Håret på tävling

M

_Mella_

Hur sätter ni upp erat hår på tävling?
Kanske onödig tråd, men skulle vara kul att veta för jag har så mkt problem med det ;D
 
Sv: Håret på tävling

Jag har haft knut, flätor och vanlig toffs. Har hår till midjan. SJUKT svårt att sätta upp snyggt på tävling :mad:
Funderar på att skaffa hårnät :P Känns enklast så
 
Sv: Håret på tävling

Jag brukar bara sätta ihop håret i en vanlig "hästsvans" orkar inte bry mig så mycket, hade håret instoppad i hjälmen förr då hjälmen var lite för stor, med håret i satt den perfekt :D Nu har jag dock en välpassande hjälm... Det värsta som finns är ju folk som inte sätter ihop sitt långa hår alls, och det spretar ut överallt och täcker hela ansiktet :crazy:
 
Sv: Håret på tävling

Dressyren - knut med hårnär runt och ungefär 5 milj hårnålar i :p
Hoppningen - håret ordentligt bakåtstruket och i hästsvans
Terrängen - också hästsvans eller fläta

Om hopppningen är 30 min efter dressyren så sitter hårnätet i...
 
Sv: Håret på tävling

när jag var mindre hade jag alltid 1 eller två flätor.

Men nu förtiden har jag håret i en vanlig hästsvans.
 
Sv: Håret på tävling

ja har så långt hår så brukar ha en fläta i dressyren och bara en vanlig tofs i hoppningen.:D
 
Sv: Håret på tävling

Jag har det uppsatt i hjälmen - snyggast och prydligast så tkr jag.

Jag har faktiskt väldigt långt hår (mitten på ryggen) men de får plats iallafall då det är så tunnt :D

dock köpte jag min nyaste hjälm 1 str förstor så håret skulle få plats (i mina andra hjälmar har det blivit liite trångt :p)
 
Sv: Håret på tävling

jag stoppar upp allt under hjälmen. finns inget fulare än när det sticker fram hår i ansiktet på folk. Tycker det ser så "slaffsigt" ut. Eller de som har två toffas som sticker ut igenom hjälmen på sidorna. usch! :angel:
 
Sv: Håret på tävling

jag gör en inbakad fläta, har det jämt när jag rider bara för att jag började en gång, och det var så bekvämt..

till dressyr gör jag en knopp av flätan :p den får plats under en bit av hjälmen i bak så den syns ändå inte.. men snyggt gömd och lätt att släppa ut i en vanlig inbakad..
 
Sv: Håret på tävling

Jag sätter upp håret i en hästsvans, har snodden precis där hjälmen slutar.Klippte mig för ett tag sedan och då vart det bättre. Tycker inte om när håret hänger i vägen. Tävlar i hoppning. Funderar på att köpa hårnät, har haft det förrut och tyckte det var bra :)
 
Sv: Håret på tävling

Har mitt i en hästsvans, har långt och tjockt hår så det finns inte mycket annat som går att göra med det.
 
Sv: Håret på tävling

Flätar håret och gör sen en knut men hårnät över :D
Tävlar dressyr ...
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 088
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
706
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: hamilton1
·
Skola & Jobb Hej Har landat i insikten att nuvarande bana - vården - inte är min grej. Det är inte så kul längre. Det är dags o byta, plugga är...
Svar
18
· Visningar
1 236
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp