"Göm henne bakom ett träd" #genusfail

Jag trodde Zero lanserades med män som främsta målgrupp? Iom att Light heter Diet i rätt många andra länder (om vi fortsätter på banan bantningsprodukter -> kvinnor).
Jovars. Kolla reklamen:

"The impossible made possible"
2ar15smilie.gif
 
Skillnaden är att här står det till och med på burken. Hittar inte min bild men hittade faktiskt vilket märke det va
Wellman High preformance JUST FOR MEN :banghead:
img_139.png

Vs Wellwoman. Lågkaloriedryck. Vet inte om den är bra till nåt?
img_136.png

Fy så bedrövligt. Tittar man på deras hemsida så står det att wellwomandrycken är "specifically selected to address the nutritional needs of modern women", vilket sedan preciseras till "low calorie - less than 15 calories per can". För som alla vet så sitter alla normala kvinnor still med höga klackar och med benen i kors.

Mansdrycken syftar istället, så klart, till "high performance" och är "specially developed for men who lead a hectic lifestyle and want to perform at their peak at all times". Den innehåller fem gånger så mycket energi som kvinnodrycken.

Skicka mig spypåsen, tack!
 
Fy så bedrövligt. Tittar man på deras hemsida så står det att wellwomandrycken är "specifically selected to address the nutritional needs of modern women", vilket sedan preciseras till "low calorie - less than 15 calories per can". För som alla vet så sitter alla normala kvinnor still med höga klackar och med benen i kors.

Mansdrycken syftar istället, så klart, till "high performance" och är "specially developed for men who lead a hectic lifestyle and want to perform at their peak at all times". Den innehåller fem gånger så mycket energi som kvinnodrycken.

Skicka mig spypåsen, tack!

Jag det va mycket det jag reagerade på när jag såg reklamen (vilket va typ 5 år sen nu) Män vill vara energiska, vitala och friska. Kvinnor vill BARA gå ner i vikt. Thats it, det behövs inte hälsa eller energi, gå ner i vikt så är det klart!
 
Jag det va mycket det jag reagerade på när jag såg reklamen (vilket va typ 5 år sen nu) Män vill vara energiska, vitala och friska. Kvinnor vill BARA gå ner i vikt. Thats it, det behövs inte hälsa eller energi, gå ner i vikt så är det klart!

Och ännu värre att kvinnor till skillnad från män inte inte skulle ha ett behov av energi. :arghh:
 
Mansdrycken syftar istället, så klart, till "high performance" och är "specially developed for men who lead a hectic lifestyle and want to perform at their peak at all times". Den innehåller fem gånger så mycket energi som kvinnodrycken.
Jo ja tackar ja. Var får man tag på den då :d
 
Jag var en gång på en föreläsning om foto och genus. Mycket intressant. Och föreläsaren berättade att när hon själv ska fotograferas i samband med intervjuer om ämnet så ser hon till att styra upp det ordentligt.

Hon låter sig aldrig fotograferas uppifrån, hon lägger absolut inte huvudet på sned (att kvinnor gör det är supervanligt, upptäcker man när man tittar efter) och hon ler aldrig på bild. Det där senare, berättade hon, provocerar många fotografer. Och när de ber om ett leende brukar hon svara "Det här är inget att skratta åt" (hon är alltså totalt befriad från rädslan att bli betraktad som bitch)

Vid ett tillfälle hade till och med en fotograf ringt upp igen och bett att få komma tillbaka och göra om jobbet, redaktören hade underkänt hans bilder eftersom hon inte log på en enda av dem.


På mitt jobb blev vi nyss fotograferade. Alla kvinnor omkring uppmanades att LE och lägga huvudet på sned.
Hur många av mina manliga kollegor (gärna fotade i hjälm) blev ombedda att göra detsamma? Och vem var obekväm och vägrade tro..?

Tack, för repliken: det här är inget att skratta åt. Den gjorde min dag.


Jag älskar Genusfotografen såklart. Och Hej Blekk. Båda är lite livluft och lycka i bedrövelsen.
 
Skicka mig spypåsen, tack!

Duktig kicka, spyr du blir du ju ännu smalare! :up:
Kaaaaaaaanske du inte ens behöver gömmas bakom ett träd! :idea:

Jag fattar inte riktigt varför man ska ha den där pussleken. Vad finns det för kärlek i den? :s

Jomen det fattar du väl att det är romantiskt att mannen (den överlägsne, jägaren) tvingar sig på kvinnan (den underlägsna, bytet)!? :love:
(Medan de båda dessutom hålls fast av externa konstruktioner ("inte röra fötterna!")...)
Det är så *snyft* vackert! :)

Det är ju så ett bra (hetero)förhållande ser ut: mannen tar, kvinnan ger motvilligt. Han strävar, hon kämpar emot, han vinner. (Dessutom har ju kvinnor ingen sexlust, så det är ju bara ärligt gubevars!)

Ibland blir jag väldigt modfälld. Jag försöker se den ljusa sidan (personer som Genusfotografen finns och försöker göra sig hörda), men... Det är svårt.
 
hmm vår fotograf valde att liga på rygg bredvid en koblaja och verkligen fota oss brud + tärnor från ett lägre perspektiv samtidigt som han sade till oss att se lite gangsta ut. Fungerade sådär (hade lite svårt att hålla oss för skratt :o) men jag tror inte att han läst den där manualen iaf. :D

1798648_470470179721572_1619753941_n.jpg
 
hmm vår fotograf valde att liga på rygg bredvid en koblaja och verkligen fota oss brud + tärnor från ett lägre perspektiv samtidigt som han sade till oss att se lite gangsta ut. Fungerade sådär (hade lite svårt att hålla oss för skratt :o) men jag tror inte att han läst den där manualen iaf. :D

1798648_470470179721572_1619753941_n.jpg

Fin bild! Den gillar jag:)
 
Kräks på det här. Och kan ju säga att vinklarna verkar vara inbyggda i ryggmärgen hos de allra flesta. Framför allt männens machoattityd-poser (Hej generalisering). Märker det på jobbet hela tiden. En stor del av mitt jobb är att fota passbilder och där är det likadant VARJE gång:

"Titta rakt in i kameran och sänk hakan. Sänk hakan. Sänk hakan lite till."

Männen står helt enkelt oftast väldigt bredbent, med armarna i kors eller längs sidorna, blåser upp bröstkorgen, vinklar upp hakan och tittar in i kameran och ser "gangsta" ut. Vilket de inte får. Så jag tar om bilden, talar högre och ger instruktioner som i alla fall barnen förstår.

Men det visar ju på hur otroligt präglat det är med att bilderna ska vara tagna underifrån med en "hård" attityd. Alla gör självklart inte så, men MÅNGA. Medan många av alla de vackra kvinnor jag fotar vill gömma halsen i en sjal och le stort. Oj oj så surt det blir när jag säger att de inte får le så (förbannat) mycket :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 837
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 252
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp