Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sällar mig till skaran av TV4 play hatare.... har hatat dom länge för dom hävdar att jag måste uppdatera programvaran på min surfplatta och enligt den har jag senaste utgåvan.

Så fuck TV4 Play!
 
Jag stör mig som tusan på att "en" tydligen blivit modeordet för tillfället.

Om en kan må ....
Vafan är det för fel på : Om man kan må ...
eller : Om jag kan må ...
Näe, EN ska det vara ...grrrrr

För att inte tala om den där jädra hönan som ska vara med överallt.
Det stör mig oerhört att människor inte kan identifiera en man eller kvinna med vedertagna begrepp. Han eller hon duger utmärkt.
 
Senast ändrad:
Jag stör mig som tusan på att "en" tydligen blivit modeordet för tillfället.

Om en kan må ....
Vafan är det för fel på : Om man kan må ...
eller : Om jag kan må ...
Näe, EN ska det vara ...grrrrr

För att inte tala om den där jädra hönan som ska vara med överallt.
Det stör mig oerhört att människor inte kan identifiera en man eller kvinna med vedertagna begrepp. Han eller hon duger utmärkt.
Jag använder inte "en" men förstår och sympatiserar med dem som gör det. Det ersätter ett existerande ord och riskerar att framstå som talspråk och/eller aktivistiskt på ett sätt som jag inte är helt bekväm med (än?).

Vad gäller "hen" är det en helt annan femma eftersom det fyller en ny och användbar funktion. Det går mycket snabbare än att skriva "hon eller han" och just nu kan man dessutom använda det för att markera att man inte är en förändringsvägrande relik.
 
Jag stör mig på att det luktar slam här :yuck: måste ha varit en slamsugbil här utanför. Hoppas stanken försvinner snabbt.
 
Jag stör mig på att folk sätter i toarullen på fel ledd i toapappershållaren...

Ska det va så :devil: svårt att inse att den tandade kanten är till för att riva av pappret med, va...
Men då sätter de åtminstone i rullen! På mitt jobb förvånas jag nästan dagligen av att hållaren är tom och det står en eller fler påbörjade rullar bredvid. Bits de om man sätter dem i hållaren eller vad?
 
folk som svarar på annonser och försöker pruta - när man skrivit "prutat och klart" ... hur svårt ska det vara?
 
oväntade besök - folk som oanmält dyker upp på gården och undrar om man letar medryttare - de hade tydligen svarat på en annons i "samma område" för nån månad sen. om jag nu haft ute en annons så uppskattar jag om de hör av sig innan och bokar ett besök.
 
Stör mig helt orimligt på att foten fortfarande inte läkt trots att det gått över en hel vecka.

(av beräknade sex... så hemskt orimligt)
 
För ett år sen i dag bokade jag en resa till Rhodos och åkte dan efter. Stör mig på att jag inte ska göra det i år. Det kräksnöar ute. :wtf::wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 673
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 200
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 803
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 292
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp