki!(iaf när man inte får springa iväg i fritt fall)
130207tltni2.jpg

130207tltni4.jpg

130207tltni3.jpg
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ber om ursäkt för den dåliga kvaliten, men hoppas på att få lite synpunkter ändå :)

1745489.png


1745490.png
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ser trevligt ut men du sitter väldigt långt fram:) vad heter hästen? Hon ser bekant ut!:)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

jag vet att jag gör det.
ständigt det problemet faktiskt. sadeln åker fram
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Har du köpt henne av Ulrika?:) jag har hennes dotter Björk på träning nu inför försäljning:)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

om du vet om problemet att du åker fram skulle jag göra nått åt de rätt snart. För att sitta så där långt fram på hästen i längden är inte bra.Din häst kommer snart bli halt för att frambenen kommer ta stryk och bli överbelastade och bogarna får onormalt mkt tryck p åsig vilket ger en stel häst.
Man ser att hästen trippar och är låst i bogarna på ridbilderna och är mkt stel i kroppen.

Rid barbacka tills du får en ny sadel är mitt tips

kram från Niela som själv haft stora sadelproblem och sett vad en illasittande sadel kan göra med sin häst:crazy:
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

KL

Jag har inte varit så aktiv på forumet sista tiden, men jag skulle vilja höra vad ni tycker om en av mina hästar.
Jag red Kristall idag på lektion för Reynir, Kristall är inte töltsatt utan jag har bara samlat skritten på honom & han har varit väldigt passtaktig.
Reynir sa till mig att jag skulle rida honom mer framåt och med mer tempo, våga utmana, för att lösa passtakten "under tiden"
Vi kunde visst tölta :)

487188_10152588891230104_2054437765_n.jpg


64114_10152588896770104_553854796_n.jpg


Tar gärna emot råd & tips!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 392
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Gunnar
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
29 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp