Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att vissa blir provocerade av mitt långa hår. Mitt hår går nedanför arslet på mig och många säger antingen att de vill klippa av det eller så frågar de när jag ska klippa mig.
 
Stör mig på att någon i stallet tog ett eget initiativ och utan att fråga varken mig eller stallägaren bytte hage på min häst imorse - eller ja, de ställde henne i en annan hage (utan vatten i värmen :rage:) och ställde sin egen i hennes hage :confused:
 

Stallägaren ringde och frågade om jag hade flyttat "pluppen" på tavlan (vi har en whiteboard-karta över hagarna och magneter med hästarnas namn), men det hade jag inte - och det var det han trodde, hade jag velat ändra något hade jag pratat med honom innan.
Personen vars häst nu gick i "min" hage är en yngre person och när stallägaren hade ringt och frågat dem om den nya placeringen (de hade utsläppet imorse) sa mamman att pluppen var flyttad. Vilket den kanske var, men till saken hör att det var barnet/ungdomen som kvällsfodrade igår - och har väl då flyttat den eftersom det inte är jag som gjort det och det var deras häst som nu gick i min hästs hage.

Störande! Ge fasen i att sno min hage liksom! Och OM man nu flyttar någon annans häst utan att fråga får man ju ställa ut vatten. Och jag är bara glad att min häst inte är av superfjompigt slag som tycker att det är våldsamt spännande att byta hage....
 
När jag pratade med min kontaktperson i torsdags berättade hon att det verkar vara ute med att gå ut och dansa. Numera sätter sig folk på krogen och tar en öl och pratar skit istället. SUCK!
Lazy Pethead

Jag dansar inte mera men dricker öl, däremot pratar jag inte skit.

Man kan föra en konversation utan att prata skit.

Alla kan inte dansa.

Suck
 
Senast ändrad:
På alla rubriksättare som tyckte att någon form av följande var roligt:

Här får miljardären Pippa
Här får brudgummen Pippa
Här får brudgummen Pippa på bröllopet

Inte nog med att det är rätt så låg humor (höhö, han får ligga!) och att de återigen gör narr av hennes namn (höhö, ligga!), nej för att kunna skriva skämtet öht så måste de göra henne till ett objekt som mannen "får" och det är tydligen heeelt okej. För det är ju ett så roligt skämt! :yuck:
 
På alla rubriksättare som tyckte att någon form av följande var roligt:

Här får miljardären Pippa
Här får brudgummen Pippa
Här får brudgummen Pippa på bröllopet

Inte nog med att det är rätt så låg humor (höhö, han får ligga!) och att de återigen gör narr av hennes namn (höhö, ligga!), nej för att kunna skriva skämtet öht så måste de göra henne till ett objekt som mannen "får" och det är tydligen heeelt okej. För det är ju ett så roligt skämt! :yuck:
När jag såg det där igår så tänkte jag till och med att det där bröllopet förmodligen varit en rätt liten nyhet här, om hon inte hetat Pippa. En utländsk kunglighets syster? Det känns inte som att de brukar vara särskilt bevakade i Sverige.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 133
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 689
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 823
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 343
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp