Bukefalos 28 år!

Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vågar inte det :o Aldrig gjort i kastrull och tycker det är lite "läskigt" :rofl::o

Det tyckte jag också så jag lämnade över det till sambon som är lärare i HK :rofl:
Skämt åsido är det faktiskt inte särskilt läskigt, har man bara hittat rätt temperatur på oljan (läs: vad vredet på plattan ska stå på) så är det lätt som en plätt!
 
Det tyckte jag också så jag lämnade över det till sambon som är lärare i HK :rofl:
Skämt åsido är det faktiskt inte särskilt läskigt, har man bara hittat rätt temperatur på oljan (läs: vad vredet på plattan ska stå på) så är det lätt som en plätt!
Och det är det som felar här, handhavarefel :rofl: Jag kan liksom bränna mina köttbullar pga för het panna (och lite ouppmärksam/tankspridd kock kanske...) :o Har dock funderat på sån popcornmaskin, men tycker inte det är värt pengarna riktigt än :p
 
Stör mig på nån av mina grannar. Vi har ett "uterum" som är för typ cyklar, pulkor, skidor, vinterdäck etc. Dock ej möbler enligt hyresvärden. Ändå står det en jävla massa möbler där :banghead:, så det är svårt att ens på plats med cykeln (och det är nog bara jag och några barn som ens använder cykel regelbundet, resten verkar bara stå och samla damm). Nån struntar i att låsa, och eftersom det inte finns något att låsa fast cykeln i därinne vill jag gärna att det ska vara låst (misstänker att det är en förälder som struntar i att låsa för att ungarna ska kunna hämta och lämna cyklarna utan nyckel), så varje dag jag passerar kollar jag och låser om det behövs. Har haft en liten hörna till min cykel, men nu har nån möblerat om där så min cykel stod mitt i typ, i "min" hörna ligger vinterdäck och pool. Och det var såklart olåst som vanligt. Och min cykel vet jag inte vad de gjort med, korgen hade blivit lite trasig, framskärmen var rejält sned, växlarna var ändrade och handtagen supersmutsiga :(.

Vi har jättestora förråd! Varför måste folk samla skräp i ett gemensamt utrymme?! Och dessutom, vinterdäck som byts två gånger om året - är det inte viktigare att få plats med cyklar som används varje vecka? Åh blir så jävla irriterad. Nu får jag börja släpa upp cykeln igen och ha den i mitt förråd, en trappa upp. Och nej, nåt cykelställ utomhus finns det inte för här ska man ha bil och det är det enda som prioriteras här :banghead:.
 
Stör mig på nån av mina grannar. Vi har ett "uterum" som är för typ cyklar, pulkor, skidor, vinterdäck etc. Dock ej möbler enligt hyresvärden. Ändå står det en jävla massa möbler där :banghead:, så det är svårt att ens på plats med cykeln (och det är nog bara jag och några barn som ens använder cykel regelbundet, resten verkar bara stå och samla damm). Nån struntar i att låsa, och eftersom det inte finns något att låsa fast cykeln i därinne vill jag gärna att det ska vara låst (misstänker att det är en förälder som struntar i att låsa för att ungarna ska kunna hämta och lämna cyklarna utan nyckel), så varje dag jag passerar kollar jag och låser om det behövs. Har haft en liten hörna till min cykel, men nu har nån möblerat om där så min cykel stod mitt i typ, i "min" hörna ligger vinterdäck och pool. Och det var såklart olåst som vanligt. Och min cykel vet jag inte vad de gjort med, korgen hade blivit lite trasig, framskärmen var rejält sned, växlarna var ändrade och handtagen supersmutsiga :(.

Vi har jättestora förråd! Varför måste folk samla skräp i ett gemensamt utrymme?! Och dessutom, vinterdäck som byts två gånger om året - är det inte viktigare att få plats med cyklar som används varje vecka? Åh blir så jävla irriterad. Nu får jag börja släpa upp cykeln igen och ha den i mitt förråd, en trappa upp. Och nej, nåt cykelställ utomhus finns det inte för här ska man ha bil och det är det enda som prioriteras här :banghead:.
Vad säger hyresvärden om det?
 
"Just nu är det kö, men vi besvarar ditt samtal så fort vi kan"
Ja, okej jag väntar och ser vilken plats jag har...
"Du har plats 289 i kön"
:banghead:
(Jag gav upp, och tror jag löste det hela själv...)
:nailbiting:
Var ringer man för att få ett sådant hiskeligt könummer?
/Hon som tycker det är jobbigt när det är tre före i en telefonkö
 
Jag stör mig på människor som inte kan låta bli att ge hundarna av sin mat när hundarna sitter och tigger vid bordet. Ni lät för sjutton hundarna att tigga, begriper ni inte det? Resultatet blir en fet hund som blir så tung att den knappt orkar gå! Här är ett exempel:
http://www.expressen.se/nyheter/fet-hund-fros-fast-i-trottoaren/
Junior Pethead

Jag hatar när hundar/min hund sitter och stirrar på mig när jag äter så jag håller med. Skällde för några dar sen på en stallkamrat som var över och åt lunch (vi höll på att forsla hästar till kliniken) och då gav hon min hund en gurka. Min hund åt den inte men satte sig och stirrade på oss (brukar i vanliga fall gå och lägga sig) - så jag sa till henne i en inte så trevlig ton "tack för att du lärt min hund att tigga" ... :banghead: :mad:

att hunden blir fet är inte det primära för mig. - fast gillar inte feta hundar heller - och inte ponnier heller även om jag har en bunt på gränsen :wtf:
 
När de i lunchrummet på jobbet visar en livesändning från en jobbkonferens. Ärligt talat. Vill inte att jobbkonferenser ska överösta mig när jag sitter i lunchrummet. Några kollegor till mig hade dessutom blivit schychade(stavning?) av de som valt att titta på den här jävla konferensen.

Är det så himla viktigt så sätter man väl inte sig och tittar på det i det allmäna LUNCHrummet? :rage::banghead:
 
När de i lunchrummet på jobbet visar en livesändning från en jobbkonferens. Ärligt talat. Vill inte att jobbkonferenser ska överösta mig när jag sitter i lunchrummet. Några kollegor till mig hade dessutom blivit schychade(stavning?) av de som valt att titta på den här jävla konferensen.

Är det så himla viktigt så sätter man väl inte sig och tittar på det i det allmäna LUNCHrummet? :rage::banghead:

Vad fan, vid lunch är det ju fan ens fritid? (Utom på mitt jobb ibland :angel:)
Jag tror man säger "hyssjade" :D
 
"Just nu är det kö, men vi besvarar ditt samtal så fort vi kan"
Ja, okej jag väntar och ser vilken plats jag har...
"Du har plats 289 i kön"
:banghead:
(Jag gav upp, och tror jag löste det hela själv...)
Förstår dig!
Jag har ett liknande problem just nu.
Ringer, får köplats med relativt lågt nummer, ändå ganska lång kötid. Jaja, väntar. Efter att ha haft köplats ett en stund så kommer meddelandet "Det är många som ringer just nu så vi kan inte ta emot ditt samtal. Prova att ringa senare eller maila oss på blabla@bla" och samtalet avbryts.
Va? Varför i hela friden fick jag stå i kö i en halv evighet för att få ett sådant meddelande!?

(Edit: Kom fram ganska snabbt andra försöket... vilket egentligen bara gör det mer konstigt.)
 
Senast ändrad:
Vägarbeten.
Och det som stör mig mest är att det är sänkt hastighet i flera kilometer och inte en vägarbetare i sikte.

Ja! Och vi smäcker upp alla skyltar i 2-3 veckor innan så folk hinner lära sig att ingen jobbar dessutom. Tänk om vägarbetarna kunde lära sig att bara använda "gubben som gräver" närd e är där och "varning vägarbete" när de inte är där. Vilken drömvärld!
 
Som luttrad bisittare till barnkanalens småbarnsprogram borde ingenting förvåna mig längre gällande karakrärer i form av djur eller konstiga figurer. MEN jag stör mig något så grymt på programmet med små gulliga djur (som ska föreställa barn i förskoleåldern) som har sina talande små GOSEDJUR som föräldrar eller nannys/barnskötare... Jag blir provocerad. Varför i hela fridens namn???
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 014
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 232
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 951
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 358
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp