Håret på tävling

Sv: Håret på tävling

haha det menar du inte :P
jag håller faktiskt med dig. Måste rädda mig själv genom att berätta att detta inte är någon daglig syn..råkade bli så den gången bara. Kanske någon mer gång:banana:
 
Sv: Håret på tävling

Jag gör en fläta och har sen hårnät över det.
 
Sv: Håret på tävling

Dressyr så tycker jag det är snyggast att sätta upp håret i en knut med ett såntdär litet hårnät runt.
Hoppningen så har jag bara vanlig hästsvans :)
 
Sv: Håret på tävling

haha okej, jag har nog med sett ut sådär någon gång. men var nog kanske tre år då :rofl:
 
Sv: Håret på tävling

jag stoppar upp allt under hjälmen. finns inget fulare än när det sticker fram hår i ansiktet på folk. Tycker det ser så "slaffsigt" ut. Eller de som har två toffas som sticker ut igenom hjälmen på sidorna. usch! :angel:

haha.. du skulle hata mig!

med hästen är jag petnoga! allt ska vara ansatt, fint och prydligt..

men jag har snelugg, så den sticker ut på sidan! det ser lite kul ut, och jag är så flummig, så jag har alltid så.
liksom: tofs tofs, och strikt knut..:rofl:
 
Sv: Håret på tävling

haha ja jag kanske hatar dig ;)
jag har med snelugg men stoppar in den under hjälmen, hatar hår i ansiktet! tränade för en känd tränare en gång, då var det två syskon som var med och tränade (det var en elitsatsning) då sa tränaren "ska ni fortsätta träna för mig så vill jag inte se att ni har hår i ansiktet"

de blev sura och kom :paldrig mer tillbaka, dock har de alltid sedan dess haft uppsatt hår
 
Sv: Håret på tävling

Jag fäster upp mitt korta hår med hårnålar och trycker in det under hjälmen.

Snyggast vid dressyr denna uppsättning jag gjort:
4c84ad2d.jpg
 
Sv: Håret på tävling

Dressyr - oftast knut i nacken, om det inte är klubb, då kan det bli vad som :p
Hoppning - en vanlig fläta!
 
Sv: Håret på tävling

Hästsvans som jag sedan "rullar upp" under hjälmen så håret inte sticker ner.
 
Sv: Håret på tävling

vanlig "hästsvans" eller hårnät
(jag vet ! jag har fantasi):angel:
 
Sv: Håret på tävling

Jag gör en inbakad fläta och snurrar ihop den till en knut i nacken. Fixar eventuellt till luggen med några spännen.

Snyggt och bekvämt - oavsett om man tävlar dressyr eller hoppning. :rofl:
 
Sv: Håret på tävling

Jag brukar sätta upp håret i en slarvig hästsvans eller knut 5 minuter innan jag hoppar upp xD Tävlar bara små clear round hoppningar , men ändå .. xD
 
Sv: Håret på tävling

Brukar alltid ha håret uppsatt i en toffs, men i år ska jag nog satsa på hårnät :D
 
Sv: Håret på tävling

Hårnät, alltid hårnät, vare sig jag tävlat hoppning, fälttävlan eller dressyr.
När jag gade långt hår hade jag ibland även hårnät hemma just för att det får undan håret så bra, enkelt och snyggt.
Nu har jag en kort page men har ändå hårnät på tävling för att luggen inte ska titta fram mitt under programmet (tävlar dressyr).
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 072
Senast: corzette
·
Skola & Jobb Hej Har landat i insikten att nuvarande bana - vården - inte är min grej. Det är inte så kul längre. Det är dags o byta, plugga är...
Svar
18
· Visningar
1 225
Senast: manda
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: zarmino
·
Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 830
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp