Bukefalos 28 år!

Höftledsröntgen?

P

Pippi´n

Är det någon som vet om man ska höftledsröntga Cairnterrier? :confused:

Tex innan man får tävla i agility mm, som man gör med vissa (många) andra raser...
Tack på förhand
mvh/ Pippi´n :bump:
 
Sv: Höftledsröntgen?

Jag vet inte specifikt hur det är med cairnterrier, men röntgen verkar inte vara ett krav för tex. avel av hundarna (som det är med tex. labradorer).
Däremot kan det vara skönt för sin egen skull just om man ska köra agility att röntga hunden så man vet om det är fritt fram!
 
Sv: Höftledsröntgen?

men en sån liten lär väl inte få problem ens om höfterna inte riktigt ser ut som som ska?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 851
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 407
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 400
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp