Hålle en tumme eller två..

Sv: Hålle en tumme eller två..

en bekant till mamma hade kollat på TV och sett oss, fast inte sett attdet var vi, så hon hade tänkt, tja det kanske är vanligt att man bär runt på hundar i ryggsäck :p
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Jag har nu last hela traden:crazy: Forst vill jag bara saga vilken tur att det inte blev varre och att hon ar pa battringsvagen. Min fasa ar att nagonting ska handa min rottis nar jag ar ensam hemma... hur i hela fridens dagar far jag med henne till vetrinaren da?
Sedan... jag forundras over de som korde pa... det later som om det ar lika illa som har nastan. Manniskor som skyller ifran sig sa mycket dom kan. Jag som trodde Sverige var sa ordentligt och tryggt.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Det är bättre, hon stödjer mer och mer på benet. :) Så nu går vi 5 - 10 min promenader på mjuk, plan mark, samt simtränar på rehab på Blå Stjärnan :)

hastflicka: Tur i oturen var det verkligen, och nä, jag vet inte hur de tänker heller.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Det går bra! Hon får gå längre och vi simmar osv så det tar sig, tyvärr verkar hon ha fått nått på njurarna, (Hon har börjat kissa inne osv) så vi är på utredning för det, tyvärr kan hon inte få någon medicin för hon reagerade så kraftigt på det. De första proverna som kom visade ingenting så..

Men pigg och alert! (Kom upp på matbordet hos mamma och pappa och snodde 5 lussebullar som hon käkade upp med god aptit, hon såg ut som hon var högdräktig i flera dagar sen :crazy: Men mycket nöjd med sig själv.)

Mindre kul är att hon blivit fruktansvärt rädd för bilar... :( Inte helt lätt när man precis flyttat till centralare delar...
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

kl

Trodde Tulla skulle bli friskförklarad idag, men det blev hon inte helt, men det tar sig! Det är armbågen som spökar lite fortfarande. Men nu får vi gå längre prommenader osv, så länge hon inte klättrar och röjer och har sig. (Simträningen gör vi inte längre helelr, då hon bara får panik av det..) Så nu är det prommenader och sjukgymnasik som gäller. (Den där sjukgymnastiken är inte rolig för mattes plånbok bara.. :p ) Hon är helt otroligt stel också, vilket inte är så konstigt, samt snedmusklad (men hon har börjat sätta lite muskler nu igen iaf! :) ) och överviktig! :cool: Så nu är det bantning på schemat med ... (Hon "ska" väga 6,8 - 7,1 ca och hon väger 8 kg :cool: ) Men vet tyckte inte hon var fet, utan lite överviktig, men ska armbågen läka bra måste hon ner i vikt. :)
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

hur har det gått med försäkring polisanmälan etc?

Hon verkar vara vara en kämpe din lilla:)
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Har följt tråden i smyg!

Det tar ca 6månader efter ett benbrott innan de är helt igång (min håller också på med rehab).

Tips som kan vara värt att testa är att simma i ett badkar! Jag sätter sele på och håller i den fram har en hand under rumpan, det blir ju inte så stort och så djupt och matte finns där som stöd. (finns bilder i tråd inte lätt att vara sjukling)
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Lilla Tulla :) Jag tror hon är mest ledsen över att vara nästan helt återställd. Hur skönt var det inte att åka ryggsäck liksom :eek:

Hon får komma till mig så kan vi banta ihop! Hon kan jaga runt sitt hatobjekt Turbo :p
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Hur skönt var det inte att åka ryggsäck liksom :eek:

:rofl:

Eller hur! Aldrig varit så nöjd på långprommenader som när hon satt i ryggsäck! :D

jemeni; Jo, jag vet det, men man lever på hoppet :p Har testat att simma i badkar redan och i rehabsimmet, samt på Blå Stjärnan. Jag gör inte det längre, vilket vet höll med om, hon har panik i vattnet. Det funkar mycket bättre med promenader och sjukgymnastik.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

FRISKFÖRKLARAD! :D Lite snedmusklad och stel dock. :)
Jippie, vilken kämpe!
Har helt missat den här tråden, blev både ledsen o arg när jag läst igenom den.
Hur har dett gått med försäkringsersättning o polisanmälan?

Bamsekram till lilla skruttan, ge henne en kycklingvinge från oss.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Hittade också precis tråden och har läst alla sidor.

Härligt att vovven mår bättre nu, men sjukt hur de där människorna kan strula på det viset. En annan hade ju haft fruktansvärt dåligt samvete, och typ erbjudit sig att betala även om det inte låg på en själv! Det är ju fortfarande jag som ska köra i en hastighet som gör att jag kan stanna om något far ut i vägen. Och här var det inte ens någon som for ut i vägen, det var hon som for utanför ju..Knasig människa. Hoppas verkligen det snart kan lösa sig med försäkringspengarna hursom.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 278
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 482
Senast: Kilauea
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 055
Senast: Elendil
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 100
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp