Bukefalos 28 år!

Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår störde jag mig (helt rimligt) på en mamma med två barn på tunnelbanan. När jag gick på i Slussen stod hon där med sina två barn i en sådan där gigantisk barnvagn. Mamman håller på och nonsenspratar med barnen som måste varit mellan 4-6 år kanske. Gagaga, pingipingipiiiing, bloppbloppblopp, lölölölö låter det, barnen härmar och hittar på egna ljud :cautious:
Redan där var jag måttligt road, men tänkte att mamman kanske bara gjorde detta eftersom de annars blev skrikande gråtande monster.
Men sedan eskalerade det där... till att, tio minuter efter, nästintill skrika. Alla dessa hittepåljud halvskreks maniskt ut.
När mamman efter 25! minuter säger till barnen att "nu kör vi vårskriket!":eek: och barnen och mamman i kör började vårskrika rakt ut för full hals, då gick jag till andra änden av tunnelbanevagnen. Där hördes de ändå klart och tydligt.
När jag till slut skulle av, efter 40 minuter av detta, var jag helt jäkla slut i huvudet. Alltså varför gör man så? Jag fattar ingenting. Mitt i rusningstrafik dessutom. :(
 
Just nu stör jag mig på att hyresvärden flyttat alla pluppar på bokningstavlan i tvättstugan till parkeringsraden. Tydligen var det för många pluppar som bara satt och blockerade tider och inte användes.

Skulle ha fikat med en kompis jag inte träffat på länge men hon blev försenad så vi hann inte eftersom jag behövde hem till tvättstugan :(
 
Igår störde jag mig (helt rimligt) på en mamma med två barn på tunnelbanan. När jag gick på i Slussen stod hon där med sina två barn i en sådan där gigantisk barnvagn. Mamman håller på och nonsenspratar med barnen som måste varit mellan 4-6 år kanske. Gagaga, pingipingipiiiing, bloppbloppblopp, lölölölö låter det, barnen härmar och hittar på egna ljud :cautious:
Redan där var jag måttligt road, men tänkte att mamman kanske bara gjorde detta eftersom de annars blev skrikande gråtande monster.
Men sedan eskalerade det där... till att, tio minuter efter, nästintill skrika. Alla dessa hittepåljud halvskreks maniskt ut.
När mamman efter 25! minuter säger till barnen att "nu kör vi vårskriket!":eek: och barnen och mamman i kör började vårskrika rakt ut för full hals, då gick jag till andra änden av tunnelbanevagnen. Där hördes de ändå klart och tydligt.
När jag till slut skulle av, efter 40 minuter av detta, var jag helt jäkla slut i huvudet. Alltså varför gör man så? Jag fattar ingenting. Mitt i rusningstrafik dessutom. :(
Eftersom du frågar varför: det KAN vara så att barnen har diagnoser som gör att hon får ett helvete med dem - eller rättare sagt med sura medpassagerare - om hon inte underhåller dem hela tiden när de åker tunnelbana. Jag säger inte att det ÄR så, bara att det KAN vara så. Jag har läst tillräckligt många vittnesmål från ledsna föräldrar som fått kritik från främlingar som inte fattar hur det kan vara att ha ett barn med t ex autism.
 
Eftersom du frågar varför: det KAN vara så att barnen har diagnoser som gör att hon får ett helvete med dem - eller rättare sagt med sura medpassagerare - om hon inte underhåller dem hela tiden när de åker tunnelbana. Jag säger inte att det ÄR så, bara att det KAN vara så. Jag har läst tillräckligt många vittnesmål från ledsna föräldrar som fått kritik från främlingar som inte fattar hur det kan vara att ha ett barn med t ex autism.
Fast det går ju att underhålla barn på andra sätt. Att be barnen skrika känns som ett väldigt udda sätt att försöka blidka "sura medpassagerare". O_o
 
Stör mig på att jag nu plötsligt inte längre får upp reklamen för de badkläder jag så gärna vill ha och som skulle ge mig rabatt på dessa. Jag har ju velat ett tag för jag inte har koll på storleken men nu tänkte jag komma till skott.
 
Just nu stör jag mig på det här:

"Någon föreslog att vi tjejer skulle göra något extra för att öka medvetenheten om bröstcancer. Det är mycket enkelt, så hjälp oss att sprida detta. Förra året var det färgen på bh din som du skulle skriva in din status. Det fick män att lura i flera dagar varför vi tjejer skrev olika färger på vår status.
I år handlar det om du är gift, frånskild, ensamstående etc. Du skriver vilken typ av frukt som beskriver var du befinner dig i livet i din status med hjälp av fruktkoder nedan.
Du kopierar sedan denna text och skicka det som ett nytt meddelande till alla dina vänner.
Blåbär: Jag är singel
Ananas: Det är komplicerat
Hallon: Jag är en "touch and go" flicka
Apple: Förlovad
Cherry: I ett förhållande
Banan: Jag är gift
Avokado: Jag är "den andra kvinnan"
Strawberry: Jag kommer aldrig att hitta den rätta
Citron: Jag önskar att jag var singel
Grapefrukt: Jag skulle vilja gifta sig
Orange: Jag gillar att kolla på marknaden
Bh lekfull kom så långt att det var med på TV: n. Låt oss försöka få denna lek så långt ......
Skriv det på din status (frukten)och vidarebefordra det till alla flickor / kvinnor som du har som Facebook-vänner i ett pm, kommer det att bli intressant att se reaktionen av killarna som inte har någon aning om vad det handlar om, när alla damer har en frukt som status.
KOM IHÅG: INTE skicka manliga vänner..Detta är bara för kvinnor ..
:)"

Hur sjutton ska det öka medvetenheten OM bröstcancer, jag avskyr sådana lekar.... :banghead: :banghead: :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 420
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 858
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 879
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 349
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp