Bukefalos 28 år!

gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

KL

Jag har inte varit så aktiv på forumet sista tiden, men jag skulle vilja höra vad ni tycker om en av mina hästar.
Jag red Kristall idag på lektion för Reynir, Kristall är inte töltsatt utan jag har bara samlat skritten på honom & han har varit väldigt passtaktig.
Reynir sa till mig att jag skulle rida honom mer framåt och med mer tempo, våga utmana, för att lösa passtakten "under tiden"
Vi kunde visst tölta :)

487188_10152588891230104_2054437765_n.jpg


64114_10152588896770104_553854796_n.jpg


Tar gärna emot råd & tips!



:eek::eek: vilket vackert hår du har människa, passar ju hästen som bara den:D
Tycker hästen ser mkt avslappnad ut och rör sig trevligt i tölten men jag är ju ingen expert påatt säga hjur en fin tölt ska se ut.Men min magkänsla säger att detta är mkt fin tölt:)
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

KL

Jag fick med mig en som kunde filma lite idag. Så bilderna är tagna ur filmerna, därav kvallan.
Det vore superkul om ni ville säga något. Jag har ju fortfarande problem med sitsen, men tror den börjar bli bättre?

Filmsnutt galopp

8_513790c3ddf2b3358956d261.jpg


9_513790c89606ee3cbd8f5d46.jpg


1_513790b4e087c34c09dc33a4.jpg


3_513790b89606ee3c818490da.jpg


7_513790c0ddf2b335671990e3.jpg


10_513790cde087c34bdb100a0c.png


11_513790d0ddf2b33574e07ddb.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Det är så roligt att Lokbra alltid ser så glad ut! Du kan prova med en förgjord så sitter nog sadeln bättre på plats.
Bra jobbat!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Åh tack :) okej jag ska prova med det! Hon är fantastisk den här hästen :love:
Du såg ju bilderna på face, men lägger upp dom här ändå.

Får passa på att rida i snön, det lilla som är kvar :p

21.jpg


31.jpg


51.jpg


6.jpg
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Väldigt o-konstruktiv kritik: Men vad FIN hon är! Och hon ser överlag väldigt positiv och trevlig ut!

6.jpg
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Åh vad glad jag blir! Stolt provisorisk mamma :love:
Hon är verkligen så glad och positiv som hon ser ut att vara. En fröjd att rida och hantera. Jag har nog aldrig någonsin stött på en häst som verkligen alltid har en positiv inställning. Sen är hon jäkligt snygg också :D:love:
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Saeta din häst är SÅ fin!!

Nu KL


Lite gamla bilder och dålig kvalla men ändå något att komma med i gångartsbildväg på min Vera. Lite har väl hänt sen dess men vad har ni att säga ändå? Vet att min sits är awful men ni får gärna kommentera den med ändå. Har bytt till en bättre sadel sen dess (letar febrilt efter fler bortförklaringar...)

64739_10151262829040588_279953172_n.jpg


69220_10151262829245588_2120271971_n.jpg



Bonusbild från häromdagen
12181_10151281331940588_533339544_n.jpg
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Jag säger som de andra: vad fina ni är! Jag gillar att hon ser ut att arbeta ordentligt med hela överlinjen, och att hon vinklar haserna så bra :)

Ska försöka komma med lite konstruktiv kritik till dig och Venus_In_Furs senare!


/Anna
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Bara vid första anblick ser det ut som du spänner dina knän?

Fin häst! :love:
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ser fint ut, går lite långt in med nosen på några travbilder men kan ju vara ögonblicksbilder. Hon kanske bara behöver bli lite stabilare Tycker ni utvecklas hela tiden och det ser alltid så trevligt ut. :)

Tänkte bara på det att du har skyddsboots på när du rider i snön, tänk på att bootsen rör mycket på sig då och håll koll på karlederna så hon inte får skavsår

//Karin
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Oj, kan bara hålla med de övriga. hon ser helt fantastisk ut!! Riktigt positiv, glad och samarbetsvillig.
Precis så som alla hästar borde va :love: Tummen upp härifrån!!!!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

*KL*

Har aldrig haft nåt jag vågat visa upp här så var snälla mot mig nu :o:angel:

Blev fotade igår och jag ser sååå stor skillnad på Laukur nu mot för ett halvår sen. Tölten är svår, jättesvår, vi har precis hittat den så inga sågningar om den, jag vet vad vi ska jobba med, men säg gärna åt om den ändå :) Men som sagt, var snälla!

Skritt
img_1355.jpg


Tölt
dsc_0422.jpg


Trav
dsc_0470.jpg

dsc_0477.jpg


Galopp
dsc_0457.jpg
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ser jättefin ut. Tar i bra med bakbenen i traven.
Dessutom så ser ni väldigt nöjda ut båda två.
Upp med tummarna och händer, böj armbågarna och titta framåt så blir det kanon.
Det har jag själv hört till leda när det gäller min ridning.;)
Han är så lik min förra häst, saknar honom fortfarande.
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

kl

Vågar mig på lite gångartsbilder från dagen då :) Min sits är inget att hurra över, men vad tycker ni om ni tittar på lurvponnyn?


Skritt
486478_10151333178037616_915583628_n.jpg



Trav
164492_10151333177967616_808155643_n.jpg



Galoppfattning
482725_10151333178197616_970115143_n.jpg
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Ser jättefin ut. Tar i bra med bakbenen i traven.
Dessutom så ser ni väldigt nöjda ut båda två.
Upp med tummarna och händer, böj armbågarna och titta framåt så blir det kanon.
Det har jag själv hört till leda när det gäller min ridning.;)
Han är så lik min förra häst, saknar honom fortfarande.

Tack för den snälla kritiken :)
Ja, jag har svårt för det där med att kolla upp och hålla tummarna uppåt ;) Men får försöka tänka mer på det!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Min lilla unghäst börjar bli vuxen! Hon blir sex i slutet av juni.

På första bilden är hon bara riden ett par gånger, i mars 2011, de andra är från i helgen. Hon är riden ungefär 1,5 år sammanlagt om jag räknar rätt.

lisaknatrav2_mars11.jpg


kna_trav4_mars13_zps01147dd6.jpg


kna_trav2_mars13_zps3c530352.jpg


kna_trav5_mars13_zpsc62a0b5a.jpg


kna_tolt1_mars13_zps2bc0238b.jpg
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Nemen tack!! Va glad jag blir! :laugh::o

Blev positivt överraskad när jag såg bilderna för han har långt ifrån varit lika fin under ryttare som när han showar själv, men nu har jag bildbevis på att vi är på god väg!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Jag säger som de andra: vad fina ni är! Jag gillar att hon ser ut att arbeta ordentligt med hela överlinjen, och att hon vinklar haserna så bra :)

/Anna

Åh tack! :laugh:

Bara vid första anblick ser det ut som du spänner dina knän?

Fin häst! :love:

Du har så rätt, jag spänner ofta mina knän utan att jag vet om det, inte för än någon påminner mig så kommer jag på att "OJ" jag måste slappna av.
Men jaa visst är hon fin :laugh:

Ser fint ut, går lite långt in med nosen på några travbilder men kan ju vara ögonblicksbilder. Hon kanske bara behöver bli lite stabilare Tycker ni utvecklas hela tiden och det ser alltid så trevligt ut. :)

Tänkte bara på det att du har skyddsboots på när du rider i snön, tänk på att bootsen rör mycket på sig då och håll koll på karlederna så hon inte får skavsår

//Karin

Tack :) Tyvärr har hon en tendens att hon gärna krullar ihop sig lite, men vi jobbar på det. Det är nog inte bara ögonblicksbilder utan hon gör det då det blir för jobbigt. Precis, både hon och jag behöver bli lite stabilare (åtminstone jag, för blir jag det blir nog hon det mycket lättare).

Absolut jag ska tänka på det :) jag är så pedantisk gällande skavsår och liknande så hon visiteras noooooga varje gång jag är i stallet! Men det är bra att du säger det, för det är ju sånt man annars lätt kan glömma.

Oj, kan bara hålla med de övriga. hon ser helt fantastisk ut!! Riktigt positiv, glad och samarbetsvillig.
Precis så som alla hästar borde va :love: Tummen upp härifrån!!!!

Hon är verkligen helt underbar den där hästen :love: Stort tack!
 
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Här kommer två längre filmer från Elsa-kursen i helgen.
Tölt och galopp!

En liten bonusbild på mig, Lokka, Stina och Alfadis
14.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 347
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Gunnar
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
578
· Visningar
29 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp