Bukefalos 28 år!

Gekås / Ullared utrustning 2011

Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag söker cognac/londonfärgade stigläder och dressyrgjord. Någon som vet om det finns?:)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag ska på gekås på fredag! Jag hoppas på att inte få med mig allt för mycket hem..:angel: hehe, det brukar som sagt gå åt en del pengar när man är där!
Det som jag helt vill få med mig är Jacson skorna i min storlek! Verkar ju omöjligt att hitta.. Finns alltid bara i stora storlekar..
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Åh jag längtar också till Ullared! :D
Vi planerar en tripp vecka 26 eller 27, under semestern! ;)

Då ska jag och pojkvännen min köpa alla möjliga städsaker som kan tänkas behövas till flytten i höst! :laugh: Så mycket man inte tänker på, typ toalettborste och WC tvätt och andra mycket sexiga produkter! :angel: ;)


Själv ska jag fylla på min fuxas förråd med grimmor, boots, grimskaft, borstar, hinkar osv, allt som inte kräver någon viss design för att vara bra så att säga! :)

(Ptja, inte helt sant kanske... ;))
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Nu är det dålig uppdatering här igen.. och dåligt med bilder!
jag skulle gärna vilka höra lite om vad det finns för träns, schabrak och ridbyxor.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Här kommer bild på det jag köpte i fredags!
hstsake-3_151432035.jpg


Stövelskaft 169kr
Pullarträns 229 kr
Elastiskhuva 60 kr
Täckesspänne 20 kr
Glansspray 80 kr

Träns finns det rätt gott om, många olika modeller och oftast i både brunt och svart.
Schabrak finns också en hel del det beror helt på vad man gillar. Samma gäller ridbyxor. Många att välja på, både hel, halv och knäskodda. Med eller utan mocka.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

*KL*
Inga bilder, men när jag var på Gekås i fredags köpte jag :
-Svanskskydd i neopren för 29.95:-
-Två par riktigt fina tjocka ridstrumpor för 29.95:-
-Flyveil för 14.95:-
-Svarta stigläder
-Grimma och matchande flyveil.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

KL
Det finns lite ridkläder på GKs blogg idag 7/6. Man får vara glad för det lilla.
// Linda
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Nu har den här tråden verkligen sjunkit under ytan! Jag som har väntat och väntat och väntat på att få åka dit pga kinkig pojkvän:D(han har lessnat helt efter de första tre gångerna...:confused:) ska ÄNTLIGEN åka dit på söndag!!!
Nu vill jag ha uppdateringar! Har det ett bra sortiment med bett? Jag letar efter typ d-bett och eggbett, ev novabett.
Har det kvar det snygga tränset med strasspannband?? BoT-jackorna? Visa upp era inköp, någon måste ju ha varit där på sistone?:laugh:


//Midnight
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag var där idag och det känns som att de hela tiden får större utbud utav allt. Mycket att välja mellan.

Jag köpte själv
  • jeansliknande ridbyxor helskodda 349:-
  • Beiga (?) helskodda ridbyxor 249:-
  • Stigläder bruna numrerade 199:-
  • Sadelgjord läder 110cm brun 149:-
  • Pälsglans 99:-
  • Flygmedel större flaska 89:-

Så det blev inte så mycket men det var det enda jag behövde i hästväg :)
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag har vart där, hittade en hel del! Ska försöka fota det idag om jag hinner alternativt imon!
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Var där för ca en vecka sedan och ska dit i dag igen. Sist hade de bara skitkassa flugtäcken men hoppas på att det har fått in något annat i dag. Måste ju ha avtagbar hals!!
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Om det är svårt att hitta ett flugtäcke med avtagbar hals så är det väl bara och köpa ett och klippa av halsen på det? Och om du vill ha ett med hals ibland så kan man ju isåfall köpa 2 stycken billigare, klippa av halsen på det ena och behålla det andra som det är?
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

kl.

Någon som varit på GeKås och shoppat nyligen? Fanns det några exem/flugtäcken samt flughuvor?? :laugh:
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag var där idag och det känns som att de hela tiden får större utbud utav allt. Mycket att välja mellan.

Jag köpte själv
  • jeansliknande ridbyxor helskodda 349:-
  • Beiga (?) helskodda ridbyxor 249:-
  • Stigläder bruna numrerade 199:-
  • Sadelgjord läder 110cm brun 149:-
  • Pälsglans 99:-
  • Flygmedel större flaska 89:-

Så det blev inte så mycket men det var det enda jag behövde i hästväg :)

Biiiiilder!!!
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

kl.

Någon som varit på GeKås och shoppat nyligen? Fanns det några exem/flugtäcken samt flughuvor?? :laugh:

Min arbetskollega var där i maj och då fanns det eksemtäcken, de hon köpte var bruna med maggördel, de verkar bra. Fast min häst fick skav från gjordarna man knäpper runt bakbenen så jag har fått sätta dit fårskinnsludd kring dem.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Exemtäcken fanns två sorters, såg faktiskt helt ok ut även om jag inte kollade närmre på dem. Ett silver/grått och ett som var brunt. Och 2-3 olika andra flugtäcken med.
Flughuva kollade jag inte efter direkt men de hade en del olika såg jag när jag gick förbi.

Köpte själv att flugtäcke för under hundralappen, från Jacson, utan hals :) Nästan lite för bra för att vara sant. Var ganska snyggt och verkade vara OK kvalitet också. Inte hela världen om det inte håller för det var ju inte dyrt precis :p Var typ tvungen att slå till. Bild kommer ev. i morgon.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Jag har ett Bucas som jag klippt av halsen på, men det blev lite konstig passform på det utan halsen, det blev vääldigt stort halshål så det åkte ner och blev ännu tightare om bogarna än det var innan.
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

*KL*

Håller nu på att försöka boka in en tur till Ullared nästa eller näst nästa vecka!!! :bump: Planerar att köpa snygga ridkläder till mig själv i första hand men även snygga dressyrschabrak om det finns. Men kommer säkert slinka ner något mer i vagnen när jag väl är där :laugh:
 
Sv: Gekås / Ullared utrustning 2011

Exemtäcken fanns två sorters, såg faktiskt helt ok ut även om jag inte kollade närmre på dem. Ett silver/grått och ett som var brunt. Och 2-3 olika andra flugtäcken med.
Flughuva kollade jag inte efter direkt men de hade en del olika såg jag när jag gick förbi.

Köpte själv att flugtäcke för under hundralappen, från Jacson, utan hals :) Nästan lite för bra för att vara sant. Var ganska snyggt och verkade vara OK kvalitet också. Inte hela världen om det inte håller för det var ju inte dyrt precis :p Var typ tvungen att slå till. Bild kommer ev. i morgon.

Åhh , synd det ska vara så förbaskat långt till Ullared , eller iofs, det kanske är tur :p
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 160
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
973
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
150 470
Senast: MissKulla
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp