Har du gjort det del 4.

@WS6 : Ja, fastän det krasade i nacken så åkte jag inte in förrän efter 3 månader!:angel: Jag var rätt ung, dum och orädd! Tur att man har lärt sig att uppskatta en frisk kropp!:eek: Men ja, dem röntgade och jag fick gå sjukgymnastik, men jag har själv märkt att så länge jag rör på mig är det inget problem (och jag är en halv träningsnarkoman ändå:p)
 
@WS6 : Ja, fastän det krasade i nacken så åkte jag inte in förrän efter 3 månader!:angel: Jag var rätt ung, dum och orädd! Tur att man har lärt sig att uppskatta en frisk kropp!:eek: Men ja, dem röntgade och jag fick gå sjukgymnastik, men jag har själv märkt att så länge jag rör på mig är det inget problem (och jag är en halv träningsnarkoman ändå:p)
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Gick omkull på en hopptävling och blev släpad i stigbygeln ett par varv i ridhuset innan foten gled ur. Knä + fot hoppade ur led, samt en jäkla massa blödningar i musklerna efter att blivit sparkad och trampad på. Klarade mig rätt OK ändå men det är den enda hästrelade skada som jag fortfarande har ganska kraftiga men utav (hände 10 år sedan).

Har du någonsin hjälpt till vid en fölning?
 
Ja vid två olika fölniningar. Alla klarade sig även om jag vid den första trodde vi skulle mista både sto o föl. O jourveterinär osv svarade inte så var ensam. Men de klarade sig o båda mår bra än idag 6 år senare och går just nu hemma i beteshagen o njuter.

Lite negativare:
Har du varit med när en häst dött/avlivats?
 
Ja.. ovan nämnda föl dog i armarna på mig och jag var med när min tävlingskompis som var min bästa väns häst fick avlivas akut pga tarmvred och sprucken tarm.. :cry:

Samma
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 608
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
Svar
17
· Visningar
1 226
Senast: Blyger
·
Anläggning Haft min foderhäst hos en kompis, nu ska han åka hem, Nu vill kompisen jag målar där lösdriften är, samt byter ut nån bräda. Kan jag då...
2
Svar
31
· Visningar
2 937
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 063
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp