Hiss & Diss 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sist jag köpte dipp stod jag och valde mellan just den (kantarellen) och Olw bearnaise. Det blev bearnaisen eftersom jag inbillade mig att familjen skulle tycka bättre om den. Om vi säger så här, det var ett felval tror jag. :down:

Det säger jag också :D plus att om du har riktig tur är det någon/några i familjen som inte tycker om kantareller :up: :rofl:
 
VIOLFISKAR!! Hisshisshisshiiiiiss! :love::love: (för liten bild!)
773-4-100853-violfiskar.jpg
 
Har följt denna tråd i trånande tystnad ett tag, tänkte fråga om någon skulle vara intresserad av ett internationellt utbyte? :D Jag bor i Hamburg och min enda connection till svensk mat är IKEA (som framkallar psykbryt så fort jag går innanför dörren). Tänkte om någon vill skicka t ex chips till mig, och få någon festlig tysk produkt i utbyte? T ex har butiken där jag jobbar ett stort utbud av veganska och glutenfria grejer. Tyska chips är så tråkiga. :(
 
Har följt denna tråd i trånande tystnad ett tag, tänkte fråga om någon skulle vara intresserad av ett internationellt utbyte? :D Jag bor i Hamburg och min enda connection till svensk mat är IKEA (som framkallar psykbryt så fort jag går innanför dörren). Tänkte om någon vill skicka t ex chips till mig, och få någon festlig tysk produkt i utbyte? T ex har butiken där jag jobbar ett stort utbud av veganska och glutenfria grejer. Tyska chips är så tråkiga. :(

Åh, ja! Kul grej! När jag bodde utomlands så fick mamma regelbundet skicka paket med saltlakrits till mig :D Vad är det med de tyska chipsen?
 
Har följt denna tråd i trånande tystnad ett tag, tänkte fråga om någon skulle vara intresserad av ett internationellt utbyte? :D Jag bor i Hamburg och min enda connection till svensk mat är IKEA (som framkallar psykbryt så fort jag går innanför dörren). Tänkte om någon vill skicka t ex chips till mig, och få någon festlig tysk produkt i utbyte? T ex har butiken där jag jobbar ett stort utbud av veganska och glutenfria grejer. Tyska chips är så tråkiga. :(
Ja gärna!
 
se_4239_marabou_daimbites.png


Daim Bites 5/10
Dom var väl helt okej goda, men problemet var att det känns som hemmagjort godis då det är cornflakes i. Och visst är det gott med hemmagjort godis men det är inte det jag förväntar mig när jag köper en godispåse som var rätt dyr. Det kändes billigt helt enkelt! men dom blev uppätna ;)
 
se_4239_marabou_daimbites.png


Daim Bites 5/10
Dom var väl helt okej goda, men problemet var att det känns som hemmagjort godis då det är cornflakes i. Och visst är det gott med hemmagjort godis men det är inte det jag förväntar mig när jag köper en godispåse som var rätt dyr. Det kändes billigt helt enkelt! men dom blev uppätna ;)
Jag tyckte också cornflakesen störde lite
 
Har provat Snack-oliver från Zeta i smakerna Provencal och Paprika.
Det blir en svag hiss, de är ätbara men smaken ganska svag (av kryddningen) och de är kanske inte de mest prisvärda.
 
se_4239_marabou_daimbites.png


Daim Bites 5/10
Dom var väl helt okej goda, men problemet var att det känns som hemmagjort godis då det är cornflakes i. Och visst är det gott med hemmagjort godis men det är inte det jag förväntar mig när jag köper en godispåse som var rätt dyr. Det kändes billigt helt enkelt! men dom blev uppätna ;)

Jag köpte också dom igår och tänkte hela tiden att det smakade om hemmagjorda cornflakeskakor! Jag blev besviken och ger en 2/5. Med det sagt ska jag nog äta upp resterna till frukost nu :D
 
Jag blev också besviken på Daim Bites. :( Jag älskar daim men jag tyckte inte dessa smakade daim alls. Visst, de var goda som godis allmänhet men inget speciellt.
 
Just det, jag måste ju göra en hiss också! Jag köpte glassen Bobby's Cookies in Love, en vaniljgräddglass med kakdegsbitar och chokladhjärtan. Underbart god i mitt tycke! Mycket godare än Ben & Jerry's variant. Glassen är mjuk från början och inte stenhård som Ben & Jerry's och kakdegsbitarna är supergoda. Dock är chokladbitarna menlösa, men vad gör det när resten är underbart :D

05701410358679.jpg_1465639836406_master_axfood_400
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
605
· Visningar
44 001
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 037
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 046
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 929
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp