Bukefalos 28 år!

Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man är en "sur medpassagerare" på väg in i t.ex. ett migränanfall så skiter man högaktningsfullt i vad andras ungar "behöver" i form av vrålskrik :devil:
Tro mig, det finns inget om migränanfall som jag inte vet. Och du kan ju skita i andras ungar hur mycket du vill, men visa det inte för dem eller för föräldrarna.
 
Om man är en "sur medpassagerare" på väg in i t.ex. ett migränanfall så skiter man högaktningsfullt i vad andras ungar "behöver" i form av vrålskrik :devil:

Tja ett okontrollerat skrikande som kanske var på väg hade du nog inte jublat över heller.

Päron brukar göra sitt bästa för att störa så lite det går. Och hålla barnen glada, för allas skull.

Jag lovar.
 
Att jag varje månad när mensen är på väg och har kommit känner mig som en urvriden disktrasa! Varför dränerar den en sån j*vla massa energi?!! Både fysisk energi och mental... :( :confused: :rage: :rage: :arghh: :arghh:
 
Eftersom du frågar varför: det KAN vara så att barnen har diagnoser som gör att hon får ett helvete med dem - eller rättare sagt med sura medpassagerare - om hon inte underhåller dem hela tiden när de åker tunnelbana. Jag säger inte att det ÄR så, bara att det KAN vara så. Jag har läst tillräckligt många vittnesmål från ledsna föräldrar som fått kritik från främlingar som inte fattar hur det kan vara att ha ett barn med t ex autism.

Jag vet om det och det förstår jag. Det behöver ju inte ens vara diagnosbarn utan kan vara trötta griniga barn som behöver distraktion för att inte börja skrika och gråta och klättra på väggarna. Det var därför jag bara blev måttligt road så länge de höll på med sina läten - barnen var ju glada i alla fall och fokuserade på mamman. Det föredrar jag framför skrikande gråtande barn. Det är just det maniska vårskriket som jag undrar över. Barnen var ju helnöjda med hitta på nya konstiga läten leken. :)
 
Jag har (på mycket intensiv uppmaning av IT-avdelningen) uppdaterat min dator till Windows10 (:wtf:) då "den annars snart kommer sluta funka, programmen blir inte kompatibla osv".

Tror ni det funkar?
Nej, den fungerar sämre än innan - hänger sig och mina program flimrar osv.

:down::mad:
 
Jag har (på mycket intensiv uppmaning av IT-avdelningen) uppdaterat min dator till Windows10 (:wtf:) då "den annars snart kommer sluta funka, programmen blir inte kompatibla osv".

Tror ni det funkar?
Nej, den fungerar sämre än innan - hänger sig och mina program flimrar osv.

:down::mad:

Min erfarenhet av skiten också. Dock var 8:an värre *rysningar*
 
oväntade besök - folk som oanmält dyker upp på gården och undrar om man letar medryttare - de hade tydligen svarat på en annons i "samma område" för nån månad sen. om jag nu haft ute en annons så uppskattar jag om de hör av sig innan och bokar ett besök.

Jag stör mig något orimligt mycket på oväntade besök. Sommartid dyker det upp både den ena och andra här oftast när man är trött, svettig, skitig och vrålhungrig. "för vi var ju i närheten och tänkte passa på och titta in för vi bodde här för 30 år sedan" eller "barnen ville så gärna titta på hästarna" eller "vi var nyfikna på vart den här vägen ledde" ja den ledde till min gårdsplan inte någon allmän park

Och detta är folk jag inte har en aning om vilka de är :confused: men de förväntar sig att man ska prata om gamla äppleträd eller ta in hästarna så barnen får klappa. Om man säger att man inte har tid så "jamen vi tittar gärna runt själva" :banghead:

Hade jag velat ha "öppen gård" hade jag väl skyltat om det :mad: Ringer folk på en lägenhetsdörr för "jag bodde här för tio år sedan och vill se hur det ser ut nu"? Eller "jag såg en katt i fönstret kan min unge få klappa den?" :crazy:
 
Tja ett okontrollerat skrikande som kanske var på väg hade du nog inte jublat över heller.

Päron brukar göra sitt bästa för att störa så lite det går. Och hålla barnen glada, för allas skull.

Jag lovar.

Är man t.ex. är ljudkänslig så har det ingen betydelse om skriket är kontrollerat eller okontrollerat. Vrålskrik som vrålskrik.
 
Också jätteirriterad på dessa bär och frukter som skrivs i hela fbflödet. Ännu en sådan här "skriv det här och lura killarna för att stötta cancer" Skitlöjligt och har ju inget samband alls med cancer. Det rasar in mess om det hela tiden från folk som försöker lura på mig det, även folk som aldrig skriver annars.
 
Också jätteirriterad på dessa bär och frukter som skrivs i hela fbflödet. Ännu en sådan här "skriv det här och lura killarna för att stötta cancer" Skitlöjligt och har ju inget samband alls med cancer. Det rasar in mess om det hela tiden från folk som försöker lura på mig det, även folk som aldrig skriver annars.

Antog att det var något sånt. Undrar hur de här personerna tänker att de ska stötta cancerforskningen genom att skriva fruktnamn på fb?
 
Jag har sett folk som skrivit BANAN och ÄPPLE i mitt flöde idag. Bara jag som inte fattar varför? O_o Jag har uppenbarligen missat något.
Jag visste inte heller varför, antog att det var samma trams som varit tidigare, färg på bh och vad det var, men tänkte fasen inte fråga. Fniss fniss så skojigt liksom.
Nej löjligt.
 
Jag stör mig som tusan på att "en" tydligen blivit modeordet för tillfället.

Om en kan må ....
Vafan är det för fel på : Om man kan må ...
eller : Om jag kan må ...
Näe, EN ska det vara ...grrrrr

För att inte tala om den där jädra hönan som ska vara med överallt.
Det stör mig oerhört att människor inte kan identifiera en man eller kvinna med vedertagna begrepp. Han eller hon duger utmärkt.

Hen irriterar mig också, det har funkat att säga den.
Men har på senare tid börjat vänja mig, iallfall i skrift skulle aldrig säga hen i ett samtal. Då blir det den personen, inga höns.

HATAR en, VAR kom det ifrån. Det är det fulaste jag sett på länge. En ska, nej, man ska. Är det ett försök att få det könsneutralt måntro. Man kan ju inte säga ''man'' förstår du väl, förtyckande och det där. Även om det inte är det som menas :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 191
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 352
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 956
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 362
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp