Bukefalos 28 år!

Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kartonger för i hela helvetet:rage: specifikt flyttkartonger, de tar plats både fyllda och tomma och är svåra att bära, låter vidrigt att montera,hopplösa att avmontera, gör mig täppt i näsan och de stinker:wtf::wtf::wtf::wtf::wtf:

Några gånger har mitt boende kantats av dessa jävlar och just nu är en sådan gång och jag stör mig nå så ohyggligt.:turd::turd::turd::turd:

#äggkartongerstinkerockså
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
+1 på den liksom..
 
Stör mig på att hästnet ändrat något som gör att om jag trycker på stora hästar, som vanligtvis endast ger stora bruna nu ger mig ALLT, halvblod, travare, islänningar. VARFÖR:arghh:

Annars älskar jag att man nu kan söka efter enbart ston, gillar bara dem:heart
VA??!! Kan man välja valack/sto??
Kastar mg mot Hästnet :rofl:
 
Jag stör mig på att jag inte var mer uppmärksam när jag körde hästen. Vi tog en för snäv sväng så vagnen tog i en stolpe. Tvärstopp blev det och när hästen då drog i panik välte vagnen så jag flög ur. Ett djupt hack i pannan blev det, blod överallt. Fick sy och tejpa.
Så jävla onödig grej.

18528042_10155226445392456_3398576782315876765_n.jpg
Men oj!::eek: Vilken tur ändå att varken du eller häst fick större fysiska skador!
 
Nu stör jag mig igen. Den här gången på att det inte bara kan funka med FK, jobb och sjukskrivning. Läkaren vill att jag jobbar 25% och vill att jag kliver i mitt uniformsyrke trots sjukdom. Jag sa att det inte känns bra men vågade inte gå på hårt då jag inte vill verka arbetsskygg. Det får de som hanterar mig på jobbet ordna. Jobbet (inkl facket, personalman och någon till tror jag) säger big no no vilket jag anade men nu måste jag ju ringa läkaren igen och begära 100%. Då får jag ju säga som det är att antingen blir jag sjukad 100% av läkaren eller av företagshälsovården. Jag satt hela jävla dagen i telefon igår med facket, chefen, kontaktssk och Försäkringskassan och det är fortfarande inte klart utan börjar om på måndag igen :meh: Förhoppningsvis löser det sig så jag inte behöver ta i det så mycket mer sen. Just nu är jag halvt förstörd. Planeringen för dagen (också lätt katastrof) visade sig gå lite i kras igår och jag klarade inte att hantera det alls. Jag var sur och grinade hela kvällen för energin var slut.

Hade jag inte haft en god relation till chefen hade det blivit sjukskriven eller uppsagd pga arbetsbrist. Nu säger både chefen och facket (som har en dialog med varandra och samarbetar) att de ska lösa detta men det är en helt enorm stress och gör mig så arg. Eller även chefen och facket är griniga för vi hade med en annan läkare planerat helt annorlunda. Enligt planen nu ska jag vara igång om en dryg vecka, fick jag veta för ett par dagar sedan. Kort varsel? Näää?

Det värsta är att EGENTLIGEN skulle jag IDAG har råd att vara hemma utan ersättning alls men det hänger ju på min partner, ränteläget osv. Att nolla SGI är ju inte bra om det skulle gå åt pipan på något sätt som påverkar ekonomin.

Nu har jag spytt färdigt för en liten stund.
 
Jag stör mig på att jag inte var mer uppmärksam när jag körde hästen. Vi tog en för snäv sväng så vagnen tog i en stolpe. Tvärstopp blev det och när hästen då drog i panik välte vagnen så jag flög ur. Ett djupt hack i pannan blev det, blod överallt. Fick sy och tejpa.
Så jävla onödig grej.

18528042_10155226445392456_3398576782315876765_n.jpg
Det låter som en smärtsam historia :o
 
Nu stör jag mig igen. Den här gången på att det inte bara kan funka med FK, jobb och sjukskrivning. Läkaren vill att jag jobbar 25% och vill att jag kliver i mitt uniformsyrke trots sjukdom. Jag sa att det inte känns bra men vågade inte gå på hårt då jag inte vill verka arbetsskygg. Det får de som hanterar mig på jobbet ordna. Jobbet (inkl facket, personalman och någon till tror jag) säger big no no vilket jag anade men nu måste jag ju ringa läkaren igen och begära 100%. Då får jag ju säga som det är att antingen blir jag sjukad 100% av läkaren eller av företagshälsovården. Jag satt hela jävla dagen i telefon igår med facket, chefen, kontaktssk och Försäkringskassan och det är fortfarande inte klart utan börjar om på måndag igen :meh: Förhoppningsvis löser det sig så jag inte behöver ta i det så mycket mer sen. Just nu är jag halvt förstörd. Planeringen för dagen (också lätt katastrof) visade sig gå lite i kras igår och jag klarade inte att hantera det alls. Jag var sur och grinade hela kvällen för energin var slut.

Hade jag inte haft en god relation till chefen hade det blivit sjukskriven eller uppsagd pga arbetsbrist. Nu säger både chefen och facket (som har en dialog med varandra och samarbetar) att de ska lösa detta men det är en helt enorm stress och gör mig så arg. Eller även chefen och facket är griniga för vi hade med en annan läkare planerat helt annorlunda. Enligt planen nu ska jag vara igång om en dryg vecka, fick jag veta för ett par dagar sedan. Kort varsel? Näää?

Det värsta är att EGENTLIGEN skulle jag IDAG har råd att vara hemma utan ersättning alls men det hänger ju på min partner, ränteläget osv. Att nolla SGI är ju inte bra om det skulle gå åt pipan på något sätt som påverkar ekonomin.

Nu har jag spytt färdigt för en liten stund.

Kramar :heart
 
Tack

Det är lite kvitto på att det är en ganska dålig idé än så länge att kliva ut i min ordinarie tjänst. Att leva familjeliv, jobba på ett lite märkligt jobb och helst kunna hantera ett intresse utanför det vore lite överkurs när hjärnan är så sliten som det är. Och till vilken nytta? Efter sommaren ska jag opereras och sjukas ytterligare 3 mån. Som chefen säger om detta: slöseri med allas tid. Jag borde vara hemma och vila inför operationen.

Men men, tunga artilleriet ska ut så det får bara lösa sig. Det är så skönt att de verkligen är på min sida i det här. De är värda så mycket kärlek på jobbet :love: nu håller jag tummarna för en bättre ep-dag i morgon. I em här satt jag på golvet hur länge som helst med ett ep-anfall så jag inte kunde stå riktigt och undrade när det skulle ta slut så jag vågade stå upp och fortsätta med vad jag höll på med. Maken tyckte att jag skulle sitta på en stol men jag var rädd att ramla av den. Samma igår men utomhus med en kompis i luren.
 
Tack

Det är lite kvitto på att det är en ganska dålig idé än så länge att kliva ut i min ordinarie tjänst. Att leva familjeliv, jobba på ett lite märkligt jobb och helst kunna hantera ett intresse utanför det vore lite överkurs när hjärnan är så sliten som det är. Och till vilken nytta? Efter sommaren ska jag opereras och sjukas ytterligare 3 mån. Som chefen säger om detta: slöseri med allas tid. Jag borde vara hemma och vila inför operationen.

Men men, tunga artilleriet ska ut så det får bara lösa sig. Det är så skönt att de verkligen är på min sida i det här. De är värda så mycket kärlek på jobbet :love: nu håller jag tummarna för en bättre ep-dag i morgon. I em här satt jag på golvet hur länge som helst med ett ep-anfall så jag inte kunde stå riktigt och undrade när det skulle ta slut så jag vågade stå upp och fortsätta med vad jag höll på med. Maken tyckte att jag skulle sitta på en stol men jag var rädd att ramla av den. Samma igår men utomhus med en kompis i luren.

Visst är det det. Det blir så vansinnigt fel när än mer ska läggas på en när man redan kämpar så. Den stressen är verkligen inget som tillför något positivt. Jag hoppas så att du ska få en fin sommar tillsammans med din fina familj. Att du får bunkra en massa kraft inför operationen och att du sedan kan få leva det liv som du väljer att leva, inte det som det här eländet har tvingat dig att leva.

Du och ni finns i mina tankar :heart
 
Jag stör mig på att klänningen jag beställt från Halens verkar ha fastnat någonstans... Den 17 maj fick jag leveransbesked och trackingnummer. Varje gång jag klickar på det så står det bara att paketet inte lämnats till postnord ännu. Efter så många dagar :mad:???? Jag behöver egentligen inte klänningen förrän den 2 juni, men man vill ju ha den med en gång ändå... :D
 
Just nu stör jag mig :devil: mycket på värmen. Redan kl 9 är det så äckligt varmt och otroligt mycket insekter :rage: att hästarna börjar springa halvt panikslagna i hagen. Och att förklara för hästar att det inte blir bättre om man springer tills man blir svettig har då inte jag lyckats med :down:. Så jag ut och tar in dom så fort det bara går men nyskodda hästen har lyckats få av sig en sko :arghh: i sina försök att komma undan dessa bitande odjur :mad:

Gaaaah :rage:
 
Svt-play som inte kan uppdatera sig och ligger en vecka efter :arghh:. Jättekul när man har tänkt kolla in missat avsnitt och så dyker det inte upp fastän det kommer ett nytt idag. Stor nytta man har av skiten då :mad:
 
Alltid när jag blir ny medlem på en nätshopping-sida bockar jag ur rutan "vill ha e-postutskick och reklamerbjudanden". Trots det får jag en massa reklam till min e-post. Så då brukar jag skicka ett mejl till kundtjänst att jag vill säga upp alla reklamutskick per e-post och pappersreklam. Hjälper det? NEJ. För tredje gången kontaktar jag nu ett företag som skickar hem papperskataloger med sina vårnyheter. Hur j***a svårt kan det vara??? :rage:
 
Jag stör mig på min granne som just tvättat sin uteplats, gång och trottoar läääänge med högtryckstvätt. Vi har bevattningsförbud i kommunen och jag våndas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 772
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 154
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 950
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 354
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp