Håret på tävling

Sv: Håret på tävling

jag sätter upp håret med en toffs först och sen fixar jag till det med massa spännen och sen blir det hårnät på,haha. (tävlar dressyr) Men det är mkt trixande för det ska bli snyggt ;)
 
Sv: Håret på tävling

Jag har håret i en toffs först och sedan i ett hårnät (har inte så långt hår så jag behöver inte använda hårspännen):banana:

Tycker det funkar jättebra:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Håret på tävling

Jag har en punkfrisyr kort på huvudet och långt
och myyycket snedklippt där bak.
Sätter upp håret i en snedtofs och sätter på en liten söt vit rosett som dekoration när jag är ute och tävlar. :love:
 
Sv: Håret på tävling

har hår ner till midjan så jag kör hårnät från huvud ända ner till topparna, snurrar ihop och fäster ihop i en knut. Vid dressyr mer ett spänne, annars kör jag bara knut med toffs
 
Sv: Håret på tävling

*KL*

här vill jag ha det! :love:

Men ja hittar inge löshår, o med mitt axellånga uppklippta hår så har ja inte fått de o funka..:mad:

Jag har alltid håret i ett spänne med ett hårnät fastsatt i, har sytt fast pärlor i nätet för att matcha med pärlörhängen..(dressyrryttare:angel:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Håret på tävling

förut hade jag långt hår å då var det lätt att först göra en fläta o sedan vika ihop den, som en knut, eller avlång snarare. ungefär som när man knoppar hästen :p
NU däremot har jag kort hår o dessutom rejält kortare bak o långt fram. så det blir typ två tofsar :p :angel:
 
Sv: Håret på tävling

Jag brukar iallafall ha på hoppning brukar jag ha håretspännt och sedan en "hästsvans".men i dressyren har jag ja...typ som en knut och hårnät.:bump:
 
Sv: Håret på tävling

KL
Gör ungefär som lucky_skrik, flätar håret och sen rullar ihop det så det blir en knopp. Fäster den med hårsnoddar.
 
Sv: Håret på tävling

Jag har en inbakad fläta och gör man bara en knut av den och sen ett hårnät och massa klämmor.
 
Sv: Håret på tävling

*knapplån*

jag önskar mig ett långt, tjockt hår! perfekt att fläta, göra till en knopp, hårnät + stor vit eller svart tofs över! eller "knoppen" o någon snygg rosett eller sån som rumnissen visade! :love:
men nu sitter man här.. med hår som är lite längre än till axlarna, som är tunnt... :/ vad kan man göra med det?! en pytteliten "knopp" som knappt syns.. absolut ingen fin stor tofs o jag har aldrig testat sån som rumpnissen har.. Tror man snart får köpa löshår till tävlingarna! :idea:
 
Sv: Håret på tävling

jag brukar ha en fläta på ryggen. rider alltid i två flätor annars och det känns så tråkigt att ha samma på tävling.

förr hade jag en rosett med hårnät, men den är borta nu (6år sen jag tävlade). dessutom skulle mitt nuvarande hår ALDRIG få plats i den nu:o
 
Sv: Håret på tävling

Ja brukar lägga i allt hår under hjälmen och sätter sedan dit några hårnålar för de hår som sticker ut, är väldigt skönt då jag har väldigt uppklippt och håret till axlarna ungefär, går att få bort håret på bara några sekunder och det sitter som ett smäck sen under ritten ;)
 
Sv: Håret på tävling

*kl*

Såhär har jag haft mitt hår de senaste tävlingarna
21436257.jpg


Men jag vet inte... ser det för slarvigt ut?
 
Sv: Håret på tävling

Fläta eller vanlig hästsvans har jag oftast.
Tycker det är snyggt att stoppa in håret i hjälmen, men det ramlar lätt ut igen..
 
Sv: Håret på tävling

när jag tävlade dressyr så hade jag ett snyggt hårspänne med nät och svart rosett i ett, jätte smidigt.
nu är hårert avklippt och tävlar distans då jag tycker det räcker med en vanlig toffs.
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 080
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
704
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
423
Skola & Jobb Hej Har landat i insikten att nuvarande bana - vården - inte är min grej. Det är inte så kul längre. Det är dags o byta, plugga är...
Svar
18
· Visningar
1 231
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp