Bukefalos 28 år!

Grannen skaffar sig orm

Sv: Grannen skaffar sig orm

Kom på det att jag kan ju berätta hur min sambo (som också svarat i tråden) hanterar sina giftormar.

Han tar aldrig ur dem ur terrariet om det inte finns behov, t.ex. att man måste ändra något i terrariet, kolla ormen på något sätt eller för att han helt enkelt vill träna så han inte blir ringrostig på hanterandet. Aldrig för att liksom "visa" ormarna eller så. Tar inte ur dem om det är någon annan där (utom ev. medhjälpare då)

Innan han åker hem (har ormarna i en lokal) så går han igenom samtliga terrarier och känner att glasen är stängda helt och låsen är ok. Det har aldrig rymt en giftorm.

Är man seriös är man noggrann. Jag tycker regler ska införas, så att oseriösa och okunniga inte kan skaffa giftorm hur som helst, vilket iofs inte är jättelätt redan idag då de flesta inte säljer giftorm till folk de inte vet kan.
Men man kommer ingen vart med förbud.

Hade jag vetat att grannen var såhär noggrann och seriös hade jag inte haft några problem med det. Jag hade även uppskattat om denne hade knackat på och berättat om ormen/ormarna och hur de hanteras och sköts. Då hade jag nog kunnat gå å hälsat på och tittat på den/de oxå. ;)
jag har haft lite egenträning med min ormfobi. Åkt å tittat på ormarna på Universeum å sånt. Så nu kan jag titta på ormar i terrarium sålänge de inte rör på sig. :D
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

Hade jag vetat att grannen var såhär noggrann och seriös hade jag inte haft några problem med det. Jag hade även uppskattat om denne hade knackat på och berättat om ormen/ormarna och hur de hanteras och sköts. Då hade jag nog kunnat gå å hälsat på och tittat på den/de oxå. ;)
jag har haft lite egenträning med min ormfobi. Åkt å tittat på ormarna på Universeum å sånt. Så nu kan jag titta på ormar i terrarium sålänge de inte rör på sig. :D

Problemet med att när folk säger till i hela huset att man har orm är att några vrålar åååh vad skoj vissa andra vrålar DU SKA ÅT HELVETE TÄNKRE FAN INTE BO I SAMMA HUS SOM NÅN MED ORM. Därför låter man bli håller sig på sin kant.
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

Problemet med att när folk säger till i hela huset att man har orm är att några vrålar åååh vad skoj vissa andra vrålar DU SKA ÅT HELVETE TÄNKRE FAN INTE BO I SAMMA HUS SOM NÅN MED ORM. Därför låter man bli håller sig på sin kant.

Det kan jag mycket väl förstå. Många har åsikter om saker de inte vet nånting om och låter en inte förklara ens. :crazy:

Jag hade ändå tyckt det hade känts bättre om jag visste vad för orm/ar det var och hur de levde och hanterades. Hellre det än att en dag hitta en förrymd nånstans i läghenheten eller utomhus som jag inte hade en aning om att den fanns i närheten.
Vet jag att ägaren faktiskt sköter ormen på bästa sätt så kan jag ha överseende med att en olycka händer och att ormen ändå lyckas smita. Som sagt, kommer gärna å tittar på den/de då oxå. Kan inte lova att jag klappar på den. :D

Det värsta jag vet är när man läser om alla stackars reptiler som folk släpper lösa på sommaren och sedan ligger och fryser ihjäl på hösten. :( Djurplågare. Stryk ska dom ha! :mad:
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

det intressanta med snakes on a plane är ju att i princip ingen av de ormarna hade kunnat skada dig. Såg en hel del mjölksnokar som härmar en giftig orm, men endast till färgerna. Det är slank förhollandevis liten orm. Vad kan det göra dig? en 120 cm majsorm tycker folk är hemskt och och är livrädda för. Men stora hundar som ränner runt bland barn utan uppsikt är lugnt?

jag håller på med både ormar och hundar. Och antalet farliga hundar som ränner runt lösa är betydligt större än antalet farliga ormar. Tycker inte att varken hundar eller ormar ska vara förbjudna
 
Sv: Grannen skaffar sig orm

Den filmen är ju en riktig B-film, en boa med huggtänder som en hund, tex :p Men den var lite läskig ändå :p
 

Liknande trådar

Övr. Djur På facebook har jag sett att ett antal filmer delas i olika grupper. Filmerna handlar om en familj som har två stora ormar och de visar...
Svar
14
· Visningar
1 219
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 829
Senast: Squie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 217
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp