Hiss & Diss 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
HISS HISS HISS! (Bilden hade kunnat få vara liiite större t.o.m!)
Söt så det skriker om det och det är nog extremt svårt att lura sig själv att den är nyttig...men god...så jäkla god! :love::love::love:

image_55c50316ddf2b32baab5890b.jpg
 
HISS HISS HISS! (Bilden hade kunnat få vara liiite större t.o.m!)
Söt så det skriker om det och det är nog extremt svårt att lura sig själv att den är nyttig...men god...så jäkla god! :love::love::love:

image_55c50316ddf2b32baab5890b.jpg

Jag skulle inte vilja påstå att den är nyttig..? (Eller missförstod jag dig..?)
Kalorifördelning: 47% fett, 36% kolhydrater, 17% protein..
 
Jag skulle inte vilja påstå att den är nyttig..? (Eller missförstod jag dig..?)
Kalorifördelning: 47% fett, 36% kolhydrater, 17% protein..
Ja, du missförstod :)
"Det är extremt svårt att lura sig själv att den är nyttig" = det GÅR inte att tro att den faktiskt är nyttig på en fläck :D
 
Hiss! Reebok cardio inspire low. Jätteskön sko som är väldigt lätt. Sitter bra på foten och tycker de är snygga. Tyckte de var rätt stora i storleken så tog en halv storlek mindre än vad jag brukar vilket passade väldigt bra. Lyckades att hitta de 200 kr billigare än vad de brukar kosta vilket är ett extra plus! Ser fram emot när jag kan börja använda dem på träningen.
2qckmyp.jpg
 
Stoppar in en hiss jag med. Ingen ny produkt, men jag har aldrig testat den förut: Ikeas Jordgubbssylt.
Ekologisk och smakar riktigt gott! Vanligtvis tycker jag att jordgubbssylt är väldigt trist och intetsägande, men den här hade mycket smak!

510-sylt-jordgubb-500x500.jpg

Den gillar jag också!
 
Dyr ju! Köper hellre engångs och byter ut när den blir sunkig... :o
+ Nalgeneflaskorna ser för breda ut, det ryms nätt och jämnt en Ramlösaflaska i min väska.

Så gjorde jag innan jag tog förnuftet till fånga ;) Billigare och miljövänligare med flaskor man diskar och återanvänder. Det finns rosa :D
 
Senast ändrad:
Om det är den här sidan du fått det från så kan det ju inte stämma eftersom antal gram fett är nästan hälften än antal gram kolhydrater men ändå är fettprocenten högre än kolhydratprocenten. :confused: Hur har de räknat ut det?

http://www.fatsecret.se/kalorier-näring/ica/kvarg-vit-choklad-kokos/100g

Alla kalorier är inte skapade lika ;) 1g fett är 9kcal, kolhydrater och protein 4kcal/g (avrundat).

Den räkneövningen ger oss (8,7x9)/170=0,46 dvs ca 47% av energin kommer från fett.

/naturvetaren som inte glömt sin D-P-H triangel ;)
 
Alla kalorier är inte skapade lika ;) 1g fett är 9kcal, kolhydrater och protein 4kcal/g (avrundat).

Den räkneövningen ger oss (8,7x9)/170=0,46 dvs ca 47% av energin kommer från fett.

/naturvetaren som inte glömt sin D-P-H triangel ;)
Okej. :up: :)
Fast det är ju missvisande att skriva att den innehåller 47% fett när det är 47% av energin som kommer från fett.

D-P-H triangel vet jag inte ens vad det är...har bara läst Ma grund och Ma A.
 
Okej. :up: :)
Fast det är ju missvisande att skriva att den innehåller 47% fett när det är 47% av energin som kommer från fett.

D-P-H triangel vet jag inte ens vad det är...har bara läst Ma grund och Ma A.

D-P-H fick vi lära oss på högstadiet ;) D=delen, P=procent och H=det hela. D:et är toppen av triangeln, under den är det P x H. Vill man ha reda på tex D håller man för den och får då formeln för att räkna ut det (kort och förmodligen icke-pedagogiskt beskrivet, jag har precis börjat dricka av grillvinet :up:).

Jag håller med om att 47 fett% är fel, det är ju energi%.
 
D-P-H fick vi lära oss på högstadiet ;) D=delen, P=procent och H=det hela. D:et är toppen av triangeln, under den är det P x H. Vill man ha reda på tex D håller man för den och får då formeln för att räkna ut det (kort och förmodligen icke-pedagogiskt beskrivet, jag har precis börjat dricka av grillvinet :up:).

Jag håller med om att 47 fett% är fel, det är ju energi%.
Hmm... har ett svagt minne av att Ma-läraren pratade om "det hela" men jag mådde kasst den perioden så gick inte ens halva högstadiet. Missat det mesta och det jag tog igen på komvux har jag glömt mycket av. :wtf: :down:
 
Fet diss på jamie´s itelian vid stureplan, klängig servitör, detta vandrade in efter mycket om och men. Köttet var bra grejen runt benet var stenhård och smakade just ingenting. Den minimala salladen ( jag fick bara gröna stickor, lånade denna bild från nätet) som hörde till bestod av oidentifierbara ljusgröna rivna grönsaksstrimlor som smakade lätt rå potatis och dressingen smakade inte heller mycket.

Överreklamerat! inte mitt val att gå dit men i bland måste man kompromissa med sina vänner.


jamie-s-kitchen.jpg
 
@emlem - jag hoppas du klagade... :crazy:
(finns ingen anledning att inte göra det om man är missnöjd tycker jag - de borde dessutom vara tacksamma över att man säger till, så kanske de lär sig någon gång...)

Det där ser för övrigt allt annat än gott ut, torrt, blekt och trist. Urk.
(*note to self - bildgoogla inför restaurangbesök* )
 
Köp inte Ica's riskakor med äppelsmak & Kanel. DISS. Mjäkig smak, i princip ingen kanelsmak alls, och känns helt sockerklibbiga ungefär som kalaspuffar.. Trots det har dom lägre kcal innehåll än ex ostriskakor så det är väl lite bra, men det täcker inte upp. Den får inte ens nån bild, det förtjänar den inte :down:
 
Köp inte Ica's riskakor med äppelsmak & Kanel. DISS. Mjäkig smak, i princip ingen kanelsmak alls, och känns helt sockerklibbiga ungefär som kalaspuffar.. Trots det har dom lägre kcal innehåll än ex ostriskakor så det är väl lite bra, men det täcker inte upp. Den får inte ens nån bild, det förtjänar den inte :down:
Ja usch! Kalaspuffar var en bra beskrivning, och man kan inte lägga ifrån sig de heller eftersom de är så klibbiga. Och så mår man illa bara av att lukta på de. :yuck: (i alla fall efter man smakat, eller ätit åtminstone 1)
 
Ja usch! Kalaspuffar var en bra beskrivning, och man kan inte lägga ifrån sig de heller eftersom de är så klibbiga. Och så mår man illa bara av att lukta på de. :yuck: (i alla fall efter man smakat, eller ätit åtminstone 1)
Jag åt upp en halv... Sen klarade jag inte mer. Får vara sån där slösare och kasta resten tror jag om inte stallets hönor kanske kan tycka om dom eller hästarna haha :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
596
· Visningar
42 894
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 877
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 031
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 926
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp