Bukefalos 28 år!

Grannen skaffar sig orm

Sv: Grannen skaffar sig orm

Jag skulle tycka det var trevligt! men även om jag har ormar själv så skulle jag hoppas att folket vet hur man håller dessa i sina burkar. Giftormar tycker jag det skall införas betydligt hårdare regler på! en vän till mig som har sysslat med ogiftiga ormar i ett stort antal år sa en gång att giftormar borde hållas i separata rum med dubbla dörra
(alltså så du kan stå mellan dörrarna om det skulle behövas) jag tror inte så många hade klarat av ett sådant krav i en lägenhet.

Att förbjuda ormar tycker jag är idoti. Jag är livrädd för kaniner men eftersom jag antagligen aldrig skulle se en kanin som min granne ägde så skulle jag inte heller flytta därifrån? om dom då skulle ta ut den på gräsmattan hade jag väl gått en omväg?

Summan är den att jag tycker inte man ska bry sig om grannarnas djur om du aldrig ser dom, visst finns det folk som inte håller reda på sina ormar men det finns betydligt fler som inte håller reda på sina hundar. Kolla på hundsidan om alla lösspringande hundar som folk råkar ut för
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

Självklart blir det foton då......Men det kommer nog ta lite tid är jag rädd men bättre sent än aldrig.
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

Efter att ha läst den här tråden vågar jag inte på på toa..
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

Ja e rädd för ormar, men jag kommer att få lära mig att de inte e så farligt att gå förbi en ormbur (med orm i) varge dag. För killen ska skaffa en orm, han vet inte vad för någon, men de blir iaf ingen giftig.

som tur e!
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

Ja skulle inte brymig om grannen hade en orm, giftig lr ej. Så länge han inte kommer å bonkar på dörren å säger att ormen e lös å att han inte kanhitta den
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

Ja jag ska bygga egen burk för vi har ont om plats och så får jag dom mått jag vill ha.Och en snygg möbel dessutom......Jag längtar verkligen efter orm nu.
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

Förstår det :)
Skulle vilja skaffa orm jag med, men får snällt vänta några år. Skulle inte funka som jag bor nu. Men mja, när dagen väl kommer och jag får mig en kalifornisk kedjesnok så... :love: :)
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

Klart dom ska få ha orm om dom vill! Så länge det inte är nån förbjuden importorm så är det deras ensak, en orm går man ju inte ut och kelar med på gräsmattan direkt, eller?
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

gul_zebra skrev:
Jag tror hon syftade på att det är 1 fall hon känner till där man blivit biten av giftorm, inte som har giftorm ;)
haha jasså,då har jag "misstolkat" hennes inlägg lite hehe:angel:
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

escodobe skrev:
Förbud mot giftormar håller jag med om. Men vad har du för vettiga skäl - annat än att du har en fobi?
Det finns folk med hund/katt/råttfobi - ska man förbjuda dem med?
Katt/hund/marsvin osv sprider allergener i en lägenhet flera MÅNADER efter att djuret flyttat.
Katter är stort irretationmomen då de skiter i ungarna sandlåder,pinkar på saker.
Hundar skäller, bits och hårar...

Ja, det HAR jag ju inte. Men jag har en fobi och SKULLE flytta om min granne deklarerade att han skulle skaffa orm. Sen spelar det för mig ingen roll om den är giftig eller ej, jag skulle inte stanna en enda natt och det är inte just att bli biten jag är rädd för, den risken inser till och med jag att den är lite. Det är mer vetskapen om att den finns där. Men det beror ju på fobin.
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

gul_zebra skrev:
Vi kommer nog dö då, eller nåt :eek:

Jaa!!
Blodbrist, vitaminbrist och annat kan slänga sig i väggen!
Buke-brist måste vara den allvarligaste bristen!
Det skulle även leda till serotonin-brist och depression.

Nä vi får hoppas att Gunnar orkar hänga i! :banana: Länge!
 

Liknande trådar

Övr. Djur På facebook har jag sett att ett antal filmer delas i olika grupper. Filmerna handlar om en familj som har två stora ormar och de visar...
Svar
14
· Visningar
1 219
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 829
Senast: Squie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 216
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp