Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag råkade spilla lite av.... um... jag vet inte vad den rätta benämningen är... men något som var väldigt gott att dricka och är svårt att få tag här i Sverige... liköraktigt men ändå inte..
 
alltså jäkla bakplåtspapper:rage: att baka rulltårtor är inte rocket science men när det kommer till delen lägg bakplåtspappret på gräddade kakan så krullar det upp sig så fort att man inte hinner lyfta plåten för att vända den uppåner. När man sätter ner den vecklar pappret ut sig och så håller det på...

Retsamma jäkla papper är inte kompatibla med pms:mad:
 
Tjejer som dissar och häcklar och hackar på andra tjejer som inte "kan" gå i högklackat. Fuck off bara, seriöst.

Ok svarar eftersom detta var riktat till mig efter ett inlägg idag i en annan tråd.
Du kan få "häckla" mig när jag går i sneakers om det känns lite bättre? Jag ser ut som Charlie Chaplin (ja folk som känner mig brukar faktiskt skratta). Sen stör jag mig faktiskt lite på att alla måste påpeka "men guuuuud vad kort du är!".. "hur kort är du egentligen!" :cautious: Och vägrar släppa det faktum att yes box jag äääääär kort ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Ok svarar eftersom detta var riktat till mig efter ett inlägg idag i en annan tråd.
Snälla du. Hade jag läst vad du skrivit hade jag svarat dig direkt. Du är inte den enda kvinnan i världen som provoceras av att andra inte kan gå i högklackat.

Edit. Ser nu när jag kollar dina inlägg att du skrivit det i den där snacktråden. Den läser jag bara när jag har dödligt tråkigt så du kan fortsätta dissa kvinnor som går illa där inne om du vill, jag kommer med största sannolikhet inte se det då heller :p.
 
Var får du allt ifrån? Min hund är slimmad, jag har för övrigt haft flera hundar, alla slimmade o fått människomat då o då. Ingen har tiggt vid bordet, de har legat avslappnade till jag ställt ner tallriken på golvet o sagt vassego.
Vår hund fick också av vår mat, men han visste att han alltid fick i sin egen skål. På det sättet lärde han sig att inte tigga.
Junior Pethead
 
"Fota! Casha! Ka-ching!"
Varför ska de behöva säga det två-tre gånger i samma reklamsnutt? Får jag höra den där onödigt glättiga rösten igen så...! :rage:

Jag stör mig på människor som lyssnar reklamradio eller tittar på reklam TV och sen klagar på reklamen. Stäng av skiten vetja! :idea:;)
 
Jag stör ihjäl mig på när jag hör "jamen ditt program kan ju inte vara speciellt svårt, de flesta som kommer in kommer ju ut". Speciellt när det är tentatider och jag ska skriva tenta på 30 hp och göra praktiskt prov som innefattar allt teoretiskt + praktiskt vi gjort de senaste 2 åren.

NEJ det är inte så att "alla kommer ut" för att det är LÄTT. Vi tar oss igenom för att vi har gett oss fan på det och kämpar. Vi offrar fritid, välmående och sömn. De sista två åren har jag varit på klinik typ 8-17 varje dag PLUS plugget som ska göras när jag kommer hem. Det är som en högskoleutbildning och ett heltidsjobb samtidigt. Det är fan inte en walk in the park.

Slut på tenta-p-rage.

Vilket är programmet?
 
Stör mej på att glass är så förbannat dyrt nu för tiden. Jag vill ha glass men ids inte köpa nån. Tycker det är orimligt att betala 25spänn för en liten glass. Då är jag hellre utan
 
Folk som ska ligga och pressa så fort solen tittar fram. Ungefär lika kul som fotboll. Man kan lika gärna sitta och stirra in i en vägg, det är mer givande. Dessutom så ger ju sig aldrig dom här pressarna. Dom ska bli kolsvarta och därmed bästa. Och dom har dessutom mage att gnälla på mej som vägrar ligga i solen och dessutom tillhör den exklusiva klubben för dom som bara blir röda med inget mer
 
Jag går läkarprogrammet. :)

Ja det verkar ju enkelt... not.
Jag går SSK-programmet och det är också skitmycket, tack och lov får jag inga negativa kommentarer. Tror det är mycket avundsjuka i kommentarerna, du går ju trots allt en av de "svåraste" utbildningar vi har...

Lycka till, snart är det sommarlov!
(Sitter själv med sista inlämningsuppgiften nu).
 
Är opererad på vårdcentralen en gång redan på samma tå. Blir väl att gå dit snart om inte tån blir bättre
Har du fått prova salva?
Har haft mycket problem med nageltrång själv förr om åren. Fem operationer, med en tånagel som växer konstigt och ser allmänt vidrig ut som resultat. Skulle bli en sjätte operation men när läkaren vid en kontroll ville klämma in mig i en lucka direkt och jag således inte hann köra på Emla innan så satt jag bara och grät och vägrade. Heja spruträdsla säger jag för det innebar att jag fick en salva utskriven istället - skulle tro att det var antibiotika eller nåt (det här är typ 15 år sen nu, minnet är inte sådär jättebra), men jag har då iaf aldrig haft nageltrång sen dess och begriper än idag inte varför man prompt skulle operera om och om igen istället för att prova salvan först.
 
Har du fått prova salva?
Har haft mycket problem med nageltrång själv förr om åren. Fem operationer, med en tånagel som växer konstigt och ser allmänt vidrig ut som resultat. Skulle bli en sjätte operation men när läkaren vid en kontroll ville klämma in mig i en lucka direkt och jag således inte hann köra på Emla innan så satt jag bara och grät och vägrade. Heja spruträdsla säger jag för det innebar att jag fick en salva utskriven istället - skulle tro att det var antibiotika eller nåt (det här är typ 15 år sen nu, minnet är inte sådär jättebra), men jag har då iaf aldrig haft nageltrång sen dess och begriper än idag inte varför man prompt skulle operera om och om igen istället för att prova salvan först.
Nä. Bara en operation. Och penicillin innan
 
Jag stör mig på att jag har sju olika nivåer av skavsår på varje fot och därför inte kan ha några skor utan att dem skaver på ett redan existerande skavsår :turd:
 
Jag stör mig på att mina säkraste "sommar-tecken" har vaknat; två barn i området där vi bor.
#1: barnet som skriker "MAMMA!" gång på gång, på exakt samma sätt - hela dagarna, hela sommaren. Gärna till ca 22 på kvällen.
#2: barnet med en visselpipa som använder den mycket flitigt, hela dagarna, hela sommaren. Har pågått i ett par år nu. Vilken förälder tyckte det var en bra idé att ge sin unge en visselpipa??

Just det.. Ungen med huligantuta..... Funderar på om det kan vara samma individ som #2 :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 463
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 115
Senast: Mkb
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 783
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 290
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp