Gummistövlar för promenad

MissFideli

Trådstartare
Skulle behöva nått gummistövelsliknande att ha när jag promenerar i skogen. Går oftast 1-1,5 mil, så inga långvandringar men har känsliga fötter så behöver kunna lägga i passande inlägg. Bra sulmönster, inte för hala, inte för tunga.
Har breda fötter med höga tår (!?) och lite bredare vader.
Helst inte mer än 1500.
Tips?
 
Måste de vara höga? Annars tycker jag jodhpurs eller låga ridskor är sköna att gå i, och mindre klumpiga än just stövlar.
OT i tråden men har du tips på några specifika märken/modeller? Jag har aldrig hittat några ridskor som är sköna att gå i, tycker alltid just att de är klumpiga och tunga. 😁 När jag haft mer än nån halv kilometer att gå till stallet har jag alltid fått ha vanliga joggingskor på mig och sedan byta. Gummistövlar däremot har jag alltid tyckt är sköna till långa promenader, så ingen hjälp till TS tyvärr.
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
OT i tråden men har du tips på några specifika märken/modeller? Jag har aldrig hittat några ridskor som är sköna att gå i, tycker alltid just att de är klumpiga och tunga. 😁 När jag haft mer än nån halv kilometer att gå till stallet har jag alltid fått ha vanliga joggingskor på mig och sedan byta. Gummistövlar däremot har jag alltid tyckt är sköna till långa promenader, så ingen hjälp till TS tyvärr.
De går givetvis inte jämföra med joggingskor, men efter att ha provat ungefär FEMTUSEN olika promenadkängor/vattentäta träningsskor/lätta vinterskor har jag kommit fram till att det måste vara gummi om det ska funka i Skottland och då är ju en lägre sko lättare än en fullstor stövel. Tycker ridskor/jodphurs sitter tajtare och bekvämare över foten än en gummistövel som är ganska hopplös. Kippar och har sig.
De jag har är typ det billigaste som fanns på Amazon, jag har bara lagt ned en varmare sula i dem. Jag tror dessvärre de är märkeslösa. 😅
 
OT i tråden men har du tips på några specifika märken/modeller? Jag har aldrig hittat några ridskor som är sköna att gå i, tycker alltid just att de är klumpiga och tunga. 😁 När jag haft mer än nån halv kilometer att gå till stallet har jag alltid fått ha vanliga joggingskor på mig och sedan byta. Gummistövlar däremot har jag alltid tyckt är sköna till långa promenader, så ingen hjälp till TS tyvärr.
Jag älskar ju Blundstone (utan stålhätta), vissa tycker de är för platta att gå i, men för mig är de toppen.
 
Mina muck-boots var verkligen jättesköna att gå i :) ! Lätta och fotriktiga. Dessvärre höll de inte alls lika länge som jag hade förväntat mig. Men ska man inte ha dem i lera och gödsel så funkar de förhoppningsvis bättre!
 
Skulle behöva nått gummistövelsliknande att ha när jag promenerar i skogen. Går oftast 1-1,5 mil, så inga långvandringar men har känsliga fötter så behöver kunna lägga i passande inlägg. Bra sulmönster, inte för hala, inte för tunga.
Har breda fötter med höga tår (!?) och lite bredare vader.
Helst inte mer än 1500.
Tips?
Jag har Tre torn, strong neo som jag älskar att gå i. Jag har gjort dagsturer med dem på fjället. :)
 
Tretorn har låga modeller som är prisvärda och som fungerar att gå i, tycker jag. De verkar uppdatera sortimentet regelbundet, så svårt att länka till specifik modell. Låga stövlar har fördelen att de inte blir så varma och tunga.
 
Tretorn har låga modeller som är prisvärda och som fungerar att gå i, tycker jag. De verkar uppdatera sortimentet regelbundet, så svårt att länka till specifik modell. Låga stövlar har fördelen att de inte blir så varma och tunga.
Har kollat på deras låga modeller. Sitter dom på som en vanlig gummistövel eller sitter dom på bättre? Jag tycker hällen glappar så i gummistövlar
 
  • Gilla
Reactions: Sel
De senaste fyra paren gummistövlar har som längst klarat sig i några månader innan de börjat läcka. Verkar helt omöjligt att hitta några som håller :(
 
De senaste fyra paren gummistövlar har som längst klarat sig i några månader innan de börjat läcka. Verkar helt omöjligt att hitta några som håller :(
Det är verkligen så. När jag jobbade i stallet gav jag helt upp på dyra märken och började köpa för £5 på Lidl istället. De höll ungefär lika länge och gjorde mindre ont i plånboken.
 
OT i tråden men har du tips på några specifika märken/modeller? Jag har aldrig hittat några ridskor som är sköna att gå i, tycker alltid just att de är klumpiga och tunga. 😁 När jag haft mer än nån halv kilometer att gå till stallet har jag alltid fått ha vanliga joggingskor på mig och sedan byta. Gummistövlar däremot har jag alltid tyckt är sköna till långa promenader, så ingen hjälp till TS tyvärr.
Ariat 👍
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 105
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 266
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 583
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp