Bukefalos 28 år!

Gift vid första ögonkastet 2023

Jag med
Förstår fortfarande mej inte på August, hur barnslig får man va ?
nu gick förvisso de andra "bananas" i sina stugor, men MÅSTE man spika i en stuga man är i under en helg ?
Eh nej... Jag köper faktiskt mer Carro än August.
Lina och Alex kommer säkert bli vänner men mer än det ? nope
Tycker Idas kommentarer om paren va väldigt spot on.
Och även Idas kommentar om att "om jag uppfattas på ett sätt som inte gillas, så får personen som inte tycker om det tycka vad den vill" - you go girl !!!
 
Har sett kvällens avsnitt?
Arvid säger något om att det är osexigt och att han får avsmak bara för att Ida är lite full och glad?
Jag vet inte... jag tycker det är lite obehagligt att han säger så....
det är fortfarande något med Arvid som jag inte får grepp om... Som att allt måste vara en perfekt yta. Känns som det kan bli svårt då för en partner? om den måste passa in i det?
Inte sett avsnittet än, men kommer spontant att tänka på att han väl åtminstone i början av programmet inte verkade vara den som spottade i glaset och som glatt festade med sina polare?
 
Ok nu tappade jag tålamodet med Arvid. Hans självbild känns extremt uppblåst och varenda replik han sa i det här programmet gav mig typ rysningar. ”Jag inser att det här ligger på mig”, ja Arvid, det gör det faktiskt! Sluta vältra dig i din egen förträfflighet, genom att framhäva hur själsligt utvecklad du är och visa att du faktiskt är det istället. Jeez.
 
Inte sett avsnittet än, men kommer spontant att tänka på att han väl åtminstone i början av programmet inte verkade vara den som spottade i glaset och som glatt festade med sina polare?
Det ses nog mer som manligt i hans fyrkantiga värld. Klart kvinnan ska vara sexigt nykter.

Han känns verkligen så tillrättalagd och blir ur balans när hans värld inte är korrekt.
 
Det ses nog mer som manligt i hans fyrkantiga värld. Klart kvinnan ska vara sexigt nykter.

Han känns verkligen så tillrättalagd och blir ur balans när hans värld inte är korrekt.
Känns ju också som att han letar fel. Vet inte om jag tänker tillrättalagd så mycket som någon som egentligen inte vill behöva prioritera/hantera någon annan än sig själv i en relation.
 
Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att bli obekväm av att någon blir full eller dricker "för mycket".
Han uttryckte det knepigt med att blanda in osexighet men jag fick ändå känslan av att det ligger något annat bakom.

Sen tycker jag att dom båda är rätt präktiga och att dom utnämner sig själva som det bästa paret är väldigt ocharmigt, det är inte en tävling.
Arvids torra skämt (?) om att försöka skapa drama genom att sova hos ett ex var inte heller så charmigt.

Carro och August nej man ska kanske inte spika i en stuga som man inte äger men hon skulle ju också kunna låta honom ta ansvar för sina handlingar istället för att tjata sönder hela situationen. Det räcker ju med att säga att man inte tycker att det är okej tänker jag, istället för att bli den morsan hon inte vill vara.

Dom andra två paren är rätt tråkiga, sömnigt.
Jag tror att Stina och Fredrik är dom enda som har potential att bli något långvarigt.
 
Stina och Fredrik känns solida! Verkar som att dom på riktigt har kul ihop. Tycker också att man fick se en annan lite djupare sida av Stina idag vilket absolut var till hennes fördel
 
Har sett kvällens avsnitt?
Arvid säger något om att det är osexigt och att han får avsmak bara för att Ida är lite full och glad?
Jag vet inte... jag tycker det är lite obehagligt att han säger så....
det är fortfarande något med Arvid som jag inte får grepp om... Som att allt måste vara en perfekt yta. Känns som det kan bli svårt då för en partner? om den måste passa in i det?
Jag tänkte nog att Ida var mer än lite full och glad, att han såg varningssignaler gällande hennes sätt att hantera alkohol. Tror han försökte säga det på ett bra sätt (inte rakt ut) men det blev inte så bra.

Precis som hans prat om sina ex inte blev så bra 😅. Tyckte Ida, av det man fick se, var tålmodig med honom där.
 
Stina och Fredrik känns solida! Verkar som att dom på riktigt har kul ihop. Tycker också att man fick se en annan lite djupare sida av Stina idag vilket absolut var till hennes fördel
Det är enda paret jag gillar. Och så tycker jag Arvid verkar ok också även om han pratar som en robot.
 
Jag tänkte nog att Ida var mer än lite full och glad, att han såg varningssignaler gällande hennes sätt att hantera alkohol. Tror han försökte säga det på ett bra sätt (inte rakt ut) men det blev inte så bra.

Precis som hans prat om sina ex inte blev så bra 😅. Tyckte Ida, av det man fick se, var tålmodig med honom där.
Ja, och han nämnde "tre enheter" i alkoholsammanhang, vilket stämmer rätt bra utifrån AUDIT. Något med både honom och Ida känns extremt konstligt och forcerat - men han är nog den enda av dom i programmet jag hade stått ut att spendera en helg med om jag ska vara ärlig. Vi hade kunnat ha skoj om han bara hade släppt "perfekt yta för kameran" och slappnat av ett par kilo.
 
Senast ändrad:
Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att bli obekväm av att någon blir full eller dricker "för mycket".
Han uttryckte det knepigt med att blanda in osexighet men jag fick ändå känslan av att det ligger något annat bakom.

Sen tycker jag att dom båda är rätt präktiga och att dom utnämner sig själva som det bästa paret är väldigt ocharmigt, det är inte en tävling.
Arvids torra skämt (?) om att försöka skapa drama genom att sova hos ett ex var inte heller så charmigt.

Carro och August nej man ska kanske inte spika i en stuga som man inte äger men hon skulle ju också kunna låta honom ta ansvar för sina handlingar istället för att tjata sönder hela situationen. Det räcker ju med att säga att man inte tycker att det är okej tänker jag, istället för att bli den morsan hon inte vill vara.

Dom andra två paren är rätt tråkiga, sömnigt.
Jag tror att Stina och Fredrik är dom enda som har potential att bli något långvarigt.
Jag får intrycket att Carro och August tar fram varandras absolut värsta sidor, för hans känns som han blir en löjligt trotsig unge i hennes sällskap och hon blir sur och överdramatisk. Jag tänker att hon och Alex hade varit en mycket bättre kombo.

Jag håller med om Stina och Fredrik, de verkar vara de enda som har skoj på riktigt. Lina och Alex känns urtrista tillsammans, Arvid och Ida väldigt ytligt glättigt utan något djup. August och Carro är ju rent plågsamt att titta på.
 
Jag och sambon har tidigare sagt att vi är nog mest lika Fredrik och Stina. Älskar god mat och dryck, snälltolkar, är rätt nöjda v oss och så vidare. Men idag när stugan skulle inredas så sa sambon direkt: Vi hade tagit med oss rökmaskinen, lasermaskinen, musik, glitter och bjudit på gin och tonic.
Och sen började Stina och Fredrik att pynta typ så 😂 (fast mesigare 😉 )

Carro och Agust: Det finns snälltolka och så finns det fultolka. De är nog bergssäkra på sitt beslut redan och irritationen över varandra gör att de fultolkar mycket för att kunna pysa ur sig.

Lina och Alex: Från början tyckte jag de var så fina ihop. Nu ser jag ingenting som för dom samman. De känns bara….ingenting.

Arvid och Ida: Jag får en känsla av att Ida är kär i bilden av Arvid. Men Arvid känns som en konstgord och välkammad typ. Trist och inte äkta alls. Jag får en känsla av att Arvid kommer ha lite svårt för att Ida vågar stå för att hon gör som hon vill.
 
Jag tänkte nog att Ida var mer än lite full och glad, att han såg varningssignaler gällande hennes sätt att hantera alkohol. Tror han försökte säga det på ett bra sätt (inte rakt ut) men det blev inte så bra.

Precis som hans prat om sina ex inte blev så bra 😅. Tyckte Ida, av det man fick se, var tålmodig med honom där.

Jag tänkte också att det fanns något mer där, att hon tydligen själv säger att hon blir en annan person (som är så etablerad/olik hennes vanliga jag (?) att hon fått ett eget namn) gav mig förståelse för hans reaktion, att den kanske inte är orimlig faktiskt. Även om ordvalen möjligen inte var de bästa, men jag tycker ärligt talat att en apfull man är osexig så jag hade nog också kunnat uttrycka mig så om vilka känslor stark fylla väcker hos mig. Nu vet jag inte alls hur full hon var, och jag tycker att det är helt rätt av SVT att inte lägga fokus på det heller, jag tolkade hans uttalanden som att det är hur han reagerar på stark fylla, snarare än att det var hur han kände för henne just där och då.

Hon behöver ju inte ens bli apfull, oavsett namngivning av sitt fyllejag (kan ju vara en "kul grej" bara som lät större i TV än vad det egentligen är), men att han har en helt annan nivå av berusning som han är bekväm med. Det kan man ju ha olika gränser för, men det är nog rätt viktigt att man inte står alltför långt ifrån varandra om man återkommande ska festa ihop.
 
Jag och sambon har tidigare sagt att vi är nog mest lika Fredrik och Stina. Älskar god mat och dryck, snälltolkar, är rätt nöjda v oss och så vidare. Men idag när stugan skulle inredas så sa sambon direkt: Vi hade tagit med oss rökmaskinen, lasermaskinen, musik, glitter och bjudit på gin och tonic.
Och sen började Stina och Fredrik att pynta typ så 😂 (fast mesigare 😉 )

Carro och Agust: Det finns snälltolka och så finns det fultolka. De är nog bergssäkra på sitt beslut redan och irritationen över varandra gör att de fultolkar mycket för att kunna pysa ur sig.

Lina och Alex: Från början tyckte jag de var så fina ihop. Nu ser jag ingenting som för dom samman. De känns bara….ingenting.

Arvid och Ida: Jag får en känsla av att Ida är kär i bilden av Arvid. Men Arvid känns som en konstgord och välkammad typ. Trist och inte äkta alls. Jag får en känsla av att Arvid kommer ha lite svårt för att Ida vågar stå för att hon gör som hon vill.
Jag får känslan att det finns en annan sida hos Arvid som är lite mer full i fan, men att han inte vågar släppa fram den framför kameran.
 
Jag får känslan att det finns en annan sida hos Arvid som är lite mer full i fan, men att han inte vågar släppa fram den framför kameran.

Jag tänker överlag rätt mycket på att eventuella tråkigheter och stelheter till viss del kan förklaras av kameran.

Tänkte även så vid den berömda bokhändelsen hos Alex. I en annan situation kanske han skulle kunnat ge lite perspektiv på boken, att den kom in i en annan tid i hans liv och det satiriska syftet osv. Men det jag såg i bild var en person som blev helt tom i blick och huvud, som såg sig själv framstå som en sexistisk idiot på bästa sändningstid inför alla han känner. Jag tror väldigt få av tittarna faktiskt kände till boken, utan det blev ju Linas tolkning som blev sanningen för alla, och särskilt när Alex direkt la sig platt. Vilket jag förstår, att han inte försöker sig på en diskussion om en bok han kanske knappt minns införa TV-kamrorna. Oavsett vad som egentligen hade varit rimligt i en annan situation.
 
Jag har väldigt svårt för Arvid 😅
Han känns så gammaldags på ett väldigt dåligt vis. Han ska vara stor och stark och vill ha ett snyggt kuttersmycke att visa upp, det passar sig inte alls att hon vill festa loss ibland 🙀
Helst ska hon ha maten klar och ordna pressveck på hans töntiga uniform.
Vem cyklar ens runt i sin skärmmössa? Se på mig, jag är faktiskt militär!
Bleh!
Han framstår extremt självgod och självupptagen.
 
Jag har väldigt svårt för Arvid 😅
Han känns så gammaldags på ett väldigt dåligt vis. Han ska vara stor och stark och vill ha ett snyggt kuttersmycke att visa upp, det passar sig inte alls att hon vill festa loss ibland 🙀
Helst ska hon ha maten klar och ordna pressveck på hans töntiga uniform.
Vem cyklar ens runt i sin skärmmössa? Se på mig, jag är faktiskt militär!
Bleh!
Han framstår extremt självgod och självupptagen.
Hahaha, jag reagerade också på mössan på cykeln! Jag hade skämts ihjäl om min man kom cyklande så 😅.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 259
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 588
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 980
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp